Farve hår, når man ammer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.663 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. juli 2010

Dictes mor

Må man det, altså få farvet sit hår, når man ammer? Jeg skal nemlig til bryllup næste weekend, og vil jo gerne have gjort noget ved håret, som hverken har været klippet eller farvet i snart to år, det trænger, men må jeg det, når jeg ammer, og ville I gøre det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2010

Lise

Tror man "må" det lige så meget som når man er gravid.. Jeg ved det ikke. Min svigerinde malkede ud da hun ammede og ville have håret farvet - så kom babyen på flaske et døgns tid.

Anmeld

1. juli 2010

Skouboe

De officielle anbefalinger fraråder det både under graviditet og amning, men det er netop det de er - anbefalinger.

Jeg har selv lige fået lavet lyse striber fordi jeg ikke kunne holde ud at kigge på mig selv i spejlet mere og jeg har ikke specielt dårlig samvittighed over det. Jeg tror på alting med måde.

Man påstår at striber er lidt mindre skadelige end en fuld farve, fordi farven ikke kommer i kontakt med hovedbunden på samme måde.

I den sammenhæng er det iøvrigt fuldstændigt ligegyldigt om du går efter økologiske farver eller ej - de er lige giftige.

Anmeld

1. juli 2010

Tulle28

Skouboe skriver:

De officielle anbefalinger fraråder det både under graviditet og amning, men det er netop det de er - anbefalinger.

Jeg har selv lige fået lavet lyse striber fordi jeg ikke kunne holde ud at kigge på mig selv i spejlet mere og jeg har ikke specielt dårlig samvittighed over det. Jeg tror på alting med måde.

Man påstår at striber er lidt mindre skadelige end en fuld farve, fordi farven ikke kommer i kontakt med hovedbunden på samme måde.

I den sammenhæng er det iøvrigt fuldstændigt ligegyldigt om du går efter økologiske farver eller ej - de er lige giftige.

Lige mine ord! Har også selv lige fået lavet striber.

Knus Tulle

Anmeld

1. juli 2010

ChatH

Dictes mor skriver:

Må man det, altså få farvet sit hår, når man ammer? Jeg skal nemlig til bryllup næste weekend, og vil jo gerne have gjort noget ved håret, som hverken har været klippet eller farvet i snart to år, det trænger, men må jeg det, når jeg ammer, og ville I gøre det?

Jeg har også lavet striber i mit hår nu jeg er gravid. min sidste graviditet var jeg helt hysterisk og gjorde slet ikke noget ved det hvilket resulterede i at alle billeder jeg har op til pigerne er nærmest et år ligner jeg LORT. så denne gang har jeg valgt at lave striber til trods for anbefalingerne. men alting med måde.

Anmeld

1. juli 2010

linemus

Det er de samme "regler", som når man er gravid. Jeg ville ikke gøre det.

- Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.