Sisyfos' rengøringskone

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

453 visninger
9 svar
0 synes godt om
2. juli 2010

Frk. Himmelblå

Kender I historien om Sisyfos, der var dømt til at rulle den samme, tunge sten om af bjerget hver dag. Og når han nåede toppen, rullede den ned til bjergets fod, og han måtte begynde forfra. Kender I den?

Det gør jeg! For sådan er det med mig og rengøring! Må lige dele det med jer, og evt. efterlyse et godt råd til, hvordan man kommer overens med slaveriet.

Har datter på 9 mdr og kat (og mand i øvrigt, som arbejder meget). Jeg synes, jeg gør rent (ikke mindst støvsuger) konstant, og har dog aldrig følelsen af, at her er rigtig rart og fint ( i hvert fald max holder den følelse max en time efter endt rengøring). 

Den lilles evindelige madrester og krummer på, i og under højstolen. Kattens hår  og til tider små grus-sten, som den får hevet med ud af kattebakken. Legetøj overalt, babytøj som af en eller anden grund altid roder, og aldrig ligger pænt i bunker ;-) osv. osv.. 

Har altså blødt meget op for mine krav til rengøring mv. efter jeg er blevet mor, men et minimum af renlighed bliver man da nødt til at opretholde med en lille kravlemus på gulvet. 

Det jeg måske hader allermest i denne forbindelse er, at jeg nogengange finder kattehår i min datters små håndflader, og jeg har sågar taget hende i at proppe hår i munden (yyyyyrrrkkk!!). Elsker den kat, men den driver mig til vanvid med dens kattethed ;-)

Hvordan har I klaret jer gennem motherhood - evt. med husdyr?

Tak fordi du læste med :-)

Kh.

Sisyfos' rengøringskone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

LHA

SeptemberBaby skriver:

Kender I historien om Sisyfos, der var dømt til at rulle den samme, tunge sten om af bjerget hver dag. Og når han nåede toppen, rullede den ned til bjergets fod, og han måtte begynde forfra. Kender I den?

Det gør jeg! For sådan er det med mig og rengøring! Må lige dele det med jer, og evt. efterlyse et godt råd til, hvordan man kommer overens med slaveriet.

Har datter på 9 mdr og kat (og mand i øvrigt, som arbejder meget). Jeg synes, jeg gør rent (ikke mindst støvsuger) konstant, og har dog aldrig følelsen af, at her er rigtig rart og fint ( i hvert fald max holder den følelse max en time efter endt rengøring). 

Den lilles evindelige madrester og krummer på, i og under højstolen. Kattens hår  og til tider små grus-sten, som den får hevet med ud af kattebakken. Legetøj overalt, babytøj som af en eller anden grund altid roder, og aldrig ligger pænt i bunker ;-) osv. osv.. 

Har altså blødt meget op for mine krav til rengøring mv. efter jeg er blevet mor, men et minimum af renlighed bliver man da nødt til at opretholde med en lille kravlemus på gulvet. 

Det jeg måske hader allermest i denne forbindelse er, at jeg nogengange finder kattehår i min datters små håndflader, og jeg har sågar taget hende i at proppe hår i munden (yyyyyrrrkkk!!). Elsker den kat, men den driver mig til vanvid med dens kattethed ;-)

Kh.

Sisyfos' rengøringskone

Hvor kender jeg det bare godt. Min kæreste arbejder også rigtig meget.

Jeg støvsuger hver dag og vasker gulv hver anden dag. 180 km2 med klinker/trægulve.. Det er næsten nødvendigt med de små når de kravler. Jeg bliver aldrig færdig med at gøre rent eller ikke med vasketøj når man endelig en gang imellem kommer i bund kommer der lige lidt mere efter en time.

Plus vi stadig har kat selvom vi prøver at komme af med den. Vores søn har AB. 

Synes bestemt ikke altid det er nemt at være husmor, men som du selv skriver begynder man at slække lidt mere på rengørningen efter man har fået barn/børn, tror det er meget sundt ihvertfald for mit vedkommende.. hehe

Så ved du at du ikke er ene og alene med den følelse.

Anmeld

2. juli 2010

Frk. Himmelblå

Takker! 

Godt at vide, man ikke er den eneste, som kan føle sig træt og "uperfekt" i husmoderroller, hehe.

180 m2 var ellers ikke så lidt! Du må være i god form ;-).

Anmeld

2. juli 2010

Tullebobs

SeptemberBaby skriver:

Kh.

Sisyfos' rengøringskone

Åh ja en husmoders lod

Bedst som man synes at nu er styr på skidtet -ja så er igen igen igen skidt på styret

Har en børnehavedreng, der insisterer på at slæbe halvdelen af sandet fra legepladsen med hjem HVER ENESTE DAG - det giver anledning til støvsugning flere gange dagligt...

Jeg hader rod, snavs og støv - så jeg bliver udfordret meget ofte, vil sige

Kh Hausfrauen

Anmeld

2. juli 2010

LHA

SeptemberBaby skriver:

Takker! 

Godt at vide, man ikke er den eneste, som kan føle sig træt og "uperfekt" i husmoderroller, hehe.

180 m2 var ellers ikke så lidt! Du må være i god form ;-).

Haha jaaaa 180m2.. Hader efterhånden rimelig meget at gøre det helt rent. Når jeg en gang er færdig uddannet er det helt sikkert at der kommer en rengøringskone i huset. ! Så kan jeg få noget mere kvalitetstid med familien.

Anmeld

2. juli 2010

Risen

En god investering ville da være sådan en robot støvsuger.. Den tænder man vist bare og så kører den rundt og støvsuger hårrene op af sig selv.. ?

Anmeld

2. juli 2010

Frk. Himmelblå

Risen skriver:

En god investering ville da være sådan en robot støvsuger.. Den tænder man vist bare og så kører den rundt og støvsuger hårrene op af sig selv.. ?

Det var faktisk ikke så dum en idé! Det må jeg lige overveje! :-)

Takker

Anmeld

2. juli 2010

Risen

SeptemberBaby skriver:

Det var faktisk ikke så dum en idé! Det må jeg lige overveje! :-)

Takker

Selv tak da jeg overvejer nemlig også meget at købe en, har 3 hunde så der er rimelig meget hår til tider.. Desværre.. Mon ikke man kan gøre et godt kup på nettet? Led i hvert fald flere steder , tror der er mange penge at spare.. 

Anmeld

2. juli 2010

roenlund

hvis der er nogen der kender en god robot støvsuger eller finder et godt tilbud på nettet må de meget gerne lige dele... Vi har også hund og med bækkenløsning kan jeg ikke støvsuge eller ret meget andet og når der kun er manden til det hele bliver det ikke så tit som jeg gerne ville have

Anmeld

2. juli 2010

Bondepigen

roenlund skriver:

hvis der er nogen der kender en god robot støvsuger eller finder et godt tilbud på nettet må de meget gerne lige dele... Vi har også hund og med bækkenløsning kan jeg ikke støvsuge eller ret meget andet og når der kun er manden til det hele bliver det ikke så tit som jeg gerne ville have

Min niece har en Roomba iRobot, som hun er superglad for. De har trægulv overalt og ingen løse tæpper.

De har en stor hund, som slæber meget skidt med ind og fælder enormt. Den kan osse programmeres til at starte på bestemte tidspunkter....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.