Man skal få børn, når man ikke kan lade være (så må naturen finde ud af, om den er enig...det er jo desværre ikke alle, der er så heldige, at de selv kan få lov at vælge...). Da vores ældste datter nærmede sig sin første fødselsdag kunne vi simpelthen ikke vente længere; vi var SÅ klar til at gå igang med nr. 2 - og jeg stod med en positiv test kun 3 uger efter beslutningen var taget! Så der er 20½ mdr. mellem Annika og Lina - om det er en god aldersforskel? Ja da - MEN det er alle aldersforskelle da....jeg mener, at søskende har noget ud af hinanden UANSET aldersforskel...der er 2 år og 10 mdr mellem min lillebror og jeg - og vi var hinandens bedste legekammerater som børn og hinandens værste fjender som teenagere - og nu er han da okay at have
...ej spøg til side, jeg ELSKER da min skønne lillebror. Der er 9½ år mellem mig og min lillesøster, og jeg ville ikke undvære hende for noget i verden og hende har jeg da også leget masser af lege med, hygget med - og vi har stortset aldrig nogensinde skændtes; vi har altid stået hinanden nær, og jeg er den hun nu kommer til, når der er noget, der er for svært at vende med andre...
Så jeg mener, at man ikke skal tænke FOR meget over det der med aldersforskelle, men kaste sig ud i det, når man ikke kan vente længere. Du skal også tænke, at det jo kræver: 1. at blive gravid og 2. at gå gravid i 40 uger...og når din datter er 9 mdr nu, så vil hun da kunne gå, når lillebror eller -søster kommer til verden (det gælder i hvert fald for de fleste børn) uanset om I bliver gravide nu eller om I venter 
Anmeld