forældre-til-Asta skriver:
Asta er nu begyndt at spise selv når vi spiser rugbrød eller aftensmad. Og er vi da utrolige stolte af herhjemme..
Men synes bare hun spiser så MEGET.. Hun kan snildt spise det samme som jeg selv spiser, og jeg spiser meget.. Dog får hun der over 3 portioner.. Men er bange for hun spiser for meget..
Er der nogle der ved hvor meget børn på 10 mdr burde spise?? Kom gerne med jeres råd..
Altså jeg syntes en hel rugbrød er meget flot gået, hvis min datter på 13 måneder kan spise det.
Men hun har nu også en god appetit, for det meste, når vi spiser aftensmad.
Det kan godt forbløffe lidt, hvor meget de i perioder kan spise.
Men det er vel heller ikke ALTID, at din datter spiser ligeså meget som dig??
I forhold til hendes alder (10 mdr?), så syntes jeg det lyder liiiidt voldsomt, hvis hun kan spise ligeså meget som dig, som er et voksent menneske, der selv mener, at du kan spise godt.
Men det er jo svært at vurdere, da jeg ikke ved hvor meget det egentlig er?!
Og børn er meget forskellige. Måske hun har en ekstra høj forbrænding?
Hvis det bare er for en kortere periode, at hun spiser helt vildt meget, så tror jeg at det er fint nok, og bare skyldes, at hun er ved at lave et ryk - og vokser!
Men hvis det er meget generelt, at hun spiser temmelig meget, så ville jeg nok lige få hende tjekket hos lægen for en sikkerheds skyld, for at udelukke, at der var noget forkert/alvorligt til grund for hendes store mad-behov (jeg ved ikke hvilke, men f.eks. FOR HØJ forbrænding, sukkersyge eller lignende)
Men det kan kun du som kender hende jo vurdere.
Og hvis du virkelig er bekymret, så tag da at få lægen til lige at se på hende, og tage en snak omkring det .....bare så du kan være helt sikker.