Hjælp......Jeg brummer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

999 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. juli 2010

Karo

Når jeg bliver forkølet sætter det sig ALTID på mit stemmebånd, og derfor går jeg omkring og brummer og lyder faktisk lidt som en mand
Nu er jeg så uheldig at jeg er gået hen og blevet forkølet og jeg lyder forfærdelig. Det var kommet i nat og da Marcus så mig i morges og jeg snakkede til ham rynkede han brynene og kiggede mærkeligt på mig. Og jeg kan godt forstå ham for de lyder godt nok mærkeligt. Det værste ved det er at det bliver siddende der længe...............meget længe. Normalt varer det en månedstid før jeg er normal igen, og en enkelt gang er der gået hele 3 måneder hvor jeg lød helt forfærdelig. Mine brødre syndes det er vildt skægt, og morer sig meget over mig når jeg lyder sådan. Jeg er egentlig ligeglad med hvordan jeg lyder, skit pyt med det, men samtidig gør det jo ondt i halsen og det er irrirterende

Så idag må jeg på apoteket og købe en masse strepsil (ikke at det virker) og så drikke en masse the (lige det man har lyst til her i varmen).

Katja som brummer vidre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2010

JustAnotherName

Hehe, ej hvor træls for dig!
.....men jeg kan bare lige se Marcus's ansigtsudtryk for mig 

Vildt at det så også hænger ved så længe. Men ja, du må jo gøre, hvad der nu gøres kan, for at skåne din stemme og pleje dig selv lidt.

Brum bruummmm   

Anmeld

1. juli 2010

msax

Hihi - brum brum siger bilen...

Ej undskyld, det er da MEGA surt at have ondt i halsen og så samtidig lyde helt forkert.

Jeg håber brummeriet ikke sætter sig fast 3 måneder denne gang.

det vigtigste når man har ondt i halsen er at drikke og spise moget der smører den. Flødeblosjer er gode og te med honning.

SMIL fra Mette 35+1

Anmeld

1. juli 2010

Ni-ko-li-ne

Karo skriver:

Når jeg bliver forkølet sætter det sig ALTID på mit stemmebånd, og derfor går jeg omkring og brummer og lyder faktisk lidt som en mand
Nu er jeg så uheldig at jeg er gået hen og blevet forkølet og jeg lyder forfærdelig. Det var kommet i nat og da Marcus så mig i morges og jeg snakkede til ham rynkede han brynene og kiggede mærkeligt på mig. Og jeg kan godt forstå ham for de lyder godt nok mærkeligt. Det værste ved det er at det bliver siddende der længe...............meget længe. Normalt varer det en månedstid før jeg er normal igen, og en enkelt gang er der gået hele 3 måneder hvor jeg lød helt forfærdelig. Mine brødre syndes det er vildt skægt, og morer sig meget over mig når jeg lyder sådan. Jeg er egentlig ligeglad med hvordan jeg lyder, skit pyt med det, men samtidig gør det jo ondt i halsen og det er irrirterende

Så idag må jeg på apoteket og købe en masse strepsil (ikke at det virker) og så drikke en masse the (lige det man har lyst til her i varmen).

Katja som brummer vidre.

jeg kommer sådan til at tænke på bamse og Kylling... der hvor Bamse brummer fordi han leger BrumBi... brum brum brum brum brum brum, brum brum brum brum.....

er det noget du nogensinde har fået kigget på?

hvad med sådan nogle slimløsende brusetabletter, måske de kunne forkorte perioden lidt?

Anmeld

1. juli 2010

Karo

Jeg har prøvet altmuligt og indtet hjælper. Jeg er lige kommet hjem fra lægen hvor Ida blev vaccineret og han kiggede mig lige i halsen. Men han kan ikke se noget unormalt, udover at jeg selvfølgelig er meget rød.

Det var ikke altid været sådan, men kom omkring da jeg var omkring 20 år. Hver gang tager jeg til lægen, som siger det samme hvergang. Jeg er også blevet podet flere gange med prøverne viser indtet unormalt. Så af erfaring ved jeg at det går i sig selv med tiden.

Det gode ved det er, at mine kollegaer ikke er i tvivl om at jeg virkelig er syg når jeg ringer med sådan en stemme.

Anmeld

1. juli 2010

S-anne

Jeg har fået at vide fra en lokopæd at hvis man er hæs eller ikke har så meget stemme og vil drikke te er det vigtigt at det er kamillete fordi andre typer te udtørrer stemmelæberne.... men kamillete i 3 mdr er nok lige i overkantet hihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.