Solcreme på baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.595 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. juni 2010

Dictes mor

Jeg har lille Dicte på tre måneder, og hun har det varmt i varmen, og derfor vil jeg gerne have hun kun skal have en kort ærmet body på. Mit spørgsmål er så, giver I jeres babyer solcreme på. Hun er kun i skyggen herhjemme, men hvis hun sidder i bæreselen, kan det jo ikke undgåes at hun kommer ud i solen med bare ben og arme. Ville I give solcreme på, og hvis I ville, hvilken solcreme ville I så vælge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2010

L.J.L

Ja jeg giver Lauritz solcreme på, hellere være på den sikre side, hvis hans sarte hud skulle ramme solstrålerne, eller omvendt

Jeg har købt en børne solcreme i matas uden parfume og alt det der.

Anmeld

28. juni 2010

Bondepigen

Dictes mor skriver:

Jeg har lille Dicte på tre måneder, og hun har det varmt i varmen, og derfor vil jeg gerne have hun kun skal have en kort ærmet body på. Mit spørgsmål er så, giver I jeres babyer solcreme på. Hun er kun i skyggen herhjemme, men hvis hun sidder i bæreselen, kan det jo ikke undgåes at hun kommer ud i solen med bare ben og arme. Ville I give solcreme på, og hvis I ville, hvilken solcreme ville I så vælge?

Ja, du SKAL give solcreme på. UV index skal kun være over 3 for at man skal have solcreme på, og i dag er den omk. 6.

Selv om man er i skygge, får man alligevel sol. Hun skal have solcreme på, men stadig opholde sig mest i skygge, når hun er så lille.

Fra 0-3 år skal man passe ekstra meget på deres hud, da deres celler deler sig hurtigere end voksnes (eller noget i den retning).

Jeg bruger DERMA BABY faktor 30... det synes jeg er den bedste, selv om de kommer til at glinse noget af den... Men pyt bare det beskytter godt og er uden alt det skidt i!

Bare man bliver forbrændt/rød 5 gange i sit liv er man ekstra udsat for at få hudkræft...

Så skynd du dig ud og køb noget solcreme til skønne Dicte.

Anmeld

28. juni 2010

Bondepigen

Selv de dage, hvor solen ikke skinner igennem skal man have solcreme på.. for uv indekset er højst sandsynligt stadig ret høj.

Kig evt. her:

VÆRSGO 

Anmeld

28. juni 2010

XXSS

Dictes mor skriver:

Vi bruger faktor 30 eller noget af det allerhøjeste også til os selv. Og det fungerer fint også for den lille  + solhat.

Anmeld

28. juni 2010

Ni-ko-li-ne

hej smukke

en dejlig solhat til Dicte og solcreme fra Matas eller Derma med HØJ faktor:0) og så mest skygge jo...;0)

Anmeld

28. juni 2010

Dictes mor

Jeg tænkte det nok. Jeg er bare ikke så meget for at smøre creme på hende, for det er jo kemi på en måde, men det er nok det bedste at gøre. Det er også mest fordi jeg ikke selv bruger solcreme, jeg kan nemlig ikke tåle det, og så er jeg jo ikke så god til at huske sådan nogle ting.

Anmeld

28. juni 2010

Ida.

Istemmer koret; solhat, solcreme (også her bruger vi Dermas faktor 30) og skygge så vidt det er muligt .... og selvfølgelig skal hun ikke have meget andet på end en body i det her fantastiske sommervejr!

Anmeld

28. juni 2010

XXSS

Dictes mor skriver:

Jeg tænkte det nok. Jeg er bare ikke så meget for at smøre creme på hende, for det er jo kemi på en måde, men det er nok det bedste at gøre. Det er også mest fordi jeg ikke selv bruger solcreme, jeg kan nemlig ikke tåle det, og så er jeg jo ikke så god til at huske sådan nogle ting.

Du kan lige så godt begynde nu, for når hun på et tidspunkt skal i inst. eller lignende er det et krav og der får de det på hver dag  hellere lidt kemi end solkræft.

Anmeld

28. juni 2010

millesofie

Dictes mor skriver:

ja nu er Tinke godt nok 6 mån men hun sidder også i skyggen

jeg har taget alt tøj af hende og smurt hende ind i derma fakta 30 baby solcreme, for som du selv siger så kan det jo ikke undgås at hun kommer i direkte sol på et eller andet tidspunkt og vi skal til stranden senere så... parasol eller ej så er det solcreme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.