Moderkage mod maveskindet og bevægelser udenpå...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.326 visninger
12 svar
0 synes godt om
2. juli 2010

Marie29

Hej

Jeg ville bare lige høre andres erfaringer.... Jeg er i 25. uge og med god stor mave

Min moderkage ligger ud til maveskindet, og derfor skulle der gå lidt længere tid, før man skal kunne mærke bevægelser udenpå. Jeg har jo kunne mærke mit lille vidunder i lang tid, men manden kan ikke helt endnu. Det er lidt frustrerende for ham.... 

Så til jer, hvis moderkage også ligger mod maveskindet, hvor lang tid gik der før i tydeligt kunne mærke det udenpå?

Pernille :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

Ranarupta

Marie29 skriver:

Hej

Jeg ville bare lige høre andres erfaringer.... Jeg er i 25. uge og med god stor mave

Min moderkage ligger ud til maveskindet, og derfor skulle der gå lidt længere tid, før man skal kunne mærke bevægelser udenpå. Jeg har jo kunne mærke mit lille vidunder i lang tid, men manden kan ikke helt endnu. Det er lidt frustrerende for ham.... 

Så til jer, hvis moderkage også ligger mod maveskindet, hvor lang tid gik der før i tydeligt kunne mærke det udenpå?

Jeg mener, at det var i 26. uge.  

Anmeld

2. juli 2010

bagger26

Ja jeg var i uge 24+ før end jeg selv kunne mærke det, kan ikke huske hvornår jeg kunne mærke det udenpå...

Anmeld

2. juli 2010

VTL

Jeg mener også det var omkring 25-26 og nu kan man også se ham bevæge sig under maveskindet. Er i dag 27+0 Så hav toldmodighed, det er lige om hjørnet

Anmeld

2. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

hos mig kunne man se og mærke det tidligt på trods af at moderkagen lå mod maveskindet... tror det var 18+, faktisk

Anmeld

2. juli 2010

Koen.

her kunne kæresten mærke det uden på i uge 22.

Anmeld

2. juli 2010

henh01

jeg er i 19+6 og mærkede det udenpå ffor første gang i går. Men det var langt nede og ude i siden, så tænker det er derfor

Anmeld

2. juli 2010

Nadia&Daniel

Marie29 skriver:

Hej

Har selv samme "problem" med moderkagen. Da jeg var til mit første jordemoder-besøg, blev jeg sendt ned til scanning pga. jordemoderen ikke kunne finde hjertelyden. Men alt var i den skønneste (stave) orden. Det viste sig dog at, grunden til at min jordemoder ikke kunne finde hjertelyden var pga. at min moderkage var stor og lå imellem vores guldklump og mit maveskind. Så jeg fik af vide, at der ville gå længere tid før jeg ville mærke liv.

Billede: min moderkage og vores guldklump

Min forlovedes mormor mærkede allerede liv i 13 uge, så jeg var jo lidt nervøs, da jeg ikke havde mærket liv. Men der var jo en god forklaring på dette.

Nu er jeg 22+3 - og både manden, den kommende farmor og jeg selv har mærket masser af liv - uden på maven. Men det er først sket efter jeg kom ind i 20. uge. - men kender en, hvor manden først mærkede det i 27. uge..

Men være tålmodig - selvom det ikke er nemt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. juli 2010

oo

jeg har også foranliggende moderkage, eller hvad de så fint kalder det selv har jeg mærket babyen stort set hver dag (med undtagelse af 1-2 dage) fra jeg var 14+6, men første gang jeg mærkede den udenpå var jeg 20+0

Anmeld

2. juli 2010

Tina2

Jeg har også en moderkage der ligger ud mod maveskindet (har den gjort alle 3 gange) og har kunnet mærke liv fra uge 16 denne gang (17 og 16 de andre gange)

Min mand mærkede liv omkring uge 20-21 og min datter på 6 år omkring uge 22-23 og min søn på 3 år (som ikke har meget tålmodighed til at vente på spark) mærkede det i uge 26......

I uge 27-28 er det ikke meget liv jeg har mærket, da trunten har sparket indad, men nu kan jeg få "alienmave" altså når ben og arme kører hen langs maveskindet :-) Det' sååå hyggeligt :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.