Hvornår skal man fortælle det???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.073 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. juni 2010

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber der er nogle der kan svare mig på.

Jeg er nu 9 uger henne i min graviditet.

Jeg er pt. arbejdsløs og får dagpenge.

Men hvornår skal jeg fortælle min fagforening og jobcenter at jeg er gravid?. Lige nu er det kun min mand og læge der ved det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2010

Lou87

først og fremmest - tilykke med graviditeten

og hmm, godt spørgsmål... jeg ved kun fra arbejdet af at der sku man faktisk først senest sige det når der var maks 3 måneder tilbage til termin.. dvs når man er et halvt år henne! lidt sent sys jeg.. tror da mange arbejdsgivere vil nå og se det inden.. hehe.

men uden og tøve ville jeg sige du sagtens kan vente med og sige noget til du har overstået de første 12 uger.. / 3 måneder.. som også er risikofyldte. Inden da har man ikk lyst til og fortælle så mange det jo Jeg fortalte min arbejdsgiver det da jeg var omkring de 3 måneder...

Anmeld

24. juni 2010

morethanperfect

Jeg fik af vide jeg skulle sige det hurtigst muligt . Så jeg sagde det omkring da jeg var 8 uger henne

Anmeld

24. juni 2010

vingummibamse

merethe skriver:

Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber der er nogle der kan svare mig på.

Jeg er nu 9 uger henne i min graviditet.

Jeg er pt. arbejdsløs og får dagpenge.

Men hvornår skal jeg fortælle min fagforening og jobcenter at jeg er gravid?. Lige nu er det kun min mand og læge der ved det.

jeg sagde det til jobcenteret da de ville ha at jeg skulle starte på uddannelse til August hvilket jeg ikke kunne se pointen i..

der var jeg omk. 8 uger henne

Anmeld

25. juni 2010

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg tror at jeg venter til jeg er over de magiske 12 uger, så må jeg se hvad de siger til det.

Anmeld

25. juni 2010

Jibbe

Første gang fortalte jeg det til svigerforældre osv da jeg var 9 uger henne. 3 dage efter aborterede jeg. Denne gang ventede vi med at fortælle det til nogen før efter nf så vi var sikre på det lykkedes.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.