Hjælp piger (faddere)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

811 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. juni 2010

Anonym trådstarter

Hej Piger...

Håber i kan hjælpe mig, landet ligger sådan at vores datter skal døbes til efteråret, og nu skal vi jo så have valgt hvem der skal stå fadder til hende, men problemet er bare, at jeg ikke synes at min kæreste's søster og mand skal være faddere, da de ikke ønsker og døbe deres eget barn, og derfor mener jeg så ikke at de kan opdrage mit barn i den kristne tro hvis de ikke engang døber deres eget barn.. Er jeg helt forkert på den??
Men jeg er på den anden side også bange for at skabe splid i familien..

Hva ville i gøre???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

frk Jensen

Anonym skriver:

Hej Piger...

Håber i kan hjælpe mig, landet ligger sådan at vores datter skal døbes til efteråret, og nu skal vi jo så have valgt hvem der skal stå fadder til hende, men problemet er bare, at jeg ikke synes at min kæreste's søster og mand skal være faddere, da de ikke ønsker og døbe deres eget barn, og derfor mener jeg så ikke at de kan opdrage mit barn i den kristne tro hvis de ikke engang døber deres eget barn.. Er jeg helt forkert på den??

Hva ville i gøre???

nej det syns jeg ikke at du er. De har jo ingen "tro" og så kan de jo ikke videre føre jeres.

Hvad med at snakke med manden om det, og få ham til at forklare det til søsteren?

Anmeld

30. juni 2010

Anonym trådstarter

mor6473 skriver:

nej det syns jeg ikke at du er. De har jo ingen "tro" og så kan de jo ikke videre føre jeres.

Hvad med at snakke med manden om det, og få ham til at forklare det til søsteren?

Jeg sagde det til ham igår, og der blev han lidt sur, det virkede ihvertfald sådan, men han mente godt at de kunne være faddere.. Så ja, jeg håber at vi kan blive enige, for synes virkelig ikke de skal være det....

Anmeld

30. juni 2010

Daisy

Anonym skriver:

Hej Piger...

Hva ville i gøre???

Jeg er helt enig med dig, håber i finder ud af det. Er altid mega svært at gøre andre tilpass, bare ikke lade det gå ud over det du tror på.

Anmeld

30. juni 2010

frk Jensen

Anonym skriver:

Jeg sagde det til ham igår, og der blev han lidt sur, det virkede ihvertfald sådan, men han mente godt at de kunne være faddere.. Så ja, jeg håber at vi kan blive enige, for synes virkelig ikke de skal være det....

har du prøvet at forklare ham hvorfor?

Jeg syns heller ikke at de kan tage det ansvar at videre føre jeres tro i tilfælde af at i kradser af.

hvem har du ellers der kan stå fadder for jeres barn?

Anmeld

30. juni 2010

Anonym trådstarter

mor6473 skriver:

har du prøvet at forklare ham hvorfor?

Jeg syns heller ikke at de kan tage det ansvar at videre føre jeres tro i tilfælde af at i kradser af.

hvem har du ellers der kan stå fadder for jeres barn?

Ja jeg sagde til ham, at jeg ikke følte at de var troende nok til at stå fadder, når de nu ikke vil have deres barn døbt.. Men ja, mænd.....

Min søster og svoger skal ihvertfald stå, men ved ikke hvem der mere skal være faddere, for vi har kun en søster hver... Sååå...

Anmeld

30. juni 2010

frk Jensen

Anonym skriver:

Ja jeg sagde til ham, at jeg ikke følte at de var troende nok til at stå fadder, når de nu ikke vil have deres barn døbt.. Men ja, mænd.....

Min søster og svoger skal ihvertfald stå, men ved ikke hvem der mere skal være faddere, for vi har kun en søster hver... Sååå...

du kan jo godt kun have to faddere... Min søns faddere er min søster og min bror, Da jeg heller ikke vil have min tidligere svigerinde til at stå fadder for mit barn.

den er svær at få kringlet og få ham til at forstå hvorfor du ikke føler at de skal være faddere.

Anmeld

30. juni 2010

oo

vil de overhovedet stå faddere når de ikke er troende og ikke selv vil døbe deres børn?

jeg kunne nemlig aldrig drømme om at stå fadder for nogen, så jeg tænker at problemet måske løser sig selv hvis de heller ikke vil gå på kompromis med deres livssyn

Anmeld

30. juni 2010

Karo

Det er jo op til jer at vælge hvem der skal stå faddere til jeres børn, og hvis du syndes det er forkert, jamen så er det forkert.

Jeg er ikke selv døbt, men da min kæreste er og det betyder meget for ham, er vores børn også døbt. Min datter blev båret af min mor (som jo ikke har døbt min bror og jeg) men hun tager sin rolle som gudmor meget alvorlig. For mig har det ikke den store betydning hvad gudforældrene tror på, så længe jeg syndes de er ansvarlige nok til at kunne tage sig at børnene hvis der skulle ske noget. Jeg ved godt de rent faktisk ikke kommer til at få børnene hvis der sker noget, da vi har et børnetestamente, men det har været mit krav for at de kunne være gudmor/gudfar.

Jeg håber i får løst problemt så det fungere for jer allesammen.

Anmeld

30. juni 2010

MetteMTH

Anonym skriver:

Hej Piger...

Hva ville i gøre???

Jeg syntes heller ikke de skal stå faddere.. Da de virker total ligeglade, nu når at deres eget barn ikke skal døbes.. Er forældrene selv døbt?

Men på den anden side, så er det jo ikke noget du mærker til i din hverdag og hvis der skulle ske noget så er det jo Gudmoderen der tager over der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.