hvornår kunne dit barn drikke selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.103 visninger
16 svar
0 synes godt om
30. juni 2010

NinaNymannMadsen

som overskriften lyder. hvornår kunne dit/jeres barn selv drikke af kop/tudkop

min datter er nu 1 år gammel blev hun i lørdags og lærte for en uge siden ca at drikke selv af sin tudkop (mor er stolt da hun også kan spise selv dog med fingrene men har hun kunnet siden hun kunne spise som os andre 8 mdrs alderen)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

sarahb

Astasmor skriver:

min datter er nu 1 år gammel blev hun i lørdags og lærte for en uge siden ca at drikke selv af sin tudkop (mor er stolt da hun også kan spise selv dog med fingrene men har hun kunnet siden hun kunne spise som os andre 8 mdrs alderen)

isaac har aldrig drukket af tudekop da jeg ikke fandt det nødvendigt han skulle lære det for en kort periode for at vænnes fra den igen. Så han har drukket af kop og vandflaske siden han var 1 år. og det går perfekt..

Anmeld

30. juni 2010

Diana...

Åhh Mener han var 10 eller 11 måneder da han begynde at drikke af kop selv altså en alm. kop.

Anmeld

30. juni 2010

NinaNymannMadsen

sarahb skriver:

isaac har aldrig drukket af tudekop da jeg ikke fandt det nødvendigt han skulle lære det for en kort periode for at vænnes fra den igen. Så han har drukket af kop og vandflaske siden han var 1 år. og det går perfekt..

okay. jamen det er da også rigtig flot han har kunnet det siden han var 1 år.

nu havde vi fået en tudkop og hun er rigtig glad for den, og det er vi også for man kan ikke spilde meget med den og hun ahr det med at vende den på hovedet

Anmeld

30. juni 2010

sarahb

Astasmor skriver:

okay. jamen det er da også rigtig flot han har kunnet det siden han var 1 år.

nu havde vi fået en tudkop og hun er rigtig glad for den, og det er vi også for man kan ikke spilde meget med den og hun ahr det med at vende den på hovedet

Det er jo en smags sag, jeg har bare aldrig synes det var en nødvendighed. og så bliver han bare tilbudt noget at drikke ofte istedet for den bare står fremme.
Nu er der altid en flaske vand så kommer han med den når han vil drikke så åbner vi den og så drikker han og stiller den når han er færdig. Der har da også været uheld men det tager vi som det kommer og så lærer han at en kop er ikke en man vender og drejer...

Anmeld

30. juni 2010

<3

Astasmor skriver:

Vi har ikke brugt tudkop men kop med to ører. Jeg tror han selv kunne dog med masser af uheld fra 9mdr og selv spise sine rugbrødsbidder deromkring også. Fra 6mdr fik han to tallerkner den første spiste han selv og nr. 2 hjalp vi voksne til med så han fik nok mad.

At tage ting op til munden er noget af det første de selv kan så det tænkte jeg at han skulle have lov til at nyde mht mad også

Anmeld

30. juni 2010

JustAnotherName

Celina var vist 9-10 måneder, da hun selv begyndte at drikke.

Idag er hun 13 måneder, og kan også drikke af almindelig krus. Men hun glemmer bare også lidt, at stoppe med at hælde igen, når hun ikke længere drikker. Vi bruger også tudkop til hende, så der ikke bliver spildt og plasket mere end højst nødvendigt

Anmeld

30. juni 2010

NinaNymannMadsen

sarahb skriver:

Det er jo en smags sag, jeg har bare aldrig synes det var en nødvendighed. og så bliver han bare tilbudt noget at drikke ofte istedet for den bare står fremme.
Nu er der altid en flaske vand så kommer han med den når han vil drikke så åbner vi den og så drikker han og stiller den når han er færdig. Der har da også været uheld men det tager vi som det kommer og så lærer han at en kop er ikke en man vender og drejer...

ja det er da også rigtig nok.. hiih. uheld kan man vidst ikke undgå med sådan nogen størrelser. asta kan også drikke af flaske bare ikke selv endnu eller hun har ikke prøvet

Anmeld

30. juni 2010

Mor-til-asta-09

Astasmor skriver:

Asta har drukket af tudkop fra hun var 6-7 mdr.. og da hun blev ca. 8 mdr, fik hun af glas til maden... nu er hun 10 mdr og kan drikke " selv " af rigtig kop.. Men bruger tudkop når vi er ude og køre...

Anmeld

30. juni 2010

NinaNymannMadsen

Kirle skriver:

Vi har ikke brugt tudkop men kop med to ører. Jeg tror han selv kunne dog med masser af uheld fra 9mdr og selv spise sine rugbrødsbidder deromkring også. Fra 6mdr fik han to tallerkner den første spiste han selv og nr. 2 hjalp vi voksne til med så han fik nok mad.

At tage ting op til munden er noget af det første de selv kan så det tænkte jeg at han skulle have lov til at nyde mht mad også

okay.

med asta måtte jeg ikke give hende mad til sidst med mindre det var grød. hun ville selv og blev sur og hysterisk hvis hun ikke måtte få gaflen eller skeen.

nu spiser hun med fingrene da hun ikke kan finde ud af at tage noget på gaflen men det hjælper vi med for det meste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.