kløen og svien AV!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

840 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. juni 2010

MorTil4<3

jeg har den sidste uge lidt ekstremt af meget kløen på maveskindet

er der nogen der har et råd til hvad jeg kan gøre,

har smurt med aloe vera, alm fugtighedscreme, creme fra apoteket og zink salve,

men uden hjælp, og nu vågner jeg af det om natten fordi det klør

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

Maria-s

Hvor langt er du henne?

Hvordan med dine hænder og fødder, klør de også?

Hvis de gør, så synes jeg evt du lige sku ta og blive tjekket af din læge, hvis du ikke allerede er blevet. Det er ikke for at gøre dig nervøs overhovedet, men det kan være din lever dere er lidt på overarbejde, efter hvad jeg har læst mig frem til...

Anmeld

30. juni 2010

<3

MilleMus1988 skriver:

jeg har den sidste uge lidt ekstremt af meget kløen på maveskindet

er der nogen der har et råd til hvad jeg kan gøre,

har smurt med aloe vera, alm fugtighedscreme, creme fra apoteket og zink salve,

men uden hjælp, og nu vågner jeg af det om natten fordi det klør

Er der ikke noget med at stærk kløe kan hænge sammen med dårlige levertal?? Du må ikke hænge mig op på det men mener der er et eller andet man bør være opmærksom på hvis man får det.

God bedring!

Anmeld

30. juni 2010

XXSS

Jo det kan godt være på grund af levertallene, og at leveren ikke kan nedbryde det den skal - det plejer som regel at forekomme sidst i graviditeten og så skal man tage medicin.

Hvis det klør andre steder end på maveskindet så ville jeg lige rette henvendelse til egen læge for blot at få taget en blodprøve som kan be- eller afkræfte leverbetinget graviditetskløe. Hvis det er tidligt i graviditeten kan det også skyldes at maveskindet udvider sig.

Under min første graviditet kløede mavsen helt vildt midt i graviditeten og det var der bare ikke noget at gøre ved, der var ikke forhøjede levertal, men det skyldes at maveskindet blev strukket ud.

Anmeld

30. juni 2010

MorTil4<3

åhhh ja skal til jordmoderen i morgen, så må jeg nok få tjekket mit lever tal så . .

jeg er sidst i graviditeten, 40+3

så er klar tl fødsel

Anmeld

30. juni 2010

MorTil4<3

HOV!

jeg har kun kløe imellem tæerne ellers, men slet ik af samme grad som mit maveskin som efterhånden er godt medtaget af mine negle, lægger ik selv mærke til jeg klør da jeg også gør det når jeg sover, vågnede i forgårs af blod imellem neglene pga jeg havde kløet mig uden at jeg vidste af det

Anmeld

30. juni 2010

Maddox

Det lyder ikke umiddelbart til, at din kløen kommer af forhøjede levertal, det starter nemlig med at klø afsindigt i håndfladerne og under fodsålerne, og så derefter resten af kroppen.. Og tro mig, du ville IKKE være i tvivl, hvis det var det  

Tror mere din kløe skyldes, at maveskindet er så udstrukket nu (og ofte har større tendens til udtørring) under graviditeten..  Du kunne evt. prøve at smøre med Zinkliniment eller Xylocain, som virker kløestillende

Og held og lykke med den meget snarlige fødsel...

Anja, som selv var i behandling for graviditetsbetinget graviditetskløe med MEGET forhøjede levertal, under 2. graviditet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.