Omklædningskabiner i Lalandia!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.600 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. juli 2010

Anonym trådstarter

Jeg skal snart til Lalandia med familien.

Jeg kan læse noget om nogle omklædningskabiner - er det nogen man iklæder sig badetøj i, bagefter går man så i den offentlige bruser og sæber sig, inden man må komme ind i selve badelandet???

Kan man få lov at tage badetøj på i omklædningskabinerne, som er aflåst??

Jeg føler mig utilpas i badetøj og vil derfor gerne have en top udover mit badetøj - den er tætsiddende. Må man det??

Hilsen mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2010

Kaufie

Det normale er vel, at man skal sæbe sig ind UDEN badetøj.....

Har næsten lige været i Lalandia - men så ingen kabiner, hvor man kan klæde om alene - men kiggede så heller ikke lige efter dem....

Anmeld

1. juli 2010

bullerbassen

Hej

Vi har lige været i lalandia ( Billund ) og der kommer man ind i et stort omklædningsrum med skabe ( som svømmehalen ) man afklæder sig tøjet og går videre ind i baderummet , bliver vasket og tar svømmetøjet på )

Syntes det minder meget om vores alm svømmehal med omklædningsrum med bruser og derefter videre i badeland...

Ved ikke med toppen over bikini.

God tur ( det er lækkert ihvertifal i Billund )

Anmeld

1. juli 2010

Tanja84

Jeg var i Lalandia sidste år, og der var nogen aflåste kabiner hvor du kunne klæde om i fred både før og efter.

Om det er tilldat at tage badetøjet på fra start, ved jeg desværre ikke. Men det plejer som regel at være sådan, at du skal sæbe dig ind uden badetøj.

Hvad angår en top udover badetøjet tror jeg det er ok, men den skal være i noget bestemt tøj. En af de venner jeg var sammen med, havde taget boxeshort ind inde sine badebukser, da de var alt for løse og han derfor ville vis bud crack til hele Lalandia. Men så snart han trådte ind i badelandet, fik han pænt besked på han skulle gå ud i omklædningen og tage dem af, da bomuldstøj ikke var tilladt.

Det mærkelig var dog, at der var en hel flok muslimer, som havde både deres "kjoler" og tørklæder på og dem blev der ikke sagt noget til. Da vi spurgte en af de ansatte hvordan det kunne være de måtte være fuld påklædte, fik vi af vide, at det var fordi deres tøj var af noget andet stof.

Anmeld

1. juli 2010

Helle30

Hejsa. Det fungerer sådan her: Der er tale om omklædningskabiner med to døre, hvor man går ind gennem den ene, klæder om til badetøj og går ud gennem den anden til et gangareal (fælles for begge køn) med skabe til at låse sine ejendele ind i. I Rødby, ihvertfald, er dit indgangskort dét, du sætter i låsen for at kunne dreje nøglen og låse skabet + tage nøglen ud og om ankelen/håndleddet. Herefter går man til hhv. dame- eller herrebaderum, hvor man vasker sig grundigt - og det uden tøj på. Badetøjet på igen og så ud i badelandet. Jeg tror godt, du må have en top på, så længe den er ren, men jeg ved, at de skilter med, at man ikke må have undertøj på under badetøjet. - Simpelthen fordi nogle fyre var begyndt at køre den med hængerøvsshortsene og den synlige Calvin Klein underhyler ind i bademoden også... Yaiks!

Men altså, jeg synes, du skal ringe og spørge, hvis du gerne vil være sikker på det med toppen.

God tur!  - Helle

Anmeld

1. juli 2010

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar .)

Anmeld

1. juli 2010

Helle30

Tanja84 skriver:

Det mærkelig var dog, at der var en hel flok muslimer, som havde både deres "kjoler" og tørklæder på og dem blev der ikke sagt noget til. Da vi spurgte en af de ansatte hvordan det kunne være de måtte være fuld påklædte, fik vi af vide, at det var fordi deres tøj var af noget andet stof.

Whaaart? Hoppede de i med alt stoffet på så?

Det er rigtig nok, at der kan gemme sig flere sæberester fra tøjvask i bomuldsstof, og fordi sæbe er basisk, vil følerne i vandet reagere ved at tilsætte mere klor og syre. Det er ikke så hensigtsmæssigt.

Men helt ærligt; hvis det påtales, at en fyr render rundt med 0,15 m2 bomuld, men ikke at en kvinde suser afsted med minimum 4 m2 - stofkvaliteten uanset, så er der altså tale om berøringsangst fra personalets/badelandets side. Der kan gemme sig alt muligt i de 4 m2, som vil få kemikaliereguleringen til at blive helt akavet. Iøvrigt har mange badeshorts isyet indershorts af bomuld.

- Helle

Anmeld

2. juli 2010

Tanja84

Helle30 skriver:

Whaaart? Hoppede de i med alt stoffet på så?

Det er rigtig nok, at der kan gemme sig flere sæberester fra tøjvask i bomuldsstof, og fordi sæbe er basisk, vil følerne i vandet reagere ved at tilsætte mere klor og syre. Det er ikke så hensigtsmæssigt.

Men helt ærligt; hvis det påtales, at en fyr render rundt med 0,15 m2 bomuld, men ikke at en kvinde suser afsted med minimum 4 m2 - stofkvaliteten uanset, så er der altså tale om berøringsangst fra personalets/badelandets side. Der kan gemme sig alt muligt i de 4 m2, som vil få kemikaliereguleringen til at blive helt akavet. Iøvrigt har mange badeshorts isyet indershorts af bomuld.

- Helle

Ja, den er god nok - de var fuldt påklædte og det var efter personalets side helt ok.

Vi gav naturligvis udtryk for at vi synes, der helt klart var tale om en meget stor forskelsbehandling, og at vi følte os en smule krænket. For de kunne jo ikke vide hvad de havde på inden under og om deres tøj var rent. Samtidig så tvivlede vi meget stærkt på at de havde stået uden tøj og vasket sig inden de var trådt ind i selve badelandet.

Men personalet ville som sagt ikke gøre andet ved det, ud over de sagtens kunne bede min kamerat gå ud og tage de boxeshorts af, som han havde inde under sine badebukser.

Anmeld

2. juli 2010

3xM

i billund har de som i svømmehal hvor der ikke er kabiner at klæde om i...

da er der bænke og skabe til aflås...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.