Livas sprog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

371 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. juni 2010

TbCp

Jeg er bange for det ikke er særlig godt...
Vi forstår selvølgelig det meste af hvad hun siger, men hun snakker ikke særlig rent...
Er bange for det bliver et problem når hun, lige om lidt, skal starte i børnehave.
Jeg spurgte min mor, som arbejder i børnehave, hvordan deres mindste børns sprog er i forhold til Liva og min mor sagde at hun faktisk ikke synes Liva snakker så godt.... det var lige en mavepuster jeg fik da hun sagde det..... håbede lidt at det bare var mig, en bekymret mor, der syntes hun var lidt bagefter med sproget.... Men det er det åbenbart ikke

Jeg bliver da noget bekymret over det.....

Nå måtte bare lige lufte min bekymring....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2010

Ida.

Tror du ikke det kommer til at gallopere (staves?) derudaf med 140 i timen, når hun starter i børnehave, hvor der jo er ældre børn med et bedre sprog...måske hun ikke bliver så sprogligt udfordret i DP?

Anmeld

29. juni 2010

TbCp

idamaria83 skriver:

Tror du ikke det kommer til at gallopere (staves?) derudaf med 140 i timen, når hun starter i børnehave, hvor der jo er ældre børn med et bedre sprog...måske hun ikke bliver så sprogligt udfordret i DP?

Det kunne man håbe på.....
Er bare nervøs for om hun bliver "drillet" fordi hun ikke taler rent...
Måske jeg gør mig unødige bekymringer....

Tror også det hænger lidt sammen med at min venindes datter, som er 1 1/2 md. yngre end Liva, simpelthen taler SÅ pænt.... stort set rent... og så går jeg og sammenligner og det er selvfølgelig også dumt...

Anmeld

29. juni 2010

JustAnotherName

Altså Bianca knævrer som et vandfald.

Men jeg SOM HENDES MOR! ligner da ofte et spørgsmålstegn, når hun siger nogle ting. Det er slet ikke alt, som er lige til at forstå.
Og meget af det, som jeg liiige præcis ved hvad hun mener, ER jo netop fordi, at jeg er hendes mor og kender hende ...og har hørt mest af hendes pladren.

Bianca er nogenlunde ok med sprogligt. Men ikke fremmelig - slet ikke.
Og det bekymrer mig egentligt ikke, for jeg er overbevist om, at dét som ikke allerede er "på plads" inden børnehave-start, det vil hurtigt komme det, når først de rykker op og er sammen med større børn som kan!

Og Tina, jeg forstår godt, at det gør lidt avs at få sådan en udmelding, fordi de bekræfter din bekymring. Men din mor er sikkert så ærlig, fordi hun kender jer og holder af jer, og mener det godt, og ikke sårende. Alt det ved du jo nok. Men det skal ikke slå dig ud. Blot være en "nå-ja...det kommer!!" -ting.

Og det siger jeg altså som mor til en pige der heller ikke taler for sikkert og rent. Bianca har været MEGET sen til at komme igang med at snakke.
Dem i hendes mødregruppe, som er 1 måned yngre, talte hurtigere og bedre end hende. Men til gengæld er Bianca og Liva så pissehamrende dygtige motorisk!!!   ....og dét med sproget skal NOK komme! 

Anmeld

29. juni 2010

TbCp

JustAnotherName skriver:

Altså Bianca knævrer som et vandfald.

Men jeg SOM HENDES MOR! ligner da ofte et spørgsmålstegn, når hun siger nogle ting. Det er slet ikke alt, som er lige til at forstå.
Og meget af det, som jeg liiige præcis ved hvad hun mener, ER jo netop fordi, at jeg er hendes mor og kender hende ...og har hørt mest af hendes pladren.

Bianca er nogenlunde ok med sprogligt. Men ikke fremmelig - slet ikke.
Og det bekymrer mig egentligt ikke, for jeg er overbevist om, at dét som ikke allerede er "på plads" inden børnehave-start, det vil hurtigt komme det, når først de rykker op og er sammen med større børn som kan!

Og Tina, jeg forstår godt, at det gør lidt avs at få sådan en udmelding, fordi de bekræfter din bekymring. Men din mor er sikkert så ærlig, fordi hun kender jer og holder af jer, og mener det godt, og ikke sårende. Alt det ved du jo nok. Men det skal ikke slå dig ud. Blot være en "nå-ja...det kommer!!" -ting. Og det siger jeg altså som mor til en pige der heller ikke taler for sikkert og rent.
Bianca har været MEGET sen til at komme igang med at snakke.
Dem i hendes mødregruppe, som er 1 måned yngre, talte hurtigere og bedre end hende. Men til gengæld er Bianca og Liva så pissehamrende dygtige motorisk!!!   ....og dét med sproget skal NOK komme! 

Hvis det havde været alle andre end min mor som havde sagt det så havde de fået en lige højre
Jeg kan godt tåle når min mor siger sådan noget, men havde håbet hun havde sagt at Liva var helt med

Men ja du har ret.... Liva er faktisk ret god til alt det motoriske, så måske det bare er der krudtet bliver brugt....

Anmeld

29. juni 2010

Ida.

TbCp skriver:

Det kunne man håbe på.....
Er bare nervøs for om hun bliver "drillet" fordi hun ikke taler rent...
Måske jeg gør mig unødige bekymringer....

