Så har jeg været til fødsels-samtale med Hillerød og det ser ud til at vi - endelig - er blevet enige om lillesøsters fødsel.
Efter hårde forhandlinger og (gensidige beskyldninger

og efter input fra Rigshospitalets afdeling for hjertesyge gravide og Neurologerne på MS klinikken på Riget er vi nået frem til følgende...
- Jeg slipper for at få lagt drop med antibiotika under fødslen.
- Hillerød har accepteret at jeg ikke vil have nogen former for igangsættelse udover evt. hindesprængning, så ingen stikpiller, intet ballon-kateter og intet ve-drop.
- Jeg accepterer at det bliver en overvåget fødsel, hvilket betyder at der er en JM til stede hele tiden og jeg skal have en STAN elektrode sat op på hovedet af datteren når det er muligt. Alt afhængigt af fødslens forløb vil der dog måske være mulighed for at de venter lidt med den, så jeg kan prøve vand som smertelindring.
- Jeg ønsker mest muligt bevægelighed, så Hillerød har accepteret at jeg ikke skal have lagt kateter til epidural når jeg kommer, men vi venter til jeg faktisk beder om den (hvis jeg gør det).
- Jeg får tid til PKS imellem uge 41 og 42, hvis fødslen ikke er gået i gang af sig selv inden.
Jeg mangler nu kun at uformel snak med en narkoselæge fra Hillerød, hvor vi skal snakke smertelindring og evt. komplikationer ved forskellige former for bedøvelse i ryggen (der er åbenbart nogle specielle ting ved mig, eftersom vi ved at jeg har arvæv på nerverne i ryggen)
Så får vi at se om fødslen vil være så venlig at opføre sig som vi har planlagt den...
Anmeld