rund mave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

764 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. juni 2010

henh01

Hej piger.

Jeg er gravid i 20. uge anden gangs gravid, har lidt ekstra på sidebenene og synes min mave har været længe undervejs ift at lign een gravid mave. Pludselig fra den ene til den anden dag fra 19+2 til 19+3 er maven bare blevet flot rund og har virkelig taget form. Kender I det? Vup vup, dejligt at man endelig kan se det er en baby og ikke en bakke flødeboller

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

twinboys

Smiler hvor er du sød...

Anmeld

30. juni 2010

henh01

twinboys skriver:

Smiler hvor er du sød...

jeg hørte inden jeg blev gravid at det ville gå hurtigere med nr 2. Men i mit tilfælde (sikkert pga de ekstra 10 kg) har det taget evigheder.. Endelig siger jeg bare

Anmeld

30. juni 2010

XXSS

Er også andengangs gravid. Nåede dog lige ned på "normal" vægten som jeg havde inden sidste graviditet (fødte jan. 09) - og skal have barn igen her 15. juli 10 - men synes faktisk også bare at jeg de første mange måneder lignede en der bare var floppy  Først lige over midten af graviditeten kom maven og så gik det stærkt og nu er den bare mega stor - de sidste 3 måneder har patienter inde på jobbet spurgt hvornår jeg skulle poppe for det måtte da være snart  - og da jeg kun er 1,57 så har jeg nok også bare en grande vom efterhånden - her 14 dage igen...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. juni 2010

henh01

Tanja78 skriver:

Er også andengangs gravid. Nåede dog lige ned på "normal" vægten som jeg havde inden sidste graviditet (fødte jan. 09) - og skal have barn igen her 15. juli 10 - men synes faktisk også bare at jeg de første mange måneder lignede en der bare var floppy  Først lige over midten af graviditeten kom maven og så gik det stærkt og nu er den bare mega stor - de sidste 3 måneder har patienter inde på jobbet spurgt hvornår jeg skulle poppe for det måtte da være snart  - og da jeg kun er 1,57 så har jeg nok også bare en grande vom efterhånden - her 14 dage igen...

ja det er noget af en mave, må være tungt og varmt Men flot er en

Anmeld

30. juni 2010

XXSS

henh01 skriver:

ja det er noget af en mave, må være tungt og varmt Men flot er en

bare vent din mave bliver garanteret også stor denne gang  Synes dog bare, at det er irriterende at de fleste ikke tror på når man siger, at der kun er en.!

Anmeld

30. juni 2010

henh01

Tanja78 skriver:

bare vent din mave bliver garanteret også stor denne gang  Synes dog bare, at det er irriterende at de fleste ikke tror på når man siger, at der kun er en.!

De problemer havde jeg også første gang. Håber lidt på at jeg bliver mindre denne gang da jeg venter en dreng. Ved du hvad du venter dig?

Anmeld

30. juni 2010

XXSS

henh01 skriver:

De problemer havde jeg også første gang. Håber lidt på at jeg bliver mindre denne gang da jeg venter en dreng. Ved du hvad du venter dig?

Nej vi ved det faktisk ikke denne gang. Sidste gang fik vi en pige og der var maven altså også ret stor, når man ser i forhold til min størrelse (tænker mest på højden)... Men den sidder bare ret anderledes denne gang. Indtil videre tror jeg rent vægtmæssigt at jeg lige ligger 2-3 kg under sidste gang, så det er underligt at den ser så stor ud i forhold til. Hvad endte du med at tage på sidst? tror mit løb op i mellem 18-20 kg. Denne gang er det varmt så jeg har en del væske, men ligger pt. på 16 kg og har præcis 14 dage til kejsersnittet. Har kun taget 1 kg på på 5 uger - så det synes jeg bestemt ikke er meget.

Anmeld

30. juni 2010

henh01

Tanja78 skriver:

Nej vi ved det faktisk ikke denne gang. Sidste gang fik vi en pige og der var maven altså også ret stor, når man ser i forhold til min størrelse (tænker mest på højden)... Men den sidder bare ret anderledes denne gang. Indtil videre tror jeg rent vægtmæssigt at jeg lige ligger 2-3 kg under sidste gang, så det er underligt at den ser så stor ud i forhold til. Hvad endte du med at tage på sidst? tror mit løb op i mellem 18-20 kg. Denne gang er det varmt så jeg har en del væske, men ligger pt. på 16 kg og har præcis 14 dage til kejsersnittet. Har kun taget 1 kg på på 5 uger - så det synes jeg bestemt ikke er meget.

Jeg tog også 18 kg på med min datter. Denne gang har jeg taget 3 kg på men er også "kun" halvvejs. Kan du huske hvormeget du havde taget på i 20. uge?

Anmeld

30. juni 2010

XXSS

henh01 skriver:

Jeg tog også 18 kg på med min datter. Denne gang har jeg taget 3 kg på men er også "kun" halvvejs. Kan du huske hvormeget du havde taget på i 20. uge?

Har ikke helt styr på det men mener det var omkring 7-8 kg, så 3 kg er da ret flot. Men havde også problemer mhs til toiletbesøg på et tidspunkt, hvilket jo desværre gjorde at jeg godt kunne tage lidt ekstra på (indtægt, men ingen udgift) ..

Her den sidste halvanden måned har jeg faktisk levet meget af hjemmelavede smoothies, frugt, yoghurt - det har bare været et hit - jeg fik også lige læst mig frem til at den sidste tid er det lige præcis sådan noget man skal spise - får så selvfølgelig alm. aftensmad der er bare ikke plads til så meget mere. Men vil så gerne holde den på de ca. 16 så jeg slipper for at skulle af med så meget bagefter - jeg er desværre ikke en af dem der ammer kg. af - det kræver hård motion. Men jeg spiser normalt og er ikke sygelig mhs til kosten, den lille skal jo også have noget ordentlig føde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.