4-6 måneder - længde på lur?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.219 visninger
9 svar
0 synes godt om
1. juli 2010

SHERO

Synes Elias tager noget meget korte lure. Antallet af lure er ikke mindre end da han var helt nyfødt, men de er bare meget kortere 20-50 min... Har ikke nogen idé om hvad det "normale" er. Min mor siger at mig og mine brødre sov 2-3 gange i løbet af dagen og ofte 1½-2 timer af gangen.

Elias er ca. vågen 2½-3 timer af gangen og så skal han ind og have en lur...

Så mit spørgsmål er egentlig bare, hvor lange lure tager jeres små??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2010

businesstigger

Alexander var ben hård på det punkt og sov kun 15-20 min af gangen i løbet af dagen

Anmeld

1. juli 2010

Mor til L&S

Liva sover hele natten

en halv til hel time om formiddagen

2-3 timer middagslur

og en lille en om aftenen

Anmeld

1. juli 2010

Maise

Clara på 6 mdr. skifter soverytme indimellem, men som oftest sover hun 1-2 timer formiddag og 1-2 timer om eftermiddagen og så 1/2 time v. 5 tiden og så kommer hun i seng ca 19.30-20. bliver ammet v. 2-3 tiden og igen v. 6 tiden og sover videre til syv. står op og får grød kl. 8. Meeeeen sådan er det lige nu. en dag sov hun kun 30 min til middag så hun har også skøre dage. min venindes pige har siden fødslen sovet 4 gange om dagen i 40-50 min. af gangen om dagen og hun er 6 mdr. og det er helt fast hun gør det. hun har prøvet alt sammen med sundhedsplejersken.

men ofte har hun lige fået en rytme. kører den i 2-3 uger og så ændre det sig igen, de er syge, har tigerspring eller andet skørt.

Maise

Anmeld

1. juli 2010

L.J.L

Lauritz sover som regel 2-3 timer fra 9 til 11-12 ca. og så igen 1½ time ca fra 14-15 tiden til 16.30 tiden. Så bliver han lagt til natten kl. 19

Men som Maise skriver så skifter de tit søvnrytme, pga. tigerspring, tænder, maven, eller andet

Anmeld

1. juli 2010

luckas-mor

luckas sover et par timer om formiddagen og et par timer igen om eftermiddagen..

så blir han lagt i seng kl ca 20.30  og vågner kl 5.30 næste morgen

så jeg kan bestemt slet ikke klage,, han blir 5 mrd. d. 14/7

Anmeld

1. juli 2010

twinboys

Smiler børn sover nu det de har behov for...

Nogle meget andre mindre...

Når børn sover bearbejder de alle de nye indtryk de har fået...

Godnat og sov godt alle små bebser...

Majbritt som har ro ca. 2-3 timer mens dagplejebørnene sover...

Anmeld

1. juli 2010

SHERO

Nåårh kan se det er ret forskelligt. Så behøver nok ikke "bekymre" mig... :-D

Elias sover også igennem om natten. Fra  ca .21-07/08 ca. så der er det ikke et "problem"... Synes bare han sover fra ofte..

Anmeld

1. juli 2010

baby2010

Alfred er lidt over 4 måneder og sover lige nu ret lidt om dagen!!! Han går i seng om aftenen mellem 20-21, så sover han til omkring 3-5 og vågner ved 6-tiden (og er frisk ). Så sover han 40 min. fra 07.30. og så en halv times tid igen ved 9-10 tiden. Så er han vågen i 2-3 timer, tager en halv time og så igen 2-3 timer. Om aftenen tager han typisk en lur på en halv time omkring kl. 18.

Sommetider føler jeg hele dagen går med at putte ham! Sidste måned sov han ellers fra 8-11 om formiddagen, men det er slut nu. Pyh, det er svært at undvære den tid!!! Nu når jeg INTET i løbet af dagen...

Julie

Anmeld

1. juli 2010

Pige2009

Da Laura var 4-6 mdr. sov hun en halv time om formiddagen, og tog en god lang lur på ca. 4 timer fra kl. 12-16 om eftermiddagen

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.