2 årig afsted uden mor og far hvor længe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.458 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. juni 2010

Malene

Min Emil har lige været alene hos sine mostre og mormor og morfar i 4 dage.

Han klarede det rigtig fint, fra torsdag aften d 17 - mandag d 21, var meningen han skulle have været hentet om tirsdagen d 22, men søndag aften ringede han kl 22 og ville hjem.

Problemet lige der var at jeg ikke bare lige kunne hente ham, da jeg skal med toget og det tager 1 t  30 min. herfra og til slagelse.

Men han klarede den fint, selvom han ikke kunne komme hjem, da han ville.

Hvad med jeres børn, hvor længe har de været væk fra mor og far af gangen og hvordan tog de det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2010

LISBETH:-)

Min datter på næsten 3 år (om 1 måned) har kun 1 gang været væk i mere end 1 døgn - 1 nat, og det var for nyligt da jeg fødte. Der var hun 2 nætter  hos mormor og morfar.

Når der er gået 24 timer savner hun mor og far rigtig meget derfor har hun ikke været længere tid væk, da vi er af den holdning at det er synd for hende, at hun skal sidde og være ked af det.

Da hun for nyligt var 2  overnatninger hos mormor/morfar gik det dog rigtig rigtig godt, så det skal hun nok igen en anden gang. Men hun sover aldrig ude, med mindre det er fordi vi virkelig skal noget. Og hun har aldrig prøvet og sove andre steder end hos mine forældre.

Anmeld

24. juni 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Både Luka og Lina har været væk hjemmefra 2 dage i træk - uden problemer. Vi får dem passet indimellem så vi har en aften, hvor vi går ud og hygger os som mand og kone eller hvis vi skal til en stor fest uden børn

Anmeld

24. juni 2010

Svei

Jeg var væk en uge fra min den ældste da han var 1 år og 10 mdr. og det gik fint nok.

Anmeld

24. juni 2010

TbCp

Liva har 2 gange været afsted med 3 overnatninger. Det er det længste.
Hun klarede det fint, savnede os ikke men hyggede sig bare.
Tilgengæld stod både min mand og jeg og stirrede ud af vinduet den sidste time inden hun kom hjem... for vi havde savnet hende

Anmeld

24. juni 2010

DK

HA HA HA... jeg læste det som 2 år afsted uden mor og far. Som i at barnet skulle være væk i to år!!

Men jeg synes det er okay at man skal/det er nødvendigt at blive passet et par dage uden mor og far. Det kommer jo naturligvis an på hvordan barnet normalt har det med at blive passet og om det er vant til at være passet før. Hvis det er første gang nogensinde man er væk, så skal man nok ikke tage et par dage.

Det må være en konkret vurdering fra barn til barn og fra gang til gang! Men min datter blev da hun var 6 mdr. passet i tre dage da jeg og faderen var i London! Det gik fint, men hun havde også været på overnatning hos mormor før, og mormor var en person hun så næsten hver dag og altså lige så god som mor eller far.

Anmeld

24. juni 2010

Margorie

Vores pige på 2 år har været på weekend hos mormor og morfar fra fredag til søndag.. Men vi bor så kun 15 min fra dem og kan tilhver en tid hente hende hjem hvis det er.. Men hun hygger sig altid- hos mormor må man alt hehe.

Anmeld

24. juni 2010

Henri84

Elias er 3 gange blevet passet ude med 1 overnatning (farmor og farfar/mormor og morfar), og en enkelt gang 2 overnatninger hos sin mormor og morfar (da jeg fødte var vi indlagt et par døgn med lillepigen)...
Der har overhovedet ingen problemer været i forhold til at han har manglet os eller noget, tværtimod vil han nærmest ikke med hjem igen, det er jo fantastisk at kunne være ude hele dagen, ikke som her i vores lejlighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.