Hjælp !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

511 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. juli 2010

linemus

Jeg skal lave fødselsdagskage til på søndag og har - i hovedet - tjek på designet af den. Eller de, for der skal vist være to. Men hva' pokker skal jeg komme i kagerne Jeg skal handle ind imorgen tidlig, så jeg føler mig lidt presset.

Jeg vil gerne have to forskellige kager. Den ene noget med friske jordbær, den anden mere chokoladeagtig. Jeg ønsker jo en kage, der bare er mund, men oplever tit at især bundene er kedelige og tørre.

Hjælp mig. Hvilke bunde vil I anbefale, og hvilke slags fyld?

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2010

Tynen

Den med fyldet kan jeg ikke hjælpe med, da jeg altiiiid putter det samme i  

Jeg bruger altid købebunde fra Karen Wolff, da jeg har oplevet at de billige enten er mega tørre, eller også smager de af bæ

Anmeld

1. juli 2010

linemus

Tynen skriver:

Den med fyldet kan jeg ikke hjælpe med, da jeg altiiiid putter det samme i  

Jeg bruger altid købebunde fra Karen Wolff, da jeg har oplevet at de billige enten er mega tørre, eller også smager de af bæ

Jeg plejer godt nok at bage selv, men er aldrig tilfreds med udfaldet, så måske sku' jeg tage den nemme løsning denne gang. Vil også hellere bruge tid (hvad det så end er) på pynten.

Hvad plejer du at fylde i??

Anmeld

1. juli 2010

Tynen

linemus skriver:

Jeg plejer godt nok at bage selv, men er aldrig tilfreds med udfaldet, så måske sku' jeg tage den nemme løsning denne gang. Vil også hellere bruge tid (hvad det så end er) på pynten.

Bare den nemme løsning på fyld - Hindbærmousse og toblerone-tamtam.

Dete r sjovt at du nævner det med hjemmebagte bunde, for har en veninde der også bagte dem selv men heller ikke blev tilfreds med udfaldet.
Enten er bundene bare for tykke/massive eller også er de tørre.
Jeg har været ganske glimragende tilfreds med dem fra Karen W. - Specielt hvis kagen lige står natten over så "fyldet" kan trænge lidt ned i bundene.

Hvis du beslutter dig for at købe dem, så lad for guds skyld være med at gå på kompromis med prisen.
Det er ikke bøvlet værd

Anmeld

1. juli 2010

linemus

Det bli'r købebunde så. Så er der en bekymring mindre

Tænker på at lave en jordbærmousse med jordbærstykker i. Mon ikke det bliver okay? Og så bliver det nok hindbær/skildpadde (min "sædvanlige") i den anden.

Må igang med indkøbssedlen...

Anmeld

2. juli 2010

mariamiss6

Jeg plejer at bage AMO chokoladekage... Den er fin til 3 bunde, hvis du laver den i en springform.... Og hvis din ovn bager som min (på varmluft) så skal den have nøjagtig 30 minutter i en almindelig springform....

Så er den bagt færdig, men dejlig svampet (og psssst AMO har chokoladestykker i )

Anmeld

2. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
mariamiss6 skriver:

Jeg plejer at bage AMO chokoladekage... Den er fin til 3 bunde, hvis du laver den i en springform.... Og hvis din ovn bager som min (på varmluft) så skal den have nøjagtig 30 minutter i en almindelig springform....

Så er den bagt færdig, men dejlig svampet (og psssst AMO har chokoladestykker i )

den er nemlig HAMRENDE læks

Anmeld

2. juli 2010

mariamiss6

Caroline86 skriver:

den er nemlig HAMRENDE læks

Jeps nemmerlig.... Jeg bager ALDRIG andre kager end den hehe....

Anmeld

2. juli 2010

AnnePedersen

super godt fif med amo ........ tak........ for når jeg bager bundene bliver de altid, ja ikke som jeg havde troet..... så den blanding vil jeg da lige prøve----

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.