Jeg har født skipper skræk...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

435 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. juni 2010

S-anne

Eller noget...
Det eneste Emil vil spise til aftensmad er i hvert fald stuvet spinat (!) eller rugbrød med levetpostej / makrel i tomat. Alt andet bliver for tiden skubbet ud med tungen og efterfulgt at skrig og skrål...

De af jer som har prøvet det, hvad har i gjort? Ventet til at det går over og bare serveret rugbrød når den aftensmad som min mand og jeg spiser er blevet forkastet? Eller kun tilbyde den normale aftensmad? (med fare for at Emil jo slet ikke spiser noget). Eller har i andre gode ideer?

Det skal siges at Emil gerne har ville have vores mad tidligere og det er ikke fordi vi har ændret på menuerne...

Jeg er bekymret for at min dreng ikke får den næring han skal... han får jo godtnok frugt men grøntsager kniber det med... det er jo begrænset hvor meget tomat der er i makrel i tomat... og spinat er ikke godt for små børn i store mængder...

Gode råd? kom frisk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2010

Ida.

Vi har i perioder, hvor pigerne ikke har spist godt til aftensmaden tilbudt noget, vi ved de kan lide ca. ½ time efter aftensmaden - på den måde ser de det som to seperate måltider og ikke som, at de bare får tilbudt noget nyt, når de afviser aftensmaden - Lina får f.eks. tilbudt grød og Annika havregryn med mælk...fortalte det til vores SP, der synes det var en god idé - så længe maden blev sereveret med den der ½ times mellemrum

Så det ville jeg gøre - det er som regel bare en fase, og skal nok gå over af sig selv

Anmeld

28. juni 2010

Barbamama

Du har lige skrevet om min datter!!! Carla er lige blevet 1år og vi har altid kunne proppe ALT i hende og hun har spist det med velbehag! Nu har hun haft en lang periode hvor ALT er blevet spyttet ud. Vi tilbyder hende det 3 gange og så giver vi hende rugbrød. Nogle gange har vi kunne snyde hende ved at putte aftensmaden ovenpå rugbrødet. he he.... Lige nu er hun begyndt at spise lidt mere af det hele igen men der skal helst være sovs på! Så.... Jeg tror bare du skal væbne dig med tåmodighed og blive ved med at tilbyde aftensmaden først, men hav lidt rugbrød eller spinat klar. Hi hi... Så skal det vel nok komme igen.

Anmeld

28. juni 2010

S-anne

Jeg tænkte netop på dig Michella (og Carla) da jeg skrev indlægget, kunne nemlig godt huske du havde de samme problemer. Vi har netop prøvet med sovs idag... maaaasser af sovs, men nixen duer ikke. Og det der med at lægge frikadeller eller laks oven på rugbrød er heller ikke godt nok.

Jeg tror vi prøver metoden som idamaria beskriver... og ellers væbner vi os med tålmodighed og håber at det bare er en fase...

Anmeld

29. juni 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jamen,er det en epidemi?Alexander er NØJAGTIG sådan også...han har altid skovlet i hovedet,har faktisk til tider spist mere end migHelst gode,gamle retter med masser af sovs,men de sidste par uger har han nærmest intet spist til aften,uanset hvad vi får.Det er ved at være helt fast at jeg efter ca. 10 går ud og laver en portion grød.Men jeg vil tage det gode råd til mig om at vente ½ time...

Anmeld

29. juni 2010

lion

Det er meget normalt.

Tålmodighed er godt lige nu. Min kusine har en søn på 6, som en overgang kun ville ha pasta, frikadeller eller kartofler, og det gik over, hun fik af vide hun bare skulle server til ham det han ville ha og det nok skulle gå over.

Anmeld

30. juni 2010

Barbamama

SanneDS skriver:

Jeg tænkte netop på dig Michella (og Carla) da jeg skrev indlægget, kunne nemlig godt huske du havde de samme problemer. Vi har netop prøvet med sovs idag... maaaasser af sovs, men nixen duer ikke. Og det der med at lægge frikadeller eller laks oven på rugbrød er heller ikke godt nok.

Jeg tror vi prøver metoden som idamaria beskriver... og ellers væbner vi os med tålmodighed og håber at det bare er en fase...

Øv øv jeg håbede lige det kunne hjælpe, men nej! Hi hi...

Og til Pernille: Jeg håber da ikke det er en epidemi he he.... Vi må ikke smitte de andre med det herinde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.