Jeg har ikke rigtigt prøvet det. Jeg er vist heldig med at have to børn, som spiser det meste, og bestemt ikke er særligt kræsne anlagt 
Men som Tina også skriver, så er det nok vigtigt, at man ikke gør et særligt stort nummer ud af det, når de får de der perioder. For så risikerer man sikkert bare, at der kører mere "princip VS. børne-stædighed" i tingene (hvis du forstår, hvad jeg mener?), og det bliver til sidst måske til et større problem, end det kunne have været.
For alle børn har vist perioder, hvor de foretrækker nogle ting fremfor andre, eller pludselig ikke vil have noget, som de ellers altid gerne har villet have førhen. Var vi egentligt ikke også selv sådan som børn? 
Bianca gider heller ikke altid spise kødet, når vi får aftensmad.
Og hun har været fuldstændig VILD med grøntsager som f.eks. kogte gulerødder. Men lige for tiden gider hun dem ikke rigtigt.
Det siger jeg ikke rigtigt noget til.... Jeg serverer bare lidt af det hele på hendes tallerken, og så må hun spise det af det, som hun vil .....og selvfølgelig også få mere. Også selvom hoveddelen af det som mætter hende så er pasta (det kan alle børn vist lide, hehe).
Men selvfølgelig ville det ikke gå, hvis det KUN var pasta hun fik HVER DAG!!
Herhjemme serverer vi dét som nu er menuen, og der er ikke "sær-tilbud" ....Ikke engang rugbrød
! ...For som regel skal begge pigerne i seng kort tid efter, at vi har spist aftensmad.
Så må de spise en ekstra stor portion morgenmad, hvis de vågner meget sultne op ......Jeg er måske lidt hård? - Men dog retfærdig! 
Anmeld