Dommen fra Freja's kiropraktor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.352 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. juni 2010

Skouboe

Freja har jo gået til kiropraktor da hun var lille fordi hun skæv i ryggen, så da hendes led begyndte at knække da hun var 6-7 måneder tog vi hende selvfølgeligt til læge og en tur til kiropraktoren.

Lægen mente at det bare var vokseværk - det skulle vi ikke bekymre os om og det ville gå over på et tidspunkt.

Kiropraktoren mente at det var noget der lige skulle holdes øje med. Hun ville gerne se hende igen, når hun begyndte at gå for lige at tjekke, og Freja har derfor været en tur forbi hende igen...Her er hvad hun skriver:

Jeg observerede markante "klikke" lyde fra begge knæ led og hofte led. Disse "klikke" lyde kunne provokeres ved den mindste bevægelse i primært extension af knæ ledene og i extern rotation, abduktion og flexion af hofteledene.

Der var mindre "klikke" lyde fra skulder led og ikke så lette at fremprovokere.Rygsøjlen virkede stabil , ligesom ankel led, albueled og håndledene. Jeg noterer dog at du nævner , i har hørt "klikke" lyde fra rygsøjlen når i har løftet Freja.

"klikke" lydene er konsekvente.Det føles som om alignment at ledene er indenfor normalen ved palpation og bevægelse af ledene

Undersøgelsen tyder på der er hypermobilitet af ledene. Dette kan komme fra Knogler/Led, brusk, Ledbånd, Muskler.

Jeg anbefaler derfor at der bliver taget røntgenbilleder og/eller MR skanning af først og fremmest hofteled og knæ led for at bekræfte at alt er indenfor normalen mht til disse leds udvikling og alignment.

På baggrund af denne besked er vi lige blevet henvist til børne ortopæd et eller andet på Hillerød af vores læge...

Hvis jeg ikke var vildt forkølet og havde det som en hængt kat, ville jeg nok være bekymret, men lige nu orker jeg ikke at gøre andet end at tage tingene som de kommer. Nu får vi så at se hvor lang ventetid der er..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2010

TbCp

Det er også det eneste du kan gøre lige nu... vente og få flere svar.

Det er trods alt godt at kiropraktoren tager det seriøst og får det tjekket yderligere.

Krydser fingre for at det ingenting er!

Hilsen Tina - som konstant knækker og brager ved den mindste bevægelse!

Anmeld

25. juni 2010

mama09

ups

Anmeld

25. juni 2010

mama09

ups

Anmeld

25. juni 2010

mama09

ups

Anmeld

25. juni 2010

Skouboe

TbCp skriver:

Det er også det eneste du kan gøre lige nu... vente og få flere svar.

Det er trods alt godt at kiropraktoren tager det seriøst og får det tjekket yderligere.

Krydser fingre for at det ingenting er!

Hilsen Tina - som konstant knækker og brager ved den mindste bevægelse!

Jeg knækker også i leddene - især nu hvor jeg er gravid, men også ellers. Problemet med Freja er at hun virker generet af det og hun virker som om det indimellem gør ondt, og det kan jeg ikke rigtigt lide.

Det kunne også se lidt ud som om hun ikke udvikler sig helt som hun skal motorisk. selvom hun har gået i et stykke tid og egentligt er rigtigt god til det, er det stadig den lidt stive babygang med maven skudt frem - noget lægen også konstaterede i dag.

Anmeld

25. juni 2010

TbCp

Skouboe skriver:

Jeg knækker også i leddene - især nu hvor jeg er gravid, men også ellers. Problemet med Freja er at hun virker generet af det og hun virker som om det indimellem gør ondt, og det kan jeg ikke rigtigt lide.

Det kunne også se lidt ud som om hun ikke udvikler sig helt som hun skal motorisk. selvom hun har gået i et stykke tid og egentligt er rigtigt god til det, er det stadig den lidt stive babygang med maven skudt frem - noget lægen også konstaterede i dag.

Arh ja hvis det ser ud som om hun har ondt så skal det da tjekkes

Øv håber alt er ok

Anmeld

25. juni 2010

TbCp

Trinehw skriver:

ups

Det kører for dig

Anmeld

25. juni 2010

mama09

TbCp skriver:

Det kører for dig

hehe eller noget

Anmeld

25. juni 2010

Skouboe

TbCp skriver:

Arh ja hvis det ser ud som om hun har ondt så skal det da tjekkes

Øv håber alt er ok

Mon ikke det er - det finder vi ud af, når vi engang for en indkaldelse..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.