numsen den forkerte vej og en ked mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

490 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. juni 2010

msax

Jeg har været til jordmoder idag og nu er jeg bare helt vildt ked. Har siddet og stirret ud i luften siden jeg kom hjem kl 10 og kan slet ikke finde ud af hvor jeg skal gøre af mig selv.

Hun kunne ikke mærke om baby lå den rigtige vej, men hovedet nede i bækkenet.

Jeg vil bare så gerne føde hjemme, men det giver de mig nok ikke lov til hvis baby vender med numsen nedad.

Hvis det "bare" er numsen nedad må jeg gerne føde vaginalt på sygehuset, men er der en fod ved siden af numsen, eller den sidden ned knæene først skal jeg have kejsersnit. Jeg tuder helt nu hvor jeg skriver kejsersnit, for det har jeg bare ikke lyst til. Jeg ved godt der er mange der har gode oplevelser med kejsersnit og heldigvis for dem. Jeg vil bare MEGET hellere føde selv.

I eftermiddag kommer jordmoderen herhjem så vi kan planlægge hjemmefødslen. Jeg håber så meget at baby ligger rigtig og bare ville lege gemmeleg idag eller når at vende sig rundt inden for de næste 14 dage.

Det er sku lidt mærkeligt at skulle planlægge og klargøre noget som måske slet ikke kan lade sig gøre.

Man hvor er jeg ked lige nu.

Mette 34+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2010

JustAnotherName

Øv. Meeeeen miraklernes tid er ikke ovre endnu. Det kan være en lille drille-baby, som bare lige vil give mor lidt bekymringer og sved på panden, for så at makke ret og ligge sig pænt til rette bagefter.

Ellers er der vel mulighed for at forsøge vending hos jordermoderen?
Jeg har hørt, at det ikke skulle være specielt behageligt. Men hvis det kan lade sig gøre, og være med til at gøre det muligt for dig, at føde hjemme, som du ønsker, så er det vel et forsøg værd om ikke andet?

Ellers må du jo tage den oplevelse, som du får. Selvom jeg godt kan forstå din skuffelse. Især hvis det slet ikke bliver muligt at føde selv.
Jeg ville nemlig selv være meget ked af det, hvis jeg skulle have kejsersnit, da jeg ligesom dig, også meget hellere vil klare fødslen selv.
Men desværre kan vi jo ikke selv styre, bestemme eller bestille vores fødsler på forskud.

Så nu er det bare at vente og håbe ....
Og selvom det er så nemt for andre at sige, så OP MED HUMØRET! 

Din baby kommer om maks 1½ måneds tid .......så er vejen ud mindre afgørende, end babys ve og vel. Så når først du har din lille baby i dine arme, så vil du sikkert være helt ligeglad med alt det, som lige nu bekymrer dig meget (men jeg kan som sagt godt forstå dig!)

Knus herfra,
Katrine 

Anmeld

29. juni 2010

TbCp

Arh øv Håber da den lille ligger den rigtige vej!
Men skal du ikke til en scanning så de kan se om den lille ligger rigtigt?

Krydser fingre for at du får lige den fødsel du gerne vil have!!!

Anmeld

30. juni 2010

msax

JustAnotherName skriver:

Ellers er der vel mulighed for at forsøge vending hos jordermoderen?

Ellers må du jo tage den oplevelse, som du får. Selvom jeg godt kan forstå din skuffelse. Især hvis det slet ikke bliver muligt at føde selv.
Men desværre kan vi jo ikke selv styre, bestemme eller bestille vores fødsler på forskud.

Så nu er det bare at vente og håbe ....
Og selvom det er så nemt for andre at sige, så OP MED HUMØRET! 

Humøret er lidt højere idag, men det bliver svært ikke at koncentrerer sig om hvordan sparkene i maven føles, frem for bare at nyde dem.

Syntes bare ikke lige jeg havde plads til mere i mit hovede igår. Mit speciale driller og jeg er gået i baglås over det. Men men, det skal jo bare laves og overstås.

Og ja, det værste der kan ske er at jeg bliver mor meget før end jeg havde troet. De tager nemlig kejsersnittet før man selv "risikerer" at gå i fødsel. Men jeg vil bare MEGET hellere føde selv, også selvom det er en underkropsfødsel. Umiddelbart må jeg også gerne føde selv, hvis det bare er en regulær UK da jeg er andengangsfødende. Det skal bare være på sygehuset og ikke herhjemme som jeg havde drømt om.

Men jeg tror (håber) stadig på at baby ligger rigtigt når jeg om 14 dage skal til jordmoder igen.

SMIL fra Mette 35+0

Anmeld

30. juni 2010

msax

TbCp skriver:

Arh øv Håber da den lille ligger den rigtige vej!
Men skal du ikke til en scanning så de kan se om den lille ligger rigtigt?

