Randers omegn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

955 visninger
12 svar
0 synes godt om
2. juli 2010

Mutti2

Del jeres positive ting ved Randers og omegn.

Jeg har taget beslutningen om at Flytte fra Thisted, og til Randers.

Dog først til næste år når Milla-Victoria skal fra DP til BH

Jeg har ingen støtte fra familien, overhovedet. De var meget imod at jeg fik min lille engel. De besøger os ikke, og vil ikke passe hende.

Så for at få det hele lidt på afstand og min datter ikke skal føle samme skuffelse som mig. (det er noget andet når de ikke hele tiden er i nærheden..... hun vil jo ikke have det så tæt ind på livet). 

Jeg har en kær og meget nær veninde i Randers, som også har en lille datter. Vi holder begge rigtigt meget af dem. Så jeg vil have en smule netværk dernede. Desuden kommer jeg et skridt nærmere min drømme uddannelse. (som er i Århus), så der er kun positive ting ved min beslutning

Men vil gerne høre hvad i har at sige om den del af landet

Knus Pernille, som bare glæder sig til at slippe væk herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

FrKLA

Hej..

Jeg bor selv i Randers.. Og synes det er en okay by.. Og der er ikke langt til Århus, min kæreste arbejder i århus og tager turen i bil hver dag.. Tager ca 25min..

Der er mange gode parker, og regnskoven er altid et besøg værd. Man kan vist stadig få sin billet, omdannet til årskort uden ekstra omkostninger(tænkte at det ville være et hit for din datter) Museer er der også en del af. Og så er Djurs sommerland jo heller ikke så langt væk.. I gågaden er der okay med butikker, du skal dog passer på hende der går rundt nede i byen og snakker med sig selv, og hvis man overhaler hende, får man selv en overhaling. 

Vil dog anbefale dig ikke at købe/leje bolig i Søren Møllersgade, eller inde omkring gågaden, der er simpelthen såå meget larm både i weekender og hverdags aftner..

Anmeld

2. juli 2010

Laulund87

Uhh jeg bor i Randers

Jamen det er en hyggelig by..Der er selvfølgelig Randers Regnskov som jo er rimelig populær. 

Vi har vores nye stoooore biograf, som er rigtig fed! 

Mange hyggelige butikker og cafeer i gågaden og Storegade hvor man går i byen

Og så er der ved at blive bygget noget Elvis halløj ude ved Storcenteret

Anmeld

2. juli 2010

FrKLA

Hvad er det for noget Elvis halløj??? Det har jeg da ikke hørt noget om..

Uhh jaa cafe - Cafe kræs og Cafe blicher synes jeg er gode, og så er der sandwich shoppen, hvis man lige skal have en sandwich med på tur eller hjem..

Og så er der jo også Randers Ugen.. Et helt kapitel for sig selv, kan huske min første sommer heroppe, arbejdede næsten hele ugen, men fik lov til at smutte ud til enkelte koncerter.. Men troede da ikke at der var så meget gang i den.. Jeg arbejder i butik i midtbyen, og vi var nødt til at have vagter til at stå i døren, for at undgå slagsmål og alt for fulde mennesker..

Et ekstra plus er også at huslejen jo ikke er så høj som i Århus..

Anmeld

2. juli 2010

Laulund87

Kirsteen skriver:

Hvad er det for noget Elvis halløj??? Det har jeg da ikke hørt noget om..

Uhh jaa cafe - Cafe kræs og Cafe blicher synes jeg er gode, og så er der sandwich shoppen, hvis man lige skal have en sandwich med på tur eller hjem..

Og så er der jo også Randers Ugen.. Et helt kapitel for sig selv, kan huske min første sommer heroppe, arbejdede næsten hele ugen, men fik lov til at smutte ud til enkelte koncerter.. Men troede da ikke at der var så meget gang i den.. Jeg arbejder i butik i midtbyen, og vi var nødt til at have vagter til at stå i døren, for at undgå slagsmål og alt for fulde mennesker..

Et ekstra plus er også at huslejen jo ikke er så høj som i Århus..

Jamen jeg ved ikke helt, men mener det er et slags museum om Elvis

Sandwich Shoppen synes jeg ikke om, men Sandwich Cafeen er skøn Og Kontiki..

Og når der er Randers Uge går folk helt amok

Anmeld

2. juli 2010

FrKLA

Er der ikke allerede et bag Byens fitness???

Sandwich shoppen er også god.. Kontiki har jeg aldrig været på før..

Anmeld

2. juli 2010

Laulund87

Kirsteen skriver:

Er der ikke allerede et bag Byens fitness???

Sandwich shoppen er også god.. Kontiki har jeg aldrig været på før..

Jeg ener det er det der bliver bygget endnu større af den samme ejer

Anmeld

2. juli 2010

FrKLA

okay spændene, eller..

Milla-Victoria's mor - Undskyld vi spammer dit indlæg..

Anmeld

2. juli 2010

Laulund87

Kirsteen skriver:

okay spændene, eller..

Milla-Victoria's mor - Undskyld vi spammer dit indlæg..

Hamrende spændende

Anmeld

3. juli 2010

JustAnotherName

Jeg er her    .....hehe.

Jeg er selv tilflytter, og har "kun" boet i Randers i cirka 4 år.
Inden da boede jeg i Århus (kommer oprindeligt fra Skanderborg).

Fordele / gode ting her - der findes helt sikkert mange flere end nævnt her:

¤ Her er væsentligt billigere at købe / leje, samlignet med f.eks. Århus

¤ Det er hyggeligt at gå rundt inde i centrum. Men orker man ikke lige dét, eller er vejret trælst, så er der altid stor-centret med et (næsten) ligeså stort udvalg af butikker OG med et tag over hovedet

¤ Vi bor i Romalt (tæt udenfor Randers C.), og her er natur og sø lige udenfor. Man skal ikke gå langt, før der også er skov. Og lidt længere, så kan vi gå nede langs fjorden. SMUKT! Og her er et fantastisk dyreliv herude omkring - Vi ser (udover de ejede dyr, som høns og heste, mm.) - fasaner, egern, ræve, dådyr og ugler lige udenfor.
Og ja, så lyder det nok som om at vi bor HELT DERUDE PÅ LANDET, men det tager altså kun 10 min. i bil (15 min. med bus) herud til 

¤ " Randers regnskov" ....selvfølgelig!

¤ " Doktor parken" - Her er masser er grønne områder, legeplads og der kan man tage ned og fodre ænderne. Og så er det skønt at gøre en tur ud af det, og slå et tæppe ud om sommeren, og nyde det dernede - både med og uden børn!

Og så ved jeg ikke om jeg fik det nævnt, men øøhh... JEG er her   

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.