Kender I historien om Sisyfos, der var dømt til at rulle den samme, tunge sten om af bjerget hver dag. Og når han nåede toppen, rullede den ned til bjergets fod, og han måtte begynde forfra. Kender I den?
Det gør jeg! For sådan er det med mig og rengøring! Må lige dele det med jer, og evt. efterlyse et godt råd til, hvordan man kommer overens med slaveriet.
Har datter på 9 mdr og kat (og mand i øvrigt, som arbejder meget). Jeg synes, jeg gør rent (ikke mindst støvsuger) konstant, og har dog aldrig følelsen af, at her er rigtig rart og fint ( i hvert fald max holder den følelse max en time efter endt rengøring).
Den lilles evindelige madrester og krummer på, i og under højstolen. Kattens hår og til tider små grus-sten, som den får hevet med ud af kattebakken. Legetøj overalt, babytøj som af en eller anden grund altid roder, og aldrig ligger pænt i bunker ;-) osv. osv..
Har altså blødt meget op for mine krav til rengøring mv. efter jeg er blevet mor, men et minimum af renlighed bliver man da nødt til at opretholde med en lille kravlemus på gulvet.
Det jeg måske hader allermest i denne forbindelse er, at jeg nogengange finder kattehår i min datters små håndflader, og jeg har sågar taget hende i at proppe hår i munden (yyyyyrrrkkk!!). Elsker den kat, men den driver mig til vanvid med dens kattethed ;-)
Hvordan har I klaret jer gennem motherhood - evt. med husdyr?
Tak fordi du læste med :-)
Kh.
Sisyfos' rengøringskone
Anmeld