Erfaring med spiral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

809 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. juni 2010

D.B.L

(ikke hormon spiral)

Vil gerne hører for og imod.

På forhånd tak

Ditte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2010

Sara.

Jeg fik kobber spiral da jeg havde født min datter... fik den lagt op til 8 ugers undersøgelsen... synes ikke det gjorde ondt.

Min menstruation var uregelmæssig (men det var den også inden jeg kom på p-piller), men synes jeg begyndte at bløde rigtig rigtig meget......

Men den kan jo holde længe og du skal ikke huske at tage piller.... og hvis du så vil ha barn tager lægen den ud og er den væk og sku ikke ha nogen effekt på tiden det tager at blive gravid (modsat hormoner som først skal helt ud af kroppen)...

Det blev lidt rodet håber du kan finde rundt i for og imod

Fik den forresten taget ud maj 09 og fødte min dreng april 10 så det gik okay hurtigt

Anmeld

25. juni 2010

mor_sabina

Altså jeg har ikke ligefrem gode erfaringer med spiral, var overrasket over ubehagen ved at få den lagt, med rigtig ondt gjorde det ikke. Har siden jeg fik den lagt (8 uger efter fødsel) haft mange smerter i forbindelse med ægløsning. Da vi så begyndte at snakke barn nr 2 og ville have den fjernet, kunne lægen ikke finde den, og blev sendt til gynækolog for at finde den. Det var bestemt ikke rart puha. Men fik den fjernet 23. marts og havde første dag i sidste mens d. 20 marts. Så nu er jeg altså i uge 14, så det må kaldes hurtig betjening

Hvis ikke man regner generne med ved at få den lagt og fjernet, så kan det være en god løsning på sigt. Herhjemme skal det bare ikke være spiralen næste gang.

Held og lykke

Anmeld

25. juni 2010

Majbriteriksen

Hej. Følger lige med her, da jeg også går og tænker på om det er sådan en jeg skal have. Har talt med lægen om det, men er ikke helt sikker på om jeg tør.

Har en kusine og en veninde som er blevet gravid uden for livmoderen, da de havde spiral. Min veninde måtte enda igennem en operation og have den ene æggestokke fjernet.

Anmeld

25. juni 2010

Sofia24

Hej!

Jeg har kun gode erfaringer med spiral. Fik den lagt selvom jeg ikke havde født børn (man anbefaler mest spiral til kvinder som har født, men jeg fik lov af personlige årsager).

Det nev lidt da lægen lagde den og kan huske hun sagde "nu har du haft din første ve"  Jeg havde den i et par år uden bøvl eller gener, men da den skulle fjernes var "snoren" fra spiralen smuttet op i livmoderen og jeg måtte til en gynækolog og få den fjernet. Det kunne jeg ikke mærke.

Jeg blev gravid måneden efter og venter en dreng om 4 uger

Sofia - 36. uge

Anmeld

25. juni 2010

Daisy

Jeg fik spiral efter barn nr 2. Men fik bare de vildeste mens blødninger.( Hvor jeg blev nødt til at bruge ble ) Havde også flere gange gener i form af betændelse i livmoderen. Da jeg så fik den fjernet sagde lægen at det var den grimmeste spiral hun havde set. Var rigtig ked af at den skulle fjernes da den jo er meget praktisk. Venter nu barn nr 3 hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.