Tror også det hænger lidt sammen med at min venindes datter, som er 1 1/2 md. yngre end Liva, simpelthen taler SÅ pænt.... stort set rent... og så går jeg og sammenligner og det er selvfølgelig også dumt...

Det tror jeg faktisk ikke, du skal være bange for - altså drillerierne - især ikke, hvis du lufter din bekymring for personalet. Jeg har en fætter, der har ADHD (ikke at jeg overhovedet antyder, at der er noget galt med Liva-pigen!!!!!!!), som havde MEGET MEGET svært ved at lære at tale - og især problemer med at tale rent - han udtalte k som t helt op i skolen (han er nu 10 år - og kan stadig komme til det, når han er optaget af noget), og han er ALDRIG nogensinde blevet drillet med det...og han har gået i to forsk. børnehaver og nu i skole...tror børn er bedre til at acceptere og prøve at forstå?

Det er skørt at sammenligne - Annika taler alderssvarende (har lige været til samtale i vuggeren idag) - og vi har et hold venner, hvis datter er 4 mdr yngre end Annika - hun taler 100% rent og bruger avancerede ord og begreber, som Annika slet ikke mestrer endnu...så lad være at sammenligne

Kan godt forstå, du bliver ked og bekymret...men altså, der kan også ske meget på 1-1½ måned!

Anmeld

29. juni 2010

TbCp

idamaria83 skriver:

Det tror jeg faktisk ikke, du skal være bange for - altså drillerierne - især ikke, hvis du lufter din bekymring for personalet. Jeg har en fætter, der har ADHD (ikke at jeg overhovedet antyder, at der er noget galt med Liva-pigen!!!!!!!), som havde MEGET MEGET svært ved at lære at tale - og især problemer med at tale rent - han udtalte k som t helt op i skolen (han er nu 10 år - og kan stadig komme til det, når han er optaget af noget), og han er ALDRIG nogensinde blevet drillet med det...og han har gået i to forsk. børnehaver og nu i skole...tror børn er bedre til at acceptere og prøve at forstå?

Det er skørt at sammenligne - Annika taler alderssvarende (har lige været til samtale i vuggeren idag) - og vi har et hold venner, hvis datter er 4 mdr yngre end Annika - hun taler 100% rent og bruger avancerede ord og begreber, som Annika slet ikke mestrer endnu...så lad være at sammenligne

Kan godt forstå, du bliver ked og bekymret...men altså, der kan også ske meget på 1-1½ måned!

Uha jamen jeg ved det jo godt.... der er ikke to børn der er ens så al den sammenligning kan jo ikke bruges til en fis...

Altså jeg kan simpelthen digte de mest forfærdelige historier i mit hovede over sådan nogle ting... med stakkels lille Liva som står helt alene på stuen og bla bla bla.... og så kører den bare helt af sporet....

Anmeld

29. juni 2010

ChatH

TbCp skriver:

Jeg er bange for det ikke er særlig godt...
Vi forstår selvølgelig det meste af hvad hun siger, men hun snakker ikke særlig rent...
Er bange for det bliver et problem når hun, lige om lidt, skal starte i børnehave.
Jeg spurgte min mor, som arbejder i børnehave, hvordan deres mindste børns sprog er i forhold til Liva og min mor sagde at hun faktisk ikke synes Liva snakker så godt.... det var lige en mavepuster jeg fik da hun sagde det..... håbede lidt at det bare var mig, en bekymret mor, der syntes hun var lidt bagefter med sproget.... Men det er det åbenbart ikke

Jeg bliver da noget bekymret over det.....

Nå måtte bare lige lufte min bekymring....

Tror ikke du skal være så nervøs, men man er som altid nervøs for sine børn.

Jeg vil sige jeg har en af hver herhjemme. emma-sophie som altid har brugt meget sut og er total ørebarn snakker bare så pænt og rent og kan alt det hun skal. Victoria som derimod ikke har været sutte afhænig og ikke er det store ørebarn har meget svært ved t og k og p og den første konsonant.

vi har lige været til 3 md samtale i børnehaven og de sagde det var helt normalt men at vi selvfølgelig skulle være obs på at det bliver bedre med tiden

Min erfaring er ikke at børnene driller hinanden ikke i vores børnehave i hvert fald. det er mere de voksne som er opmærksomme på det. Tror det kommer

Anmeld

29. juni 2010

TbCp

Chatarina skriver:

Tror ikke du skal være så nervøs, men man er som altid nervøs for sine børn.

Jeg vil sige jeg har en af hver herhjemme. emma-sophie som altid har brugt meget sut og er total ørebarn snakker bare så pænt og rent og kan alt det hun skal. Victoria som derimod ikke har været sutte afhænig og ikke er det store ørebarn har meget svært ved t og k og p og den første konsonant.

vi har lige været til 3 md samtale i børnehaven og de sagde det var helt normalt men at vi selvfølgelig skulle være obs på at det bliver bedre med tiden

Min erfaring er ikke at børnene driller hinanden ikke i vores børnehave i hvert fald. det er mere de voksne som er opmærksomme på det. Tror det kommer

Min mor nævnte faktisk at det måske kunne være fordi hun er så glad for sin sut... men det passer så ikke hjemme hos jer...

Jeg håber der sker en masse når hun starter i børnehave!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.