Hvad er det for et bånd en mor har med sine drenge!???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.217 visninger
12 svar
0 synes godt om
26. juni 2010

Kamelia

Ja jeg må altså spørge!!

Nu læste jeg i en anden tråd at det kun er med drengene at en mor kan have et særligt bånd! Hvordan det??

Jeg har 2 piger og 1 dreng. Min dreng er så lille at jeg ikke rigtig kan snakke om et særligt bånd, andet end at han er åhhhh så morsyg, meeeen det har begge tøser også været.....sååååå!!

Jeg har et ganske særligt bånd, specielt med min ene datter. Jeg tror det er fordi hun ligner mig så utrolig meget af væsen og sind! Vi har faktisk haft det siden hun var inde i min mave, så i min verden er det et utrolig specielt og nært bånd!!

Men jeg synes nu også at jeg har et særligt bånd med min anden datter, det er bare på en anden måde!

Jeg forstår bare ikke hvorfor en mor ikke kan have et nært og særligt bånd med hendes datter..........hvad er det der gør det?

Eller er det "bare" drenge-mødre der er overbeviste om dette??

Kamelia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2010

wamse

Kamelia skriver:

Ja jeg må altså spørge!!

Nu læste jeg i en anden tråd at det kun er med drengene at en mor kan have et særligt bånd! Hvordan det??

Jeg har 2 piger og 1 dreng. Min dreng er så lille at jeg ikke rigtig kan snakke om et særligt bånd, andet end at han er åhhhh så morsyg, meeeen det har begge tøser også været.....sååååå!!

Jeg har et ganske særligt bånd, specielt med min ene datter. Jeg tror det er fordi hun ligner mig så utrolig meget af væsen og sind! Vi har faktisk haft det siden hun var inde i min mave, så i min verden er det et utrolig specielt og nært bånd!!

Men jeg synes nu også at jeg har et særligt bånd med min anden datter, det er bare på en anden måde!

Jeg forstår bare ikke hvorfor en mor ikke kan have et nært og særligt bånd med hendes datter..........hvad er det der gør det?

Kamelia

Åhh mange tak for det indlæg, for det sprang da godt nok i øjnene på mig et par gange i det andet indlæg.

Jeg synes det er noget vås at sige, for de bånd jeg har til mine 3 børn er vidt forskelligt, fordi det er 3 forskellige individer. Der har været forskellige vilkår ved hvert barn, for at danne de første bånd. Jeg synes absolut ikke mit bånd til min datter er mindre end ved drengene.

Anmeld

26. juni 2010

Margorie

Man synes vel altid selv at man har et ganske særligt bånd til sine unger- uanset køn Ja det har jeg da ihvertfald..

Anmeld

26. juni 2010

Svei

Nu har jeg tre drenge, men jeg har et helt specielt bånd til den ene...dog vil jeg sige at jeg synes tit det jeg har oplevet den der med fars pige og mors drenge...tøser kan noget med sine fædre og sønner med mødre...sno dem på en måde, men det er sikkert ikke sådan for alle, kommer jo også an på forhold til far, bor de med ham, ser de ham tit osv...

Måske der er også er noget Freud i det..

Anmeld

26. juni 2010

MMR

Jeg vil nu også sige at der er nået om det bånd mellem en mor og drengebørn.. Jeg har det selv til min dreng... han er godt nok også den første , men jeg må indrømme at det er på en anden måde mit forhold er til ham på end det er til de to andre som er piger...  Jeg er meget mere ømfindig over for ham og han er mit curlingbarn..  Men ingen tvivl om at jeg ELSKER dem alle tre af hele mit hjerte

Anmeld

26. juni 2010

Kvindemin

Jeg direkte  mig over det, det er i hvert fald ikke ALLE mødre der har det sådan.
Hvem pokker har sagt man kun kan have et specielt bånd til sine drengebørn, det må da have været en der ikke har været så heldig at få en pige - som aldrig har prøvet det

Anmeld

26. juni 2010

Diana...

Altså nu har jeg kun en dreng så det kan jeg ikke rigtig svare på. 

Men jeg har hørt fra rigtig mange af vores venne par og min mands kollega da vi ventet Lucas at det far fars pige og mors drenge, Jeg har ikke selv forstået det efter som jeg kun har en dreng. 

Knus Diana

Anmeld

26. juni 2010

misslea

Kamelia skriver:

Ja jeg må altså spørge!!

Kamelia

I mit hovede handler det på INGEN måde om barnets køn!! Det handler om sååå mange andre ting!! Jeg har et FEDT forhold til min far, og er meget tættere knyttet til ham end min søster er!! Til gengæld er hun meget tættere på vores mor!!! I vores tilfælde har det handlet om interesser, sind, temperament osv....

Jeg håber da så sandelig, at jeg vil få et rigtig tæt bånd til min kommende lille datter...! Og lige gyldig hvilket køn resten af vores børneflok får, så vil jeg få et særligt bånd til dem alle....!! For JA - de er individer, og dermed er hvert forhold/bånd helt specielt og unikt....!!

Det er bare min mening...

Anmeld

26. juni 2010

Liljesilas

Det er vel ligemeget bare man elsker sine børn. Tror nogle har det til deres piger og andre til deres drenge.. Hjemme hos os har jeg altid været tættest på min mor, og min storebror har et bånd til hans far som jeg ikke har. Tror det er SÅ forskelligt

Anmeld

26. juni 2010

Vingummien

Tror det kan have noget at gøre med at ,an tit høre den med fars pige og mors dreng :

Her passede det med Emil, hans far og ham har aldrig rigtig knyttet noget, har altid været moar her

Hjemme ved os da jeg boede hjemme var jeg både mors pige og fars pige, og havde 2 brødre, men ved begge forældre kom jeg "først" Men helt sikkert de holder af os alle 3

Men ved mange tror jeg da at der er noget om snakken på en eller anden måde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.