Dictes mor skriver:
Jeg har lille Dicte på tre måneder, og hun har det varmt i varmen, og derfor vil jeg gerne have hun kun skal have en kort ærmet body på. Mit spørgsmål er så, giver I jeres babyer solcreme på. Hun er kun i skyggen herhjemme, men hvis hun sidder i bæreselen, kan det jo ikke undgåes at hun kommer ud i solen med bare ben og arme. Ville I give solcreme på, og hvis I ville, hvilken solcreme ville I så vælge?
Ja, du SKAL give solcreme på. UV index skal kun være over 3 for at man skal have solcreme på, og i dag er den omk. 6.
Selv om man er i skygge, får man alligevel sol. Hun skal have solcreme på, men stadig opholde sig mest i skygge, når hun er så lille.
Fra 0-3 år skal man passe ekstra meget på deres hud, da deres celler deler sig hurtigere end voksnes (eller noget i den retning).
Jeg bruger DERMA BABY faktor 30... det synes jeg er den bedste, selv om de kommer til at glinse noget af den... Men pyt bare det beskytter godt og er uden alt det skidt i!
Bare man bliver forbrændt/rød 5 gange i sit liv er man ekstra udsat for at få hudkræft...
Så skynd du dig ud og køb noget solcreme til skønne Dicte. 
Anmeld