Kontrol på børne amb. en blanded fornøjelse..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

353 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

Og er faktisk lidt stolt og glad, men også forvirret og har en følelse af ikke at blive lyttet til...

Det gode og positive er at Frederic er VOKSET 4 cm og taget 100 gram på.... Wee ha - så det er sammenlagt 500 gram på de 8 mdr vi har rendt derude...

Vi giver ham ro ang astma medicin i 3 mdr - altså vi holder samme dosis og ikke noget med at prøve at trappe ham ned...

Vi var jo så inde hos en børnelæge og en sygeplejeske der har med allergi at gøre. Nævnte også sidste gang at vi stadig oplever der er ting han reagere på ang madvarer. Det starter med ildrøde knopper på venstre øjnlåg - plamacer på kroppen, som ikke engang det stærke eksem crem virker på - han bliver endnu mere træt - spiser endnu mindre  - kan have vand afføring og 2 timer senere hårde knolde. Som kommer hver gang han får noget fra det mærke.

Så idag ville jeg spørge igen og viste dem de plamacer han har - hans øjenlåg - prins evig træt og vil ikke have mad. Men nåed kun at nævne ordet afføring før børnelægen fejed mig af bordet og sagde at det skulle jeg jo snakke med den afførings læge jeg normalt snakker med.

Og at han fordi er så træt og ingen lyst har til mad er pga at det er meget for hans lille krop både at have astma og børne eksem.

Nu har han slet ikke ekstrem eksem, og de få pletter der kan komme bliver smurt og så er de væk. Sjælendt vi har det stærke i brug. Kan slet ikke få det til at passe sammen, da knægten jo aldrig har lyst til mad og aldrig har vist tegn på sult.

Men har fået nr. til hende lægen, så hende ringer jeg til i morgen.

Et + er da at hun roste hans flotte og rene sprog...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2010

Koen.

Dejligt for jer han er vokset, det må være skønt Kan da virkelig godt forstå du føler du ikke blev lyttet til, lyder da som om lægen bare ville have dig ud af døren
Men ring og snak med lægen i morgen, for det er da synd for prinsen hvis han er så træt og alting.. Man kender jo selv at hvis man er træt gider man ikke spise og det duer jo slet ikke for ham så!

Held og lykke!

Anmeld

25. juni 2010

lillespurv19 skriver:

Dejligt for jer han er vokset, det må være skønt Kan da virkelig godt forstå du føler du ikke blev lyttet til, lyder da som om lægen bare ville have dig ud af døren
Men ring og snak med lægen i morgen, for det er da synd for prinsen hvis han er så træt og alting.. Man kender jo selv at hvis man er træt gider man ikke spise og det duer jo slet ikke for ham så!

Held og lykke!

Tak, vi er også glade - al fremgang er velkommen her.... Også selv om det er 100 g - alt har ret....

Det gør jeg skam også, fik hendes direkte nr af hende der tog tlf i omstillingen...

Når han får mad fra det mærke starter dén kædereaktion, han sover normalt fra 18.30/19.00 og vi vækker ham næste morgen kl 7.00 Han sover som regl 2½-3 timer til middag i dp.

Men nu her kan han sove i 14 timer i streg uden én lyd og stadig skal vækkes. Da han ingen sult viser har det altid været svært at få mad i ham, sådan har det altid været. Vi havde faste amme tider og fik at vide at det nok skulle komme når han begyndte på 'voksen' mad. Jo jo, nu er han jo snart 2 år og det er ikke kommet endnu.

Syntes snart de har kommet med mange gode ide'er og undskyldninger efter hånden. Men tænker hver gang; nu sker der noget - nu kan vi få noget at arbejde videre med. Men den kommer tit denne her; jamen det er nok fordi.....

Anmeld

25. juni 2010

Koen.

Mor til Frederic skriver:

Tak, vi er også glade - al fremgang er velkommen her.... Også selv om det er 100 g - alt har ret....

