Ny vækstscanning og for lidt fostervand...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.306 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. juli 2010

Vial

Så var det tid til ny scanning. Dem får jeg nu hver 2. uge, da de er nogle små pomfritter.

Min søn er på to uger gået fra -13,5% til -6,3% dvs. han vejer 1603 gram

Min datter er vokset fra -21,1% til - 17,4% dvs. hun vejer 1412 gram

Det svarer til, at der på 2 uger er kommet i alt 1 kg baby mere i maven. Det er jeg bare super glad for. 

Inden jeg fik den dejlige besked, så fik jeg dog en ny bekymring:

Midt i scanningen stoppede hun og sagde, at hun havde en mistanke om, at min pige ikke havde nok fostervand, så hun ville hente en anden, som kunne vurdere det. En anden kom til og kunne konkludere, at pigen kun har et par små søer rundt omkring. Dvs. hun har ikke hele vejen rundt, som min dreng har.

Ihhh.. bliver bare så bekymret. Skal heldigvis derind igen allerede om 2 dage her på fredag. Det var ikke alarmerende, men det kan betyde, at de snart skal ud.

Så nu kan jeg sætte kryds ved forkortet livmoderhals, for små børn og formindsket forstervand.. Ufatteligt!

Derudover så har pigen stadig sin numse nedad, og de regner med at det bliver kejsersnit, da hun er den ledende tvilling.

Selvom hun vender sig, så må jeg nok ikke føde vaginalt. Hvis den ledende tvilling vurderes til 500 gram mindre end nr. 2 tvilling, så skal man have kejsersnit  (vidste jeg ikke - kan faktisk ikke huske om det kun var 200 gram, men det må havde været de 500 gram).

Derudover fik jeg at vide at går vandet, så skal jeg smide mig på gulvet lige på stedet.. Så fremover bliver det nogle hurtige ture i Netto... Kan ikke lige se mig selv ligge mellem frugt og grønt og ringe til fødegangen og bestille liggende transport

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2010

LinLin

Altså, de tvillinger!

Vil da håbe de kan blive derinde et par uger endnu, så de er lidt mere klar

Anmeld

1. juli 2010

Patrick07

Først  STORT tillykke med de små guldklumper udvikler sig så fantastisk flot... også må jeg da indrømme jeg har fuldt en del med i dine indlæg om de to små nuller gøjser  så jeg glæder mig utrolig meget til en opdatering om 2 dage hehe

Anmeld

1. juli 2010

Vial

Mor til David skriver:

Altså, de tvillinger!

Vil da håbe de kan blive derinde et par uger endnu, så de er lidt mere klar

Det samme siger jeg: De tvillinger!!! De forstår da, at sætte gang i deres mors bekymringer..

De skal bare blive derinde... Det siger mor

Anmeld

1. juli 2010

Vial

Patrick07 skriver:

Først  STORT tillykke med de små guldklumper udvikler sig så fantastisk flot... også må jeg da indrømme jeg har fuldt en del med i dine indlæg om de to små nuller gøjser  så jeg glæder mig utrolig meget til en opdatering om 2 dage hehe

Hehe - det er da også ved at være noget af en føljeton!!

Jeg har heldigvis læst i et tvillingeforum, at andre også har fået melding om dårlig "vandstand", og at det kan regulere sig, så det bliver godt eller okay igen. Så det satser jeg i hvert fald på.   

Anmeld

1. juli 2010

Muffinmus

underligt med vægten, min venindes bror fik tvillinger for 8 mdr siden og hun fødte dem da selv. Selv om de vidste der var 1 kg´s forsekl på dem næsten....

Nå, men det må jo være forskelligt fra sygehus til syehus, bare tarveligt de tager oplevelsen fra en med at føde:-)

Lyder da som en flot vægt de har, men kan godt sedet med fostervandet er lidt øv, det skal jo  helst holde noget tid endnu.

Anmeld

1. juli 2010

Vial

MariaE skriver:

underligt med vægten, min venindes bror fik tvillinger for 8 mdr siden og hun fødte dem da selv. Selv om de vidste der var 1 kg´s forsekl på dem næsten....

Nå, men det må jo være forskelligt fra sygehus til syehus, bare tarveligt de tager oplevelsen fra en med at føde:-)

Lyder da som en flot vægt de har, men kan godt sedet med fostervandet er lidt øv, det skal jo  helst holde noget tid endnu.

Hvis den store tvilling skal først ud, så kan man sagens. Det går bare ikke, at det er den lille som kommer først ud, da udvidelsen kun sker ved første tvilling. Eller sådan noget. Hvis nr. 2 tvilling så er meget større, så kan den have rigtig svært ved at komme ud.

I et andet forum siger de dog, at der skal være et kilo mellem de to før man vil lave KS. Min jordemoder sagde at på Riget var det 500 gram (så vidt jeg husker - i hvert fald noget under et kilo).

Anmeld

3. juli 2010

Vial

Lige en lille update.

I går var jeg på Riget igen. Min livmoderhals er laaang, så det er i hvert fald ikke dens skyld, hvis de små kommer ud før tid.

Ang. fostervand. Så er aftalen, at jeg d. 14. juli skal scannes igen. Der er samtidig booket til på fødegangen  Skal ha' kørt en strimmel.

Der er en vis erfaring med at vandstanden ikke bliver bedre med tiden, så måske jeg allerede bliver mor om 11 dage!!! Der er jeg 32+4. Så de har gode betingelser.

Jeg krydser alligevel fingre for at den lille prinsesses moderkage har gang i bryggeriet, så det fosser ud med fostervand. Og de kan blive lidt mere færdigbagte 

Har lige for et par timer siden har vildt krise over det (har ikke reageret før).

Jeg er sgu bange for, at fostervandet forsvinder før næste scanning og hva' så? Har bare fået at vide af lægen, at jeg skal være opmærksom på, om hun er aktiv derinde. Så bliver jeg i tvivl. Hvad vis det er Alvin jeg mærker - og så ligger Viola og visner væk uden jeg ved det.. Total katastrofe tanke. Så jeg måtte ringe stortudende til fødegangen  

Jeg blev beroliget og tilbudt, at jeg kunne komme ind og få kørt en strimmel. Nu ser jeg lige tiden an. Synes, jeg er faldet lidt til ro igen.. pyhhh..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.