10 månerder og stadig natflaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

491 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. juni 2010

signelynge

ziva på 10 måneder får 3 flasker i døgnet. 260 ml når hun  bliver lagt i seng, 160 kl ca 22.00 og 160 ml i løbet af natten.

mit spørgsmål er så, hvordan vænder jeg hende af med natflasken??? min SP siger at det ikke er nødvendigt mere med flaske og hun har for nytlig haft en periode hvor hun somme tider sprang den over, men så blev hun syg og efterfølgende er hun startet i dagpleje, så tidspunktet til at tage den fra hende, har ikke rigtig været der.

jeg har prøvet at lade være med at give den, men hun bliver rigtig ked, kan ikke falde til ro. jeg håbede at hun selv ville sove fra den på et tidspunkt, men de sidste par uger er hun bebyndt at vågne for en ekstra flaske, så det går bare den helt forkerte vej.

det skal lige siges at hun spiser rigtig godt i løbet af dagen, mere en gennemsnittet, hun vejer også lidt mere end gennemsnittet, hvilket jeg overhoved ikke er ked af, men jeg bliver nød til at lave mme tyndere får at hun ikke skal blive for tyk....

nogle gode råd?????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2010

signelynge

jeg har prøvet vand i flere dage, hun bliver tosset... hun bliver puttet mellem 18 og 18. 30 og kort forinden får hun aftensmad som sagt spiser hun godt, så hun burde altså ikke være sulten.....

Anmeld

28. juni 2010

Lone Jakobsen

jeg vil også sige at aftensflasken godt kan vente til hun bliver et år. men jeg (som - skriver) ville bytte resten ud med vand.

at hun bliver vred er helt naturligt. men bare hold ved. har selv stoppet med aftenflasken for nylig, og selvfølgelig er Rasmus ikke tilfreds, men det går nemmere og nemmere for hver dag.

Anmeld

28. juni 2010

signelynge

det er jo også det jeg får af vide, jeg syns bare ikke at jeg kan overskue det. jeg havde fornylig plandlagt en dag hvor jeg ville starte og jeg var klar til at tage kampen op, men nu vågner hun bare så ofte og nogle gange bliver jeg nød til at give hende en ekstra flaske får at få hende til at sove. hun sover meget uroligt nogle nætter vågner hun et par gange hver time.... tænker bare at der måske sker så meget i hendes udvikling at hendes nattesøvn bliuver forstyret...

Anmeld

28. juni 2010

prettybutterfly

Jeg tror du skal fastsætte en dato når du er HELT parat til et nattecirkus en uges tid i træk. Hun skal nok lære det hvis du bare holder fast i at hun slet ikke skal have noget om natten. Heller ikke vand. Har hørt om mange der har forsøgt at give vand om natten i stedet og så er DET blevet en vane som så igen skal vendes af med. Bedre bare at putte og putte og putte igen og igen indtil hun lærer det. Kan godt være det tager en uge, derfor er det vigtigt du er HELT parat til at STÅ VED - hver nat - til hun finder ud af at man altså ikke spiser om natten.

Held og lykke!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.