Skal jeg så alligevel til Inden?..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

377 visninger
3 svar
0 synes godt om
2. juli 2010

Maria-s

Jeg er jo så heldig at jeg er blevet gravid Det er meget nyt og nu står jeg så med en delvist planlagt tur til Inden i September en gang. MEN men men; hvordan er det lige med det?... Hvad med vacciner mv? Udsætter jeg mit ufødte barn for ricisi? Vil det være uansvarligt at tage afsted?...

Nogen der ved noget om dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

roenlund

det har stor betydning hvor du skal hen, Jeg var i Indien i første trimester og der var ingen problemer...

Mht til vacciner ved jeg ikke helt hvordan du skal forholde dig som gravid... Jeg er så heldig at en god ven af familien er læge og kun arb. med vaccination han sagde at jeg efter at vi har boet i afrika har de vaccinationer der kræves og at jeg alt efter hvor man skal hen skulle passe meget på myg da det ikk er smart at få malaria mens man er gravid...

Jeg vil så lige indskyde at jeg synes at det var meget hårdt at rejse derned og tilbage igen, men vi skulle også være undervejs i over 24 timer... og med op til 7 timers venten i lufthavne var det bare maga hårdt... (og jeg anbefaler ikke at flyve over Rusland, i Moscow lufthavn må der ryges og det er bare addr)

Anmeld

2. juli 2010

Maria-s

Jeg skal noget af tiden være i nord Indien, men jeg skal også se nogle bomuldsmarker og de ligger vist nok længere syd på. Åhhh det her er bare en tur jeg virkelig har drømt længe om og den vil gøre SÅ meget for mig personligt samt fagligt. Jeg vil virkelig kunne lære noget og derved booste mit arbejde som er noget jeg brænder rigtig rigtig meget for.

MEN det er også klart at jeg ikke kan og vil gøre noget der skader mit barn... Men jeg må jo rådføre mig med en masse læger..

Ellers andre der ligger inde med noget viden??...

Anmeld

2. juli 2010

roenlund

Maria-s skriver:

Jeg skal noget af tiden være i nord Indien, men jeg skal også se nogle bomuldsmarker og de ligger vist nok længere syd på. Åhhh det her er bare en tur jeg virkelig har drømt længe om og den vil gøre SÅ meget for mig personligt samt fagligt. Jeg vil virkelig kunne lære noget og derved booste mit arbejde som er noget jeg brænder rigtig rigtig meget for.

MEN det er også klart at jeg ikke kan og vil gøre noget der skader mit barn... Men jeg må jo rådføre mig med en masse læger..

Ellers andre der ligger inde med noget viden??...

Jeg ville nok kontakte en læge som ved noget om det at rejse og hvad det indebærer...

Da jeg spurgte min egen læge anede han ingenting... men nogle af dem der arbejder med vacciner ved hvad der kan lade sig gøre... hvis du ikke kan blive vaccineret ville jeg ikke tage afsted, men det er jo hvad man selv synes... Min mor tog til afrika uden ½ af sine vaccinationer dem fik hun så fem mdr senere da hun havde født min søster...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.