Marie29 skriver:
Hej
Jeg ville bare lige høre andres erfaringer.... Jeg er i 25. uge og med god stor mave
Min moderkage ligger ud til maveskindet, og derfor skulle der gå lidt længere tid, før man skal kunne mærke bevægelser udenpå. Jeg har jo kunne mærke mit lille vidunder i lang tid, men manden kan ikke helt endnu. Det er lidt frustrerende for ham.... 
Så til jer, hvis moderkage også ligger mod maveskindet, hvor lang tid gik der før i tydeligt kunne mærke det udenpå?
Pernille :-)
Har selv samme "problem" med moderkagen. Da jeg var til mit første jordemoder-besøg, blev jeg sendt ned til scanning pga. jordemoderen ikke kunne finde hjertelyden. Men alt var i den skønneste (stave) orden. Det viste sig dog at, grunden til at min jordemoder ikke kunne finde hjertelyden var pga. at min moderkage var stor og lå imellem vores guldklump og mit maveskind. Så jeg fik af vide, at der ville gå længere tid før jeg ville mærke liv.
Billede: min moderkage og vores guldklump
Min forlovedes mormor mærkede allerede liv i 13 uge, så jeg var jo lidt nervøs, da jeg ikke havde mærket liv. Men der var jo en god forklaring på dette.
Nu er jeg 22+3 - og både manden, den kommende farmor og jeg selv har mærket masser af liv - uden på maven. Men det er først sket efter jeg kom ind i 20. uge. - men kender en, hvor manden først mærkede det i 27. uge..
Men være tålmodig - selvom det ikke er nemt
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld