Helingsproces navlepiercing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.230 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. juni 2010

AnneBJ

Inspireret af den anden tråd om navlepiercinger, vil jeg lige høre om I kender noget til helingstiden? Jeg fik lavet en for et par år siden, men efter 3 mdr. kom der stadig en smule puds hver eneste dag. Jeg rørte den aldrig, med mindre jeg var i bad, hvor jeg så også rensede den, med vand og sæbe som anvist. Den gjorde aldrig rigtig ondt (bortset fra lige da den var lavet) og smykket var ren titanium. Normalt har jeg ikke problemer med betændelse i fx øreringe.

Skulle jeg bare have givet den mere tid til at hele, eller hvad mener I? Vil vildt gerne have én, men hvis det burde være helet efter 3 mdr. er der jo igen grund til at bruge tid og penge på at prøve igen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

Maddox

En navlepiercing skulle gerne være overflade helet, efter 4 - 8 uger.. men er først gennemhelet efter (mindst) 6 mdr.

Fandt dette med fakta om navlepiercinger:

Helingen svær
Helings tiden for en navlepiercing er næsten umulig at fastslå, da der ofte sidder tøj og gnaver i piercingen. Så den kan vare fra nogle få uger til flere år. Selv når piercingen er helet, er det ingen garanti for, at der ikke opstår problemer senere, fordi piercingen sidder et sted, hvor ofte buksekanten kommer til at genere.
Normalt tager helingen cirka 2 - 3 måneder, og man skal konstant passe på navlen i løbet af helingsperioden.
Ved en navlepiercing kan man begynde med en ring eller en buet stav.

http://www.oestrogen.dk/Skoenhed/Hudpleje%20og%20Makeup/1950.aspx

Forresten kan de være en rigtig god idé, at rense piercinger i saltvand (kogt).. Har jeg altid gjort med mine - Anbefalet af en piercer

Anmeld

23. juni 2010

AnneBJ

Solajma skriver:

En navlepiercing skulle gerne være overflade helet, efter 4 - 8 uger.. men er først gennemhelet efter (mindst) 6 mdr.

Fandt dette med fakta om navlepiercinger:

Helingen svær
Helings tiden for en navlepiercing er næsten umulig at fastslå, da der ofte sidder tøj og gnaver i piercingen. Så den kan vare fra nogle få uger til flere år. Selv når piercingen er helet, er det ingen garanti for, at der ikke opstår problemer senere, fordi piercingen sidder et sted, hvor ofte buksekanten kommer til at genere.
Normalt tager helingen cirka 2 - 3 måneder, og man skal konstant passe på navlen i løbet af helingsperioden.
Ved en navlepiercing kan man begynde med en ring eller en buet stav.

http://www.oestrogen.dk/Skoenhed/Hudpleje%20og%20Makeup/1950.aspx

Forresten kan de være en rigtig god idé, at rense piercinger i saltvand (kogt).. Har jeg altid gjort med mine - Anbefalet af en piercer

Det kunne da være jeg skulle prøve igen så... lyder jo ikke til at være unormalt at den ikke var helet efter små 3 mdr... Tak for tippet med saltvand.

Anmeld

23. juni 2010

Maddox

AnneBJ skriver:

Det kunne da være jeg skulle prøve igen så... lyder jo ikke til at være unormalt at den ikke var helet efter små 3 mdr... Tak for tippet med saltvand.

Var da så lidt

for at det kommer til at gå bedre næste gang så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.