Mine kræsne unger:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

603 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. juli 2010

ChatH

Vi er inde i en rigtig dum mad periode med vores tøser.

lige pt er aftensmad noget opreklameret fis!! Tomater glider ned, hvis de kan få lov at spise to bakker hver så er de glade, men det er jo ikke rigtig mad.

Ris og kartofler gider de heller ikke spise, kun pasta- og synes bare ikke den går i længden

Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal stille op med dem?? Nogen der har nogen gode erfaringer eller gode ideer til mad som børn bare elsker. altså ud over pasta og kødssovs og som gerne indeholder lidt grønt og er lidt sundt..

HJÆLP EN FORTVIVLET MOR!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2010

TbCp

Det oplever vi også i perioder herhjemme og vi gør faktisk ikke ritig noget ved det. Nogle dage bliver der lavet mad jeg ved Liva kan lide andre dage laver jeg bare hvad jeg har lyst til, og så spiser hun det hun vil af det....

Så sørger jeg for agurkestænger, peberfrugt, gulerødder osv. så der kommer lidt godt i maven og så får hun indimellem lov til at få en rugbrødsmad lidt senere, inden sengetid.

Jeg var selv ekstremt kræsen som barn og er bange for at hvis jeg gør for stort nummer ud af det så ødelægger det mere end det gavner.

Anmeld

1. juli 2010

JustAnotherName

Jeg har ikke rigtigt prøvet det. Jeg er vist heldig med at have to børn, som spiser det meste, og bestemt ikke er særligt kræsne anlagt

Men som Tina også skriver, så er det nok vigtigt, at man ikke gør et særligt stort nummer ud af det, når de får de der perioder. For så risikerer man sikkert bare, at der kører mere "princip VS. børne-stædighed" i tingene (hvis du forstår, hvad jeg mener?), og det bliver til sidst måske til et større problem, end det kunne have været.

For alle børn har vist perioder, hvor de foretrækker nogle ting fremfor andre, eller pludselig ikke vil have noget, som de ellers altid gerne har villet have førhen. Var vi egentligt ikke også selv sådan som børn?

Bianca gider heller ikke altid spise kødet, når vi får aftensmad.
Og hun har været fuldstændig VILD med grøntsager som f.eks. kogte gulerødder. Men lige for tiden gider hun dem ikke rigtigt.
Det siger jeg ikke rigtigt noget til.... Jeg serverer bare lidt af det hele på hendes tallerken, og så må hun spise det af det, som hun vil .....og selvfølgelig også få mere. Også selvom hoveddelen af det som mætter hende så er pasta (det kan alle børn vist lide, hehe).
Men selvfølgelig ville det ikke gå, hvis det KUN var pasta hun fik HVER DAG!!

Herhjemme serverer vi dét som nu er menuen, og der er ikke "sær-tilbud" ....Ikke engang rugbrød ! ...For som regel skal begge pigerne i seng kort tid efter, at vi har spist aftensmad.
Så må de spise en ekstra stor portion morgenmad, hvis de vågner meget sultne op ......Jeg er måske lidt hård? - Men dog retfærdig! 

Anmeld

2. juli 2010

Barbamama

Ej det smitter altså at skrive om det herinde. Det er tredje indlæg om vores dejlige unger som ikke vil have aftensmad. ha ha ha

Anmeld

2. juli 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Ti,hi,ja,det kan være det er varmen...vi har dog efterhånden fundet et mønster.Det kan enten være tænder,ondt i halsen,ja,eller varmen.Der kommer sikkert flere ting,men han gider i hvert fald ikke spise andet end grød når han døjer med de ting

Anmeld

2. juli 2010

ChatH

Tak for jeres svar i er bare skønne.

jeg laver heller ikke special mad til ungerne har det også sådan lidt at de må lære at spise hvad der er.

men netop som jeg havde skrevet om det igår fordi det virkelig gik mig på ja tror i så ikke ungerne hver spiser 2 portioner til aften, af både tomater, feta, dressing, pasta og kød fra grillen.

og sørme om morgenmaden også gled ned uden et kny!!

Anmeld

2. juli 2010

JustAnotherName

Tak for jeres svar i er bare skønne.

jeg laver heller ikke special mad til ungerne har det også sådan lidt at de må lære at spise hvad der er.

men netop som jeg havde skrevet om det igår fordi det virkelig gik mig på ja tror i så ikke ungerne hver spiser 2 portioner til aften, af både tomater, feta, dressing, pasta og kød fra grillen.

og sørme om morgenmaden også gled ned uden et kny!!

Sådan!
Man skal bare skrive tingene herinde, og så forsvinder problemet!

Anmeld

2. juli 2010

ChatH

JustAnotherName skriver:

Sådan. Man skal bare skrive tingene herinde, så forsvinder problemet!

Lige præcis. gad vide om det hjælper med pengeproblemer også

Anmeld

2. juli 2010

JustAnotherName

Lige præcis. gad vide om det hjælper med pengeproblemer også

Hæhææ... Ja, så skal jeg glædeligt være den første til at sige :
Piger, jeg kunne sgu godt bruge nogle flere penge, men de kommer ikke bare af sig selv. Hvad gør jeg?     
* KA-TJIIIING!! * - Så vælter det bare ind af brevsprækken med sedler

....Ah, næppe - desværre. Men GID det var så nemt 

Anmeld

2. juli 2010

ChatH

JustAnotherName skriver:

Hæhææ... Ja, så skal jeg glædeligt være den første til at sige :
Piger, jeg kunne sgu godt bruge nogle flere penge, men de kommer ikke bare af sig selv. Hvad gør jeg?     
* KA-TJIIIING!! * - Så vælter det bare ind af brevsprækken med sedler

....Ah, næppe - desværre. Men GID det var så nemt 

lige præcis. men nej tror sku heller ikke vi skal regne med det!! desværre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.