I vandet efter fødsel, hvor længe ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.586 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. juni 2010

LilleMor10

Er der nogen der ved hvor længe der ca skal gå før man må bade i en pool efter man har født ? tænker mere på med bakterrier osv. det er i dag 16 dage siden jeg har født, min blødning er næsten stoppet, og jeg er helet for neden.   jeg ville bare så gerne i vandet  hehe

man kan jo altid bruge en tampax hvis det er ??

Sara

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

NinaNymannMadsen

LilleMor10 skriver:

Er der nogen der ved hvor længe der ca skal gå før man må bade i en pool efter man har født ? tænker mere på med bakterrier osv. det er i dag 16 dage siden jeg har født, min blødning er næsten stoppet, og jeg er helet for neden.   jeg ville bare så gerne i vandet  hehe

Sara

når man har været til 8 uger undersøgelsen må man gå i vandet. lægen skal sige god for om man er helet helt der nede så der ikke kommer nok bagterier op og sætter sig og sådan noget. det var sådan jeg fik det afvide sidste år.

Anmeld

30. juni 2010

Tdittmann

man må bade i pool og ved stranden efter 8 uger

Anmeld

30. juni 2010

XXSS

Jeps og ikke før grundet stor risiko for infektion og tampax hjælper ikke

Anmeld

30. juni 2010

LilleMor10

8 UGER !?? øv, øv.. så er sommeren jo næsten slut 

Anmeld

30. juni 2010

XXSS

LilleMor10 skriver:

8 UGER !?? øv, øv.. så er sommeren jo næsten slut 

Næste gang må du føde i vinterperioden hehe - men derfor kan du jo godt sidde med benene i vandet og slænge dig..

Anmeld

30. juni 2010

Dictes mor

LilleMor10 skriver:

Sara

Du må IKKE bruge tampax efter fødslen, det øger risiko for infektion! Og det er bedst at vente til 8 uger undersøgelsen, for der er simpelthen for stor risiko for infektion. Du skal tænke på, at du jo efter en fødsel har et stort sår inde i maven, og det skal være helet helt inden du må bade, og det er altså bedst at vente på, at læge giver en "lov" til at bade. Du skal passe på dig selv. Husk på at det tager op til et år før kroppen er nogenlunde tilbage til sit normale selv igen efter sådan en fødsel, og nogle siger sågar at det tager op til 7 år at komme sig helt. Det er meget hårdt for kroppen, så pas godt på den.

Anmeld

30. juni 2010

3xM

jeg har altid fået at vide når blødning og udflåd er væk...

Anmeld

1. juli 2010

Halbschön

LilleMor10 skriver:

Sara

Tampon - NO GO!!! ;-)

Du må bade efter du har været til 8ugers undersøgelse ved lægen, ligesom de andre siger ;-)

Jeg fødte i vinter, men ville bare så gerne i svømmehallen.. Stoppede med at bløde hurtigt, men måtte desværre vente til efter de 8uger..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.