Måske en lillebror?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

363 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. juni 2010

BabyStella!

Hej!

Manden og jeg har snakket om et barn mere, men kunne godt tænke mig og vente til Stella kan gå. Hun er 9 mdr. nu.

Hvornår er et godt tidspunkt at få nr. 2?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2010

<3

BabyStella! skriver:

Hej!

Manden og jeg har snakket om et barn mere, men kunne godt tænke mig og vente til Stella kan gå. Hun er 9 mdr. nu.

Hvornår er et godt tidspunkt at få nr. 2?

Man siger enten pseudotvillinger eller også når der er 4-5 år imellem

Anmeld

24. juni 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Der er rigtig mange delte meninger om, hvornår det rigtige tidspunkt er for nr. 2.

Det er meget forskelligt fra par til par, hvornår de har overskuet og lysten til, at få en til.

Vi var ikke i tvivl - vi ville gerne have 2 tæt på hinanden. Der er 17 mdr. imellem vores og vi har ikke fortrudt det. Selvfølgelig er det hårdt, men det tror jeg, at det vil være om der er 17 mdr., 3 år eller 5 år imellem.

Kh. Katja

Anmeld

24. juni 2010

CamiRon

Vi venter vores nr. 2 nu. Jeg er i 11. uge og vores datter er lige blevet 1 år. Vi ville ikke vente...

Anmeld

24. juni 2010

B&J

Tror endelig der er meget forskeld jeg vil gerne vente mellem 2-4 år men hvem ved måske ombestemmer jeg mig

Anmeld

24. juni 2010

Ida.

Man skal få børn, når man ikke kan lade være (så må naturen finde ud af, om den er enig...det er jo desværre ikke alle, der er så heldige, at de selv kan få lov at vælge...). Da vores ældste datter nærmede sig sin første fødselsdag kunne vi simpelthen ikke vente længere; vi var SÅ klar til at gå igang med nr. 2 - og jeg stod med en positiv test kun 3 uger efter beslutningen var taget! Så der er 20½ mdr. mellem Annika og Lina - om det er en god aldersforskel? Ja da - MEN det er alle aldersforskelle da....jeg mener, at søskende har noget ud af hinanden UANSET aldersforskel...der er 2 år og 10 mdr mellem min lillebror og jeg - og vi var hinandens bedste legekammerater som børn og hinandens værste fjender som teenagere - og nu er han da okay at have ...ej spøg til side, jeg ELSKER da min skønne lillebror. Der er 9½ år mellem mig og min lillesøster, og jeg ville ikke undvære hende for noget i verden og hende har jeg da også leget masser af lege med, hygget med - og vi har stortset aldrig nogensinde skændtes; vi har altid stået hinanden nær, og jeg er den hun nu kommer til, når der er noget, der er for svært at vende med andre...

Så jeg mener, at man ikke skal tænke FOR meget over det der med aldersforskelle, men kaste sig ud i det, når man ikke kan vente længere. Du skal også tænke, at det jo kræver: 1. at blive gravid og 2. at gå gravid i 40 uger...og når din datter er 9 mdr nu, så vil hun da kunne gå, når lillebror eller -søster kommer til verden (det gælder i hvert fald for de fleste børn) uanset om I bliver gravide nu eller om I venter

Anmeld

24. juni 2010

DK

Min datter er nu 6 år og vi venter nr. 2. Grunden til at der er gået så længe har noget med udskiftning af mand at gøre

Men når jeg kigger tilbage på min datters liv og på de stadier hun har været på, så vil jeg sige at det eneste tidspunkt det IKKE ville have været godt at få en lille ny på, var fra lidt før hun blev3 år og til et par mdr. efter hun startede i børnehave. Det krævede SÅ meget energi fra hende og alt hendes koncentration og opmærksomhed at finde ud af at passe sammen med de store børn, at finde ud af at skulle en masse "storebørns-aktiviteter", at komme ud af hendes middagslur, at stoppe med bleen og sutten, og at lege ude så lang tid hver dag. Hun var suuuuper træt hver dag hun kom hjem. Helt bombet og havde brug for meget opmærksomhed og masser af kram og sidde tæt sammen i sofaen og masser af rum til at fortælle osv. Hvis vi havde haft en helt ny lillesøster/bror i den periode, så var det virklig gået ud over Kirstine! Hun havde slet ikke plads til at rumme det der, og jeg havde ikke haft nok energi/tid til at hjælpe hende med det hele, samtidig med at jeg ville have haft et spædbarn!

Derudover så synes jeg at alle de andre tidspunkter havde været fine i forhold til Kirstine, og at selv nu hvor hun er startet i skole kunne hun sagtens have tacklet et lillebror/søster samtidig med!  Så så er det jo bare som forældre at se på hvornår man selv er klar, men det ved i jo bedst selv!

Knus Ditte

Anmeld

24. juni 2010

BabyStella!

Tak skal I ha´ alle sammen Tror vi prøver og se tiden an, indtil Stella er 1 år Jeg skal jo oz lige ha´ gjort min uddannelse færdig og det er jeg om et par år, regner jeg stærkt med 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.