Reagere... Hvis jeres barn var ude og lege (han er 4 år) og kan kun være lige her ude foran huset hvor jeg kan se ham hele tiden og jeg har altid åben dør så jeg kan høre ham.
Jeg råber så til ham - "Mor går lige på toilettet, bliv lige der med din cykel" og han gør fuldstændig som han plejer køre ind til siden med sin cykel da jeg sidder på toilettet (vindue ud imod Mads) kan jeg høre Mads falder i snak med en mand, tænker det nok er naboen men skynder mig at blive færdig - da jeg kommer ud sidder han med en is og jeg siger hvor har du den fra og han siger fra en mand ????!!!! Hvad for en mand siger jeg så ? Var det Bent (naboen) nej svare Mads, det var bare en Mand!!!! Har du set ham før sagde jeg ??? Nej siger han, men han sagde jeg var sød og jeg måtte få en is...
Isen var ikke klippet op, så jeg tog den med ind, smed den ud og kom ud med en anden is (magen til) - forklarede Mads at man ikke måtte tage imod ting fra fremmede mennesker uden at have spurgt sin mor eller far først og en anden gang skulle han kalde på mig... Kan simpelthen ikke få ud af mit hoved hvem denne her mand er og hvorfor han gav Mads en is og var over alle bjerge lige efter, da jeg kom ud... Vi kender alle der bor lige omkring os og Mads havde ikke set ham før.. vi gik en lille tur ned til stien men han var væk... For at være på den sikre side har jeg spurgt naboerne og dem vi taler mest med her, om de skulle ha givet Mads en is, men det havde de ikke...
Skal jeg være bange for der render en mærkelig, måske syg mand rundt eller har der bare været en venlig mand og give Mads en is ??? Det er de der fryse selv is, så det er jo ikke fordi han kommer lige fra Brugsen med en pakke is og gav Mads en.... !!!
Det føles bare slet ikke rart... Og alligevel vil jeg jo ikke piske en stemning op i vores ellers meget børnevenlige kvarter hvor alle voksne kender hinanden og holder øje med alle 10-15 børn der bor her... Vi haar en god aftale når man lige går ind så har man et øje på de små og de store er søde til at holde øje - men lige her var Mads alene der ude og holdte ind ved havelågen mens han ventede på jeg gik på toilettet...
Knus Pia en lidt bekymret mor...
Anmeld