Det gør jeg skam også, fik hendes direkte nr af hende der tog tlf i omstillingen...

Når han får mad fra det mærke starter dén kædereaktion, han sover normalt fra 18.30/19.00 og vi vækker ham næste morgen kl 7.00 Han sover som regl 2½-3 timer til middag i dp.

Men nu her kan han sove i 14 timer i streg uden én lyd og stadig skal vækkes. Da han ingen sult viser har det altid været svært at få mad i ham, sådan har det altid været. Vi havde faste amme tider og fik at vide at det nok skulle komme når han begyndte på 'voksen' mad. Jo jo, nu er han jo snart 2 år og det er ikke kommet endnu.

Syntes snart de har kommet med mange gode ide'er og undskyldninger efter hånden. Men tænker hver gang; nu sker der noget - nu kan vi få noget at arbejde videre med. Men den kommer tit denne her; jamen det er nok fordi.....

Ja, på sådan et område tæller hvert et gram, vi jublede os hver gang lillepigen tog på, da hun i starten tabte sig!

Hold da fast det er meget han kan sove Det må virkelig være svært når han ikke giver udtryk for sult, eller er det en vanesag med faste tider ovs?

For mig lyder det virkelig som om lægerne er "trætte" af jer, hvis du forstår mig.. at, åh nej nu kommer hende pyller moren igen! Men for dælen, det er da ikke normalt at han kan sove SÅ længe! Hvor må det være en kamp, når du kan se han ikke er som han plejer og at de så intet gør.. Jeg ville blive vildt fustreret

Du fortjener lige et kæmpe

Anmeld

25. juni 2010

lillespurv19 skriver:

Ja, på sådan et område tæller hvert et gram, vi jublede os hver gang lillepigen tog på, da hun i starten tabte sig!

Hold da fast det er meget han kan sove Det må virkelig være svært når han ikke giver udtryk for sult, eller er det en vanesag med faste tider ovs?

For mig lyder det virkelig som om lægerne er "trætte" af jer, hvis du forstår mig.. at, åh nej nu kommer hende pyller moren igen! Men for dælen, det er da ikke normalt at han kan sove SÅ længe! Hvor må det være en kamp, når du kan se han ikke er som han plejer og at de så intet gør.. Jeg ville blive vildt fustreret

Du fortjener lige et kæmpe

Tak.

Det er jo dem der vil se os til kontrol, kommer kun ved egen læge til de der børne undersøgelser og vaccinationer. Været ved vagtlægen 1 gang i hans liv, der var han 13 mdr - det der også udløste den her udredning.

Han har til dato 'kun' været forkølet 5 gange, så på det punkt er han sjældendt syg. Vi har ikke holdt ham hjemme fra dp og ikke brugt barnet 1 sygedag endnu. Så vi aner ikke hvordan han er hvis han får influenza - omgangs syge - mave virus - hals/øre/lunge betændelse osv.

Vi har prøvet alt ang mad. Lade ham være med til lave det - kun give ham 1/4 stykke rugbrød - simpelt mad osv. Har har altid gerne ville spise selv, så det lader vi ham gøre. Vi sidder ikke og kigger på ham/ ej heller vogter hvert lille stykke han tager. Jubler ikke når han tager noget.

Den her adfærd har han uanset hvor vi er. Ved bedste forældre siger han også nej hvis de spørger ham om, om han vil have en is - kiks - slik mm. Det siger ham slet intet. Også når ham og farmand er selv, der ringer han til mig bagefter og fortæller hvordan deres måltid er gået.

Familien kan ikke forstå det og tror det er os der gør ham sådan, har spurgt hvordan de har det når deres egne børn er syge og de intet spiser. Jamen de bliver kede af det - frustreret - magtesløse osv. Jamen velkommen til vores verden, vi har haft det nu sådan i 1 år. Vi viser det så ikke, men snakker om det når han er puttet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.