Morgenmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

623 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. juni 2010

Sildensigne

Maja på 11 måneder for hver dag havregrød, til morgenmad. Men nu syntes jeg det virker som om hun er ved at være træt af det ( hvilket jeg godt kan forstå) Men jeg ved ikke rigtig hvad jeg ellers skal give hende. Nægter at købe der dyre øllebrød til hende, og er ikke helt klar over hvordan man laver det fra bunden.

Men er der nogen der har nogle forslag til morgenmad til en lille pige på 11 måneder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Sildensigne skriver:

Maja på 11 måneder for hver dag havregrød, til morgenmad. Men nu syntes jeg det virker som om hun er ved at være træt af det ( hvilket jeg godt kan forstå) Men jeg ved ikke rigtig hvad jeg ellers skal give hende. Nægter at købe der dyre øllebrød til hende, og er ikke helt klar over hvordan man laver det fra bunden.

Men er der nogen der har nogle forslag til morgenmad til en lille pige på 11 måneder.

hmm undrer mig lige... er øllebrød dyrt?(Nikoline har aldrig fået det... så jeg aner det ikke)

nåh men hvad med mini fraser (ligesom havrefras bare mini str) med mælk på... det gik Nikoline over til da hun ikke gad havregrød mere

Anmeld

30. juni 2010

Halbschön

Sildensigne skriver:

Øllebrød (fra sundhedsstyrelsens bog)

2 skiver mørkt rugbrød uden kerner

2dl koldt vand

1tsk fedtstof

½dl MME ell. sødmælk

1.skær rugbrødet i store store tern og kom det i en lille gryde. overhæld med vandet, læg låg på og stil i køleskab fx natten over eller til brødet er opblødt

2. kog det udblødte rugbrød i 2-3min

3. sigt grøden eller blend den

4.kom grøden tilbage i gryden og fortynd evt med lidt vand

5.varm grøden op kort. sluk og rør fedtstof og mælk i

6.server øllebrød rørt op med fx frugtmos

Anmeld

30. juni 2010

Sildensigne

Ni-ko-li-ne skriver:

hmm undrer mig lige... er øllebrød dyrt?(Nikoline har aldrig fået det... så jeg aner det ikke)

nåh men hvad med mini fraser (ligesom havrefras bare mini str) med mælk på... det gik Nikoline over til da hun ikke gad havregrød mere

Syntes det Øllebrød man kan købe (specielt lavet til børn) er dyrt. Men jeg er også lidt nærrig

Men tak for idéen

Anmeld

30. juni 2010

Sildensigne

Renée88 skriver:

Øllebrød (fra sundhedsstyrelsens bog)

2 skiver mørkt rugbrød uden kerner

2dl koldt vand

1tsk fedtstof

½dl MME ell. sødmælk

1.skær rugbrødet i store store tern og kom det i en lille gryde. overhæld med vandet, læg låg på og stil i køleskab fx natten over eller til brødet er opblødt

2. kog det udblødte rugbrød i 2-3min

3. sigt grøden eller blend den

4.kom grøden tilbage i gryden og fortynd evt med lidt vand

5.varm grøden op kort. sluk og rør fedtstof og mælk i

6.server øllebrød rørt op med fx frugtmos

Takker

Anmeld

30. juni 2010

Pige2009

Man kan købe økologisk øllebrødspulver, som ikke er så rasende dyrt Jeg bruger det til mig selv... Man blander 2 spsk. af det i vand og så ind i mikroen med det Super nemt og billigt.

Du kan evt. også peppe havregrøden lidt op med revet æble/kanel, banan- og pærestykker og deslige

K.h. Linda

Anmeld

30. juni 2010

Marco2

Man kan jo lave grød af andet end havre.

Der er hirse, majs mm. Det er bare at kigge på hylderne ved bageprodukterne og se hvad der kan laves grød af.

Eller I helsebutikker som har et stort udvalg af fx. Aurion

Og man kan jo altid give smag ved at fx. putte revet æble, pære, banan eller andre frugter i. Eller en smule kanel.

AG

Anmeld

30. juni 2010

Fines mor

Mine børn har været meget glade for Mannagrød, og det er nemt at lave, og billigt i indkøb;-)

Men ellers kan du jo også tilbyde lidt ymer, ylugurt med frugter, og sunde havrefras evt. havregryn.

Anmeld

30. juni 2010

Barbamama

Min datter blev også træt af det og hun spiser også havrefras. Så ligger de bare lige lidt inden hun spiser dem så de ikke er så hårde. Men altså, hun syntes også de er sjove at tygge i når de er helt hårde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.