Jeg er så usikker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

671 visninger
15 svar
0 synes godt om
26. juni 2010

Dictes mor

Med hensyn til det her putning, fordi nu var vi lige kommet ind i en god rytme, hvor Dicte sover hele natten, men på maven. Men her til aften ville hun ikke sove på maven, hun græd hver gang jeg lagde hende ned, så jeg tænkte, at jeg måtte prøve noget andet, og for første gang i en måned sover hun nu på ryggen, og nu sidder jeg med bankende hjerte og er nervøs for om nu hun sover hele natten sådan eller om rutinen er brudt pga feberen igår, og vi skal til at op om natten igen. Åh det håber jeg ikke. Jeg er simpelthen så nervøs ved det, og det er jo fjollet, jeg ved ikke hvorfor, for hun er jo ret let at putte og alligevel er jeg så bekymret for det hver dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2010

Ida.

Tossede kvindemenneske

Ej du forstår hvad jeg mener - enhver mor bekymrer sig over de mest skøre ting...der skal heller ikke meget til, før mit hoved bliver fyldt med "hvad-nu-hvis"er...og når man er blevet forældre, så lægger mig sig til at sove HVER aften uden at ane, hvad natten bringer; og det er man simpelthen nødt til at lære at leve med, for sådan er det altså bare at være forældre til (især) små børn (når de bliver ældre kan man så bekymre sig en mavepine til, når de begynder at gå i byen )...

Jeg er sikker på, at Dicte sover fint hele natten, ligesom hun plejer - og hvis hun vågner, så går du da bare ind og vender hende om på maven

Anmeld

26. juni 2010

Dictes mor

idamaria83 skriver:

Tossede kvindemenneske

Ej du forstår hvad jeg mener - enhver mor bekymrer sig over de mest skøre ting...der skal heller ikke meget til, før mit hoved bliver fyldt med "hvad-nu-hvis"er...og når man er blevet forældre, så lægger mig sig til at sove HVER aften uden at ane, hvad natten bringer; og det er man simpelthen nødt til at lære at leve med, for sådan er det altså bare at være forældre til (især) små børn (når de bliver ældre kan man så bekymre sig en mavepine til, når de begynder at gå i byen )...

Jeg er sikker på, at Dicte sover fint hele natten, ligesom hun plejer - og hvis hun vågner, så går du da bare ind og vender hende om på maven

Ja det er nemlig tosset. Hvorfor ikke bare slappe af og lade være med at bekymre sig, for hvad er det værste der kan ske? Hvis hun vågner skal hun jo bare vendes eller gives lidt at spise eller noget, det er jo ikke nogen stor ulykke. Det er simpelthen så fjollet, hvorfor man bekymrer sig om ting, som man alligevel ikke kan gøre noget ved.

Anmeld

26. juni 2010

Barbamama

Uha bare vent! Man kan bekymre sig om ALT! Første gang Carla kastede op gik jeg FULDSTÆNDIG i panik og ringede til min mor for at høre hvad jeg skulle gøre.  Hun vidste ikke helt hvad hun skulle sige til mig. ALT rystede bare inden i mig og jeg var helt skrækslagen for om hun nu blev syg! Hi hi. Det bliver BEDRE!!! Men ja man er nogle gange helt ude af den over de mindste ting. Spørg alt hvad du kan herinde og læs af for vi har alle været igennem det.

Anmeld

26. juni 2010

Ida.

Dictes mor skriver:

Ja det er nemlig tosset. Hvorfor ikke bare slappe af og lade være med at bekymre sig, for hvad er det værste der kan ske? Hvis hun vågner skal hun jo bare vendes eller gives lidt at spise eller noget, det er jo ikke nogen stor ulykke. Det er simpelthen så fjollet, hvorfor man bekymrer sig om ting, som man alligevel ikke kan gøre noget ved.

Fuldstændig - det sker også meget ofte, at Pelle himler meget af mig , når jeg begynder på nogle hvad-nu-hvis'er - som han siger; og hvad så hvis? hvad er det værste lige der kan ske? Og så bliver jeg som regel også lidt  for det er da tåbeligt, og jeg ved det jo godt. Måske har det noget at gøre med, at vi som mennesker godt kan lide at vide, hvad der skal ske, og at usikkerheden gør os nervøse...? Eller at vi bare gerne vil vide, at vi har "fri" i x antal timer - hvor vi ikke skal forholde os til vores børn?...I don't know...jeg gør i hvert fald det samme selv...selvom jeg bliver bedre til at stoppe det, så sker det altså stadig ofte... 

Anmeld

26. juni 2010

Milka

Dictes mor skriver:

Med hensyn til det her putning, fordi nu var vi lige kommet ind i en god rytme, hvor Dicte sover hele natten, men på maven. Men her til aften ville hun ikke sove på maven, hun græd hver gang jeg lagde hende ned, så jeg tænkte, at jeg måtte prøve noget andet, og for første gang i en måned sover hun nu på ryggen, og nu sidder jeg med bankende hjerte og er nervøs for om nu hun sover hele natten sådan eller om rutinen er brudt pga feberen igår, og vi skal til at op om natten igen. Åh det håber jeg ikke. Jeg er simpelthen så nervøs ved det, og det er jo fjollet, jeg ved ikke hvorfor, for hun er jo ret let at putte og alligevel er jeg så bekymret for det hver dag.

det er først nu jeg føler jeg kender mine piger – med det mener jeg at det først er nu, at jeg præcis ved hvad deres rytmer er, og hvad der er udenfor normen mht søvn osv. – og de er altså næsten halvandet!!

man kan jo ikke andet end at føle sig usikker når man ikke aner hvad der er op eller ned den første lange tid. så kan man jo diskutere hvad det nytter at fylde hovedet med what if's, men altså ... sådan gør man jo når man er mor

krydser fingre for at det behager damen at ligge på ryggen måske flip hende over på maven når hun sover, hvis du mener hun ligger bedst sådan?

knus camilla

Anmeld

26. juni 2010

Barbamama

Milka skriver:

det er først nu jeg føler jeg kender mine piger – med det mener jeg at det først er nu, at jeg præcis ved hvad deres rytmer er, og hvad der er udenfor normen mht søvn osv. – og de er altså næsten halvandet!!

man kan jo ikke andet end at føle sig usikker når man ikke aner hvad der er op eller ned den første lange tid. så kan man jo diskutere hvad det nytter at fylde hovedet med what if's, men altså ... sådan gør man jo når man er mor

krydser fingre for at det behager damen at ligge på ryggen måske flip hende over på maven når hun sover, hvis du mener hun ligger bedst sådan?

knus camilla

Ja og når man så tror man kender deres rytme laver de den om!

Anmeld

26. juni 2010

Milka

michella80 skriver:

Ja og når man så tror man kender deres rytme laver de den om!

her i huset er det forbudt at lave rytmer om! det er en ny regel jeg har indført, og sådan er det, basta

Anmeld

26. juni 2010

Dictes mor

Milka skriver:

her i huset er det forbudt at lave rytmer om! det er en ny regel jeg har indført, og sådan er det, basta

Den er jeg også med på, ingen brud på rytmer

Anmeld

27. juni 2010

S-anne

Bare det at sige ordet rytme eller rutine er noget farligt noget.... Lige når man frister sig til stol at fortælle om en fantastisk ny rytme... ja så er den væk

Håber at natten gik uden feber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.