Sådan tror jeg næsten ALLE har det, når deres børn skal stikkes!
Jeg krydser fingre for, at Dicte tager det godt, og ikke kommer til at reagere for slemt på det.
Nu har jeg jo selv to børn, så det er indtil nu blevet til ialt 7 vaccine-stik (ved 3, 5, 12 og 15 mdr.) Og jeg har det stadig lige ØV med det hver gang. Så selvom jeg er "vant til det", så syntes jeg stadig ikke det er sjovt.
Celina fik sin 12 mdr. vaccine for 1½ uge siden, og heldigvis reagerede hun slet ikke på den denne gang (de kan jo nemt få lidt feber og pylren efter) .....Tror hun har været for hårdt ramt af at få tænder i stedet. Og stikket tog hun også bare flot. Hun græd lige da hun fik stikket, men stoppede så hurtigt igen.
Normalt gør de begge sprøjter klar og giver stikkene hurtigt lige efter hinanden. Det foretrækker jeg, da jeg syntes det er synd, at de opdager at det gør ondt, og når det så er ovre, så kommer der lige ét stik mere i det andet lår.
De andre gange har de lige zip-zap stukket færdig i begge lår, og så har det været ovre, så vi kunne trøste.
Men for 1½ uge siden, da Celina var til sin (forsinkede) 12-mdr. vaccine, var der kommet en ny sygeplejerske, og hun snaaaakkede imellem og holdt pause, så jeg sagde "hvaaa, kan vi ikke lige se at få det her overstået i en fart nu!?!" ......Dét syntes jeg var lidt træls, at hun ikke bare fik det gjort hurtigt.
Nå, men det blev en masse snak....
Jeg ville bare trøste dig med, at det er ganske almindeligt at føle sådan et ubehag ved, at ens barn skal stikkes. Man har jo aldrig lyst til at udsætte dem for noget som er ubehageligt. Og de har ikke en jordisk chance for at gøre til eller fra .....De aner jo slet ikke, hvad der skal ske, og hvorfor.
Men det skal bare overståes!
Og jeg håber det vil gå godt for lille Dicte ....og for dig.
Nu mangler Celina bare sin 15 mdr. vaccine om små 3 måneder (og jeg forbander det) - så er det heldigvis ovre. Og så går der laaaang tid, før de skal vaccineres igen, heldigvis. Men det første års tid er der lige de 4 tidspunkter, hvor de skal vaccineres, og det er rigtig øv. Men jo for deres eget bedste!
Knus