Jordmoder efter uge 40?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.391 visninger
12 svar
1 synes godt om
1. juli 2010

Risen

Jeg skal til JM i morgen og har derfor nogle spørgsmål i den forbindelse til dem som har været til JM efter deres termin er ramt.. Hvad gjorde hun? - lavede hun underlivstjek og hindeløsning ? eller var det bare hjertelyd og mærken på maven?.. Håber virkelig hun kan give mig noget til at det går igang det hele.. Orker bare ikke mere.. 

Tak for svar.. Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2010

Tdittmann

jeg var ved jordemoderen 40+3 hun mærkede bare på maven og checkede hjertelyd og urin. Og så fik jeg en ny tid i ugen efter hvis jeg ikke havde født inden da.

Jeg fødte 40+6

Sender lige en STOR portion vestøv til dig og  for at du snart føder

Knus Tanja og Anders (6 uger)

Anmeld

1. juli 2010

SHERO

Første gang mærkede hun bare, gættede vægt, lyttede efter hjerte og tjekkede urin. Anden gang det samme, og så information om igangsættelse og om hvornår jeg skulle ringe om bestille tid. :-) Ikke noget vildt...

Anmeld

1. juli 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Hej søde

Jeg har lige været hos jordemoderen idag (40+4), som er min sidste gang. Fra nu af tager fødegangen over!

Hun målte mit blodtryk, lyttede til baby og mærkede på mavsen - alt det som hun nu plejer at gøre.

Derudover spurgte jeg selv til hindeløsning. Det er ikke en metode hun anbefaler, da man ikke præcist ved hvad det er der sker i kroppen, når baby vil ud. Derimod fortalte hun mig, at man i de fleste tilfælde blot risikere en masse smerter i underlivet en dag eller to.

Men det endte alligevel med, at jeg gerne ville have hende til at prøve på mig. Det lykkedes dog ikke, da jeg stadig var helt lukket, og man skal som min. være 1 cm åben for at kunne udføre hindeløsning.

Knus.

Anmeld

1. juli 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Som noget nyt, fik jeg et nummer med mig som jeg skal ringe på imorgen - det er et nr. til fødegangen, hvor jeg skal have aftalt en tid i næste uge, hvor jeg skal op at scannes for at tjekke at baby er ok, at der er rigeligt med fostervand osv osv.

Derudover bruges denne dag også til at planlægge en evt. igangsættelse.

Ved ikke om det er obligatorisk landet over, eller om det blot forholder sig sådan i Viborg kommune hvor jeg bor.

Anmeld

1. juli 2010

sara4

jeg var til jordemor i onsdags og der var jeg 41+0. Hun lavede alm tjek: urin, hjertelyd, babys position, mit blodtryk og en snak om almen befindende. Hun konstaterer at alt er i skønnste orden og at min lille datter bare ligger og hygger dejligt Nå men så ringede hun til Viborg sygehus og bestilte en tid til kontrol skanning. Det skal jeg så i morgen Fredag. Der tjekker de op på alt både udvendig og indvendig. Det er åbenbart ren rutine her. ser alt stadig glimrende ud så vil jeg blive sat igang på Onsdag hvis jeg altså ikke selv går igang inden.  Håber nu, at jeg selv går igang- gerne nu pøj pøj til alle jer andre som osse går rundt lige som jeg og tæller minutter og synes at tålmodighed er en by i rusland

Anmeld

1. juli 2010

Patrick07

Mathildesmor skriver:

Som noget nyt, fik jeg et nummer med mig som jeg skal ringe på imorgen - det er et nr. til fødegangen, hvor jeg skal have aftalt en tid i næste uge, hvor jeg skal op at scannes for at tjekke at baby er ok, at der er rigeligt med fostervand osv osv.

Derudover bruges denne dag også til at planlægge en evt. igangsættelse.

Ved ikke om det er obligatorisk landet over, eller om det blot forholder sig sådan i Viborg kommune hvor jeg bor.

Sådan fik jeg også og vide og med en nummer i hånden gik jeg ud hehe.. hun syntes så jeg skulle ringe og få et tid samme dag som jeg var hos hende... og vupti fik en tid til dagen efter.. hvor mine veer så også lige havde valgt og komme  alt mulig held og lykke med den snart kommende fødsel

Anmeld

1. juli 2010

Risen

Tak tøser..  

Den der med tid til scanning  tror jeg ikke man får når man er sat til at føde på hvidovre.. Mener kun at du kommer ind til et tjek og så bestiller man en igangsættelse tid.. :/ Øv gad ellers godt lige at se min prinsesse igen.. 

Anmeld

1. juli 2010

ML

Jeg blev undersøgt indvendigt da jeg var til jordemoder da jeg var 41+0. Spurgte selv om det og hun kunne så også lave hindeløsning på mig da. (Jeg var ca 3 cm åben men uden at have haft andet end plukkeveer, og fødte to dage efter) Så hør da med dem om de ikke kan kigge på om der evt er noget på vej. Håber snart for dig at det kommer i gang!

Anmeld

1. juli 2010

Risen

ML skriver:

Jeg blev undersøgt indvendigt da jeg var til jordemoder da jeg var 41+0. Spurgte selv om det og hun kunne så også lave hindeløsning på mig da. (Jeg var ca 3 cm åben men uden at have haft andet end plukkeveer, og fødte to dage efter) Så hør da med dem om de ikke kan kigge på om der evt er noget på vej. Håber snart for dig at det kommer i gang!

Ja? Det kunne være dejligt hvis hun gad at sætte et eller andet igang, eller i hvert fald prøve.. Men det virker ikke rigtig tid de lave sådanne undersøgelser hos JM? ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.