11 uger + 4 dage... er jeg så i uge 11, 12 eller i 12.uge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

672 visninger
4 svar
0 synes godt om
29. juni 2010

IAH

Spørgsmålet er måske nok helt vildt dumt. Det er faktisk så dumt, at jeg ikke har villet spørge læger og jordemødre. Jeg burde jo vide hvornår mit 1.trimester slutter.

Men kan en af jer bryde koden for mig:

Hvornår er jeg i uge 12 og hvornår er jeg i 2.trimester.

Det er ret vigtigt at jeg ved det inden i morgen, så jeg håber en af jer kan skære det ud i pap for mig...

Iben

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

IAH skriver:

Spørgsmålet er måske nok helt vildt dumt. Det er faktisk så dumt, at jeg ikke har villet spørge læger og jordemødre. Jeg burde jo vide hvornår mit 1.trimester slutter.

Det er ret vigtigt at jeg ved det inden i morgen, så jeg håber en af jer kan skære det ud i pap for mig...

Iben

Når du er 11+4 betyder det, at du er 11 fulde uger henne og 4 dage, så i teorien er du i uge 12.

Mener først at 2.trimester starter når man er 12 fulde uger - så for dit vedkommende, om 3 dage

Anmeld

29. juni 2010

Ranarupta

IAH skriver:

Iben

11+4 er:

12. uge eller uge 11. Begge dele er lige rigtigt. Det er blot et spørgsmål om smag og behag.

2. trimester mener jeg, at du er i, når du er længere henne end 12 fulde uger. Altså 12+0 el. derover. 

Anmeld

29. juni 2010

IAH

Tak for hjælpen..

Anmeld

30. juni 2010

LinLin

Det er altså også lidt indviklet

Jeg husker det på at det er ligesom vi lever i det 21. århudrede, men vi er ikke nået til år 2100 endnu... så vi er 2000 og "noget" = 21. århundrede oversat: 20+ = 21. uge (ex)

Giver det mening for andre end mig???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.