Skriver lige som anonym.
Jeg synes jeg står i en rigtig dum følelsesmæssig knibe og har brug for hjælp til at håndtere den. Jeg har nu svært ved at objektiv nok.
Situationen er at vi er en sammenbragt familie. Vi har 2 fælles børn, han har en søn fra tidligere.
problemet er forskellen imellem de 2, eller rettere forskellen på hvordan de bliver behandlet, "set", oplever og bliver tiltalt.
Min mands søn, bor langt væk så mange gange kommer han torsdag aften. Fredag skal manden (oftest) på arbejde og hans søn bliver derfor passet af farmor (jeg går eller hjemme) fra 8-17.30.
Vores søn kommer i børnehave. Dette sker hver anden fredag. ALDRIG er vores søn blevet passet af farmor fordi hun lige havde lyst, hentet fra børnehave eller andet.
Farmor tager også gerne med sin tidligere svigerinde og barnebarn til legoland, tivoli, zoo, lalandia osv.
Det synes jeg er HELT fint, hvis vores søn så fik samme tilbud! (og ja farmor betaler disse ture)Men det gælder alle aspekter, gaver, oplevelser, interesse.
Far laver faktisk samme nummer. Hans dreng kan komme med ham på arbejde, med på kajaktur med overnatning med far i telt, Han bliver altid spurgt "vil du med far .."
Hans søn kan virkelig provokere vores..og vores modstår faktisk i ualmindelig lang tid i betragtning af han kun er knap 4, uden af far "ser" det, men lige så snart vores søn reagerer SÅ falder hammeren og han bliver skældt hæder og ære fra og kylet på værelset. Ovendt så får hans søn kun af vide, "lad nu være"(hans søn er 5,5 år)
Dette gælder ved alt..om der så bliver slået, sparket eller andet.
Vores søn har indtil nu været rimelig ligeglad (nok mere for lille til at forstå) men NU kan han sagtens mærke der er forskel.
Han vil da også gerne hjem til farmor(og farfar) men der er aldrig tid når han spørger (eller jeg gør), han vil da også på de ture og have dage som hans storebror jo kommer og nærmest hoverende siger han har været på.
" ha ha jeg har bare været hos faarmor, det har du bare ikke"
Jeg har så vidt muligt prøvet at kompensere, men det kan jeg jo slet slet ikke og nu kan jeg bare mærke det er en kile imellem min mand og jeg.
Ja jeg HAR påpeget det overfor min mand. Hans reaktion er altid det samme, nemlig at han føler sig personligt anklaget som (dårlig) far og at det jo ikke er en konkurrence mellem børnene.
Han har ligeud sagt at han ikke ser det er et problem.
hvad gør jeg?
Jeg kan godt mærke nu, at jeg ikke længere kan udskyde det med at vores søn ikke forstå det.
Samtidig står min mands opførsel overfor vores søn i skærende kontrast til vores pige. Ahh hvor er det dog svært og gør så ondt i mit hjerte for vores søn ER bare SÅ nem og dejlig.
Jeg har brug for noget hjælp til at håndtere dette, men ved ikke om familierådgivningen i kommunen er det rigtige..det er jo ikke fordi vores søn har problemer... og en psykolog..hvad kan sådan en gøre..?
Lortesituation
en rigtig ked