jeg bliver sindssyg!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

384 visninger
3 svar
0 synes godt om
4. juli 2010

Milka

altså... jeg har to styk tøser der bare skal kravle op på ALT lige nu. og så stå dér og flagre (med stor risiko for at falde ned og slå sig). det er jo selvfølgelig skideskægt, særligt når jeg er optaget med den ene og den anden står PÅ spisebordet i den anden ende af lejligheden

det er nu ikke så meget det, der gør mig sindssyg – men det faktum at jo mere forbudt noget er, jo sjovere er det at gøre det, bare for at se/få min reaktion. aaargh! det kan være alt fra at kyle tallerkener (med mad på) på gulvet til at flå mors briller af til at hælde al mælken ud over sig selv. de er pisseligeglade med at jeg bliver sur, faktisk griner de af mig imens!!

hvordan fanden sætter jeg mig i respekt? er det en fase, det her, eller er det kun mine børn der er sådan? jeg har aldrig skældt dem så meget ud at de bliver bange/kede af det og vil helst ikke derhen. men altså – det er eddermame svært at rumme dem og være pædagogisk og selv bevare roen når de konstant laver ulykker!

det er heller ikke just fordi varmen hjælper ... vi er bare alle påvirket af den lige nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2010

lion

Milka skriver:

altså... jeg har to styk tøser der bare skal kravle op på ALT lige nu. og så stå dér og flagre (med stor risiko for at falde ned og slå sig). det er jo selvfølgelig skideskægt, særligt når jeg er optaget med den ene og den anden står PÅ spisebordet i den anden ende af lejligheden

det er nu ikke så meget det, der gør mig sindssyg – men det faktum at jo mere forbudt noget er, jo sjovere er det at gøre det, bare for at se/få min reaktion. aaargh! det kan være alt fra at kyle tallerkener (med mad på) på gulvet til at flå mors briller af til at hælde al mælken ud over sig selv. de er pisseligeglade med at jeg bliver sur, faktisk griner de af mig imens!!

hvordan fanden sætter jeg mig i respekt? er det en fase, det her, eller er det kun mine børn der er sådan? jeg har aldrig skældt dem så meget ud at de bliver bange/kede af det og vil helst ikke derhen. men altså – det er eddermame svært at rumme dem og være pædagogisk og selv bevare roen når de konstant laver ulykker!

det er heller ikke just fordi varmen hjælper ... vi er bare alle påvirket af den lige nu

Det er en fase. Casaandra gjorde også det et overgang. Især det med at  os op i ansigtet når hun fik skæld ud. Så må vi bare holde hende/kigge på hende til hun kunne se det ikk vær sjov.

Hun er holdt op med at gøre nogen ting bare fordi hun IKK må. Det med maden og brillerne skal nok holde op.

Men skør bliver man og vi har/havde kun 1 i den fase

Anmeld

4. juli 2010

TbCp

Det ER en fase.
3 af mine dagplejeunger på 1,6 år, 1,5 år og 1,2 år kravler op på alt lige nu. Især den mindste er slem og jeg er ved at få dårlige nerver. En af pigerne laver meget ballade når vi spiser og griner mig lige op i hovedet når jeg skælder ud!
Tæl til 10..... Mange gange....

Anmeld

4. juli 2010

Milka

kiggede lige i 'vidunderlige uger', tænkte at pigernes adfærd virkede bekendt, og ganske rigtigt er vi startet på et tigerspring, det sidste i bogen. det skal starte når de er 71 uger, hvilket de er nu (den bog er altså skræmmende præcis). jeg kan allerede genkende meget af det der står: at søge grænser ved at gøre ting man ikke må, at grine af skældud, være agressiv mm. i dag har luca slået mig i ansigtet så brillerne fløj af og senere bed hun mig i skulderen. bille har ikke været meget bedre.

jep, ser rigtig frem til en måned af det her lort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.