Prøver på at blive gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

623 visninger
3 svar
0 synes godt om
30. juni 2010

guld

Hej alle sammen...

Jeg er meget ny herinde. Min kæreste og jeg er blevet enig om at nu er tiden kommet, hvor vi forsøger at blive gravide.

Jeg har haft sat en homonspiral op i ca 4 år. Fik den fjernet i tirsdags. Det vil sige at det er 8 dage siden idag. Jeg har ikke set skyggen af menstruation i den tid med homonspiralen, så jeg har svært ved at sige noget om hvornår man skal tage en ÆL eller graviditetstest.

Vi havde sex 3 dage efter, har læst mig til at det er muligt at blive gravid allerede selv samme dag som spiralen fjernes.

Jeg har i den sidste tid haft kvalme og spænde bryster. Jeg har fornemmelsen om der er sket noget, men testen viser stadig negativ. Jeg er et meget utålmodigt menneske der helt ser resultater med det samme.

Hvordan skal jeg lige forholde mig?

Hilsen Guld

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

Sofia

Hvornår din ægløsning kommer afhænger af hvor lang din cyklus er osv. Du kan evt. teste med æ-tests. Der går ca. 14 dage fra ægløsningen til du kan teste positivt med g-test

Anmeld

30. juni 2010

Maria-s

Hej Guld,

Jeg tror desværre du lige må slå lidt koldt vand i blodet.. Selvfølgelig kan chancen for at du er gravid godt være der, men sandsynligheden tror jeg er ret så lille... Du vil her efter du har fået fjernet kilden til en kontinuerlig hormonpåvirkning føle din krop anderledes. Ikke bare de første dage, men de første par cyklusser eller længere; ondt i maven, hovedpine, ømme bryster, træthed, kvalme.... Så vidt jeg ved er det helt narturligt. Det var i hvert fald sådan jeg selv havde det og kunne læse mig frem til mange andre havde.

Hvis jeg var dig ville jeg bare nyde sexen og så overhovedet ikke regne med noget som helst før den første mens har været der.

Jeg stoppede med mine p-piller start april og havde med det samme fast cyklus og jeg er i dag med en lille spire inde i maven (testede positiv i går ) Jeg var også super, SUPER utålmodig og undrede mig over alle de signaler jeg modtog fra kroppen. Men de signaler jeg har modtaget denne måned har været stærkere og anderledes, hvilket der jo så også var en grund til... I dag synes jeg det er gået rigtig stærkt, havde frygtet at det ville tage mange år, da det tog mine forældre 4 år at få mig, men man kan ikke altid sammenligne. Heldigvis

Så tag det roligt selvom det er svært og så vent på din første mens og så tag det derfra.... Håber for dig at det sker hurtigt, hurtigt.

Knus

Anmeld

30. juni 2010

Ann.

Hvis det kun er 8 dage siden du fik fjernet din spiral og kun 5 dage siden i havde sex første gang - så kan du altså langt fra teste positiv endnu - da din krop ikke engang ved at den er gravid endnu (hvis den er). 

Så tålmodighed - og vent evt. et par uger med at teste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.