graviditet og trapper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.174 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. juni 2010

Sunnyshine

Jeg bor heeeeelt oppe på 3 sal med min kæreste.

Jeg er helt okay med at der er mange trapper, men tænker mere på hvordan det ville blive med stor mave? Det er selvfølgelig ikke smart med bækkenløsning, men det kunne jo også være det kunne lykkedes?

Er det en fuldstændig dårlig og bliver vi nødt til at finde noget andet, eller kan det mon lige lykkedes?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

henh01

Hvis du har bækkenløsning kunne jeg godt forestille mig det blev svært at vandre til 3. sal et par gange om dagen.

Jeg selv havde en problemfri første graviditet og boede på daværende tidspunkt på 2. sal, under graviditeten var dette ikke noget problem, men da lillepiogen var født og jeg skulle op med vare og lift kan jeg garanterer dig for det var hårdt. Blev nærmest svimmel da jeg nåede min dør. (og jeg var nu io rimelig form. griner)

Anmeld

30. juni 2010

Muffinmus

tja, mit arbejde lå også på 3 sal men det gik da helt fint...blev bare lidt forpustet:-)

Anmeld

30. juni 2010

bette

hmm tja... da jeg sidst var gravid boede jeg på 2 sal.. MED bækkenløsning.. det gik da.. man kan jo holde pause på hver trappe sats..

manden gad aldrig gå bag ved mig på trappen.. det gik simpelthen for langsomt til ham

men jo det kan da gå.. men er dælme glad for at jeg ikke bor i lejlighed i denne graviditet.

Anmeld

30. juni 2010

Alberts/

jeg bor godt nok på anden sal, og har 36 trapper at skulle op af med bækkenløsning, og er i uge 31.
jeg tager en enkelt pause eller to, og bruger armlænet eller hvad det hedder, til at støtte mig op ad(; intilvider kommer jeg da op, med lidt pusten og stønnen

Anmeld

30. juni 2010

XXSS

Celica skriver:

Jeg bor heeeeelt oppe på 3 sal med min kæreste.

Jeg er helt okay med at der er mange trapper, men tænker mere på hvordan det ville blive med stor mave? Det er selvfølgelig ikke smart med bækkenløsning, men det kunne jo også være det kunne lykkedes?

Er det en fuldstændig dårlig og bliver vi nødt til at finde noget andet, eller kan det mon lige lykkedes?  

Hvis ikke du har bækkenløsning - er der som sådan ikke noget problem andet end man selvfølgelig kan miste pusten, på grund af den forringede kondition  Vi bor med overetage og bare at komme op af de trapper synes jeg efterhånden er hårdt, men det skyldes altså kun den dårlige form, selv med ischiassmerter er jeg kommet op. Har 14 dage igen - så det er ved at være lidt tungt.

Anmeld

1. juli 2010

Sunnyshine

Ja, okay det lyder som om det godt kan lykkedes alligevel  

Så må jeg vel bare lige tage det med pauserne og den mistede pust med, og undgå de mange trapper så meget som muligt

Jeg tænker også bare: "åh nej, hvad nu hvis jeg ikke kan komme ned når jeg VIRKELIG skal ned?" som fx når veerne kommer!

Kæresten er ret optimistisk! "Vi ringer bare 112, ellers skal jeg nok bær dig hele vejen, hvis du ikke selv kan gå"

Anmeld

1. juli 2010

XXSS

Celica skriver:

Ja, okay det lyder som om det godt kan lykkedes alligevel  

Så må jeg vel bare lige tage det med pauserne og den mistede pust med, og undgå de mange trapper så meget som muligt

Jeg tænker også bare: "åh nej, hvad nu hvis jeg ikke kan komme ned når jeg VIRKELIG skal ned?" som fx når veerne kommer!

Kæresten er ret optimistisk! "Vi ringer bare 112, ellers skal jeg nok bær dig hele vejen, hvis du ikke selv kan gå"

hahah ned skal du nok komme  Men selvfølgelig er det da lidt hårdt hvis man slæber eks. på en masse varer... meeen man finder ud af det.. Mit arbejde var også på 3. sal begge gange  (selvom det er nyt) - og jeg pustede og stønnede som en der bare aldrig nogensinde har dyrket motion - virkelig pinligt, men tjaa et godt gelænder er bestemt ikke at kimse af når man trækker sig op i armene, du ender med at være vel forberedt til løfte rundt på baby hele tiden med de store armmuller du får  hahaha

Anmeld

1. juli 2010

Frk. Himmelblå

Boede under 1. graviditet på 5. og gør det stadig.

Det var lidt hårdt, husker jeg, blev forpustet, faktisk fra ret tidligt i graviditeten. Synes som sådan ikke, det blev så meget værre hen mod slut. Man tager den bare med ro - det er man nødt til!

Nu venter jeg nr. 2 og har altså både en i maven og en i bæresele udenpå maven, når jeg går op. Dét er hårdt! Men kan lade sig gøre. Kan dog mærke det i mit bækken denne gang, så tror lige jeg skal passe lidt på mig selv.

Hvis du får ondt i bækkenet, så husk at tage et trin ad gangen, - dvs. at begge fødder skal på alle trin. Det modvirker løsnings-smerter.

Pøj pøj, - du kommer til at bande langt efter en stuelejlighed mere end en gang, men det kan lade sig gøre! ;-)

Kh.

Anmeld

1. juli 2010

Sunnyshine

hahaha, ja en stuelejlighed ville være rigtig skønt, men sådan en er jo ikke lige til at få når man selv vil

Gelænderet kommer nok til at blive min kommende bedste ven    Men jeg tager det med godt mod og en forhåbning om at min kondi ikke er så slem som jeg frygter. Smiler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.