Den første grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.263 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. juni 2010

Hollybaby

Hej

Jeg er ny herinde, og søger et par gode råd.

Min Datter Laura er 5 måneder gammel. Jeg har de sidste to uger lavet grød og mos smagsprøver, men hun er bestemt ikke interesseret.
Det kunne være så rart hvis hun fik øjnene op for andet end mors mad. De sidste par dage har jeg ammet i et væk, hun er mæt i kort tid, og sover derfor heller ikke så længe af gangen mere. Det virker som om hun er klar til at få andet end modermælk.

Indtil videre har jeg prøvet med risgrød, sveske og abrikosmos, og kartoffel/gulerods mos.

Nogle der har erfaringer med grød/mos som bare er et hit!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2010

Miss Tina

Jeg brugte pulver grød og her var den med banan et hit og div frugter på glas. Ellers fik han figtig mad, kogte kartofler + grønsager + kød af en eller anden art.

Sidder lidt og tænker om det er slut med næring i babs´er, sidden at hun kan hænge der hele dagen. Måske er det tid til MME. Aner intet om det, da jeg aldrig har ammet.

Anmeld

24. juni 2010

MaleneGærup

Jeg har heller ikke så meget erfaring med at amme, men min tanke var også at du måske skal prøve at suplere amningen med flaske og så måske prøve at tilbyde hende grød og mos måske hver anden dag- syntes det lyder som om hun ikke er helt klar endnu.

Jeg begyndte med grød da min datter var 4 måneder og hun spiste/ spiser alt hvad der bliver serveret for hende, så hun var klar til det- det er din datter måske ikke helt endnu.

Anmeld

25. juni 2010

S-anne

Min dreng var vild med æblegrød, det er selvfølgelig ikke noget der mætter i længden, men i første omgang handler det jo også mest om at hun skal finde ud af hvordan man spiser af en ske.

Hvis du lavet grøden selv så smager det lidt bedre med vanillie i... og så er det ikke nødvendigt at søde med alm. sukker.

Ellers prøv majsgrød eller hirsegrød - begge dele smager af lidt mere end rismelsgrød.

Ud over smagen kan konsistensen også have en betydning. Prøv at lave grøden tykkere/tyndere og se om det gør en forskel.

Held og lykke

Anmeld

25. juni 2010

Laulund87

Du kan lave en blød start på mere fast føde med vælling. Lidt tykkere end mælk, smager godt og mætter dejligt

Det ville jeg helt klart prøve..

Anmeld

30. juni 2010

Hollybaby

Har nu prøvet med majsgrød, og det virker hun lidt mere interesseret i. Der kommer i hvert fald en skefuld eller to ned nu.

Mht supplering af modermælkserstatning. Det vil jeg meget gerne, hun vil bare ikke tage flasken. Nogle gode råd her? Hun vil heller ikke selvom det er min udmalkede mælk.. Jeg vil meget gerne lære hende at tage flasken, så jeg også kan få passet hende en gang i mellem, men hun græder så snart jeg prøver.

Anmeld

30. juni 2010

S-anne

Min venindes datter ville heller ikke drikke af flaske, de lærte hende at drikke MME af kop i stedet (jeg ved ikke hvordan de lærte hende det). Prøv evt med tudkop i første omgang...

Anmeld

30. juni 2010

Pige2009

Min datter Laura fik boghvede- og majsgrød, og jeg mener der gik en måneds tid inden hun rigtigt ville tage skeen og spise ordentligt. Jeg var ved at blive sindssyg af det. Det skal nok komme, så det er bare med at have lidt tålmodighed.

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.