Krydser fingre for at du får lige den fødsel du gerne vil have!!!

Jo, hvis jordmoder skønner den til at vende forkert om 14 dage, skal jeg scannes samme dag, eller dagen efter for at se om hun skønner rigtigt og om der er nogle fødder med nede i bækkenet.

Derefter vil jeg blive tilbudt et vendingsforsøg, som jeg helt sikkert vil vælge at tage imod. Lykkes det, må jeg føde hjemme, og lykkes det ikke skal baby ud på sygehuset enten på den ene eller den anden måde.

SMIL fra Mette 35+0

Anmeld

30. juni 2010

Karo

Jeg troede aldrig jeg skulle sige det..................men

Jeg håber at numsen vender den rigtige vej, alligevel

Anmeld

30. juni 2010

Ni-ko-li-ne

msax skriver:

Jeg har været til jordmoder idag og nu er jeg bare helt vildt ked. Har siddet og stirret ud i luften siden jeg kom hjem kl 10 og kan slet ikke finde ud af hvor jeg skal gøre af mig selv.

Hun kunne ikke mærke om baby lå den rigtige vej, men hovedet nede i bækkenet.

Jeg vil bare så gerne føde hjemme, men det giver de mig nok ikke lov til hvis baby vender med numsen nedad.

Hvis det "bare" er numsen nedad må jeg gerne føde vaginalt på sygehuset, men er der en fod ved siden af numsen, eller den sidden ned knæene først skal jeg have kejsersnit. Jeg tuder helt nu hvor jeg skriver kejsersnit, for det har jeg bare ikke lyst til. Jeg ved godt der er mange der har gode oplevelser med kejsersnit og heldigvis for dem. Jeg vil bare MEGET hellere føde selv.

I eftermiddag kommer jordmoderen herhjem så vi kan planlægge hjemmefødslen. Jeg håber så meget at baby ligger rigtig og bare ville lege gemmeleg idag eller når at vende sig rundt inden for de næste 14 dage.

Det er sku lidt mærkeligt at skulle planlægge og klargøre noget som måske slet ikke kan lade sig gøre.

Man hvor er jeg ked lige nu.

Mette 34+6

øv søde! jeg krydser alt jeg kan for at den lille vender sig rigtigt! kan godt forstå at du er ked!

stort knus

Anmeld

30. juni 2010

Ranarupta

Jeg kan godt forstå, at du er ked af det!

Jeg er én af dem, der har oplevet et godt kejsersnit. Selv havde jeg et meget stort ønske om at føde selv, men da jeg så fik AKS var det egentlig fint nok. 
Dagene efter var jeg knust. Jeg følte mig ikke som en rigtig kvinde, for jeg havde jo kræfterne til fødslen, var bare ikke stor nok i bækkenet. Når jeg lå i sengen på barselsgangen om natten og Albert lå på Neo, så kørte tankerne rundt.

Da der var gået en lille uge forsvandt den følelse.
Jeg ved nu, at det ikke var min "skyld" og det kunne ikke have været anderledes.
Jeg kan stadig "sørge" en lille smule over det, for jeg fik jo ikke prøvet det der magiske øjeblik, hvor barnet kommer op på brystet.

Men mit magiske øjeblik var der stadig. Det var bare anderledes end forventet. 
Kærligheden til det lille menneske bliver ikke mindre af et kejsersnit - og det ved du jo sikkert også godt.

Som sagt så forstår jeg godt dine følelser og jeg håber ikke, at du føler, at jeg taler ned til dig eller synes, at du er galt afmarcheret.
Jeg ønsker virkelig for dig, at din baby "bare" er en drillepind og at du får den fødsel, du ønsker.
Kram. 

Anmeld

30. juni 2010

msax

Ranarupta skriver:

Jeg kan godt forstå, at du er ked af det!

Som sagt så forstår jeg godt dine følelser og jeg håber ikke, at du føler, at jeg taler ned til dig eller synes, at du er galt afmarcheret.
Jeg ønsker virkelig for dig, at din baby "bare" er en drillepind og at du får den fødsel, du ønsker.
Kram. 

Jeg føler mig slet ikke talt ned til.

Jeg ved godt at så længe baby kommer ud og har det godt så kan jeg ikke tillade mig at brokke mig.

Jeg håber det bare en en drillenisse og den vender lige sm den skal.

SMIL fra Mette 35+0

Anmeld

30. juni 2010

sarahb

Ej hvor jeg håber babyen vender rigtigt når du skal til jordemoder..
Kan du selv mærke hvo omkring den er osv.?

Jeg krydser fingre for dig så du får den fødsel du drømmer om

Stort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.