Opskrift/skabelon til Slynge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.653 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. juni 2010

Bebsen

Hej de damer

Vil høre om der er nogen der ligger inde med en opskrift/skabelon/vejledning til selv at lave en slynge til en bebs, eller evt ved hvor der kan findes en online (gratis)?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

Ranarupta

Bebsen skriver:

Hej de damer

Vil høre om der er nogen der ligger inde med en opskrift/skabelon/vejledning til selv at lave en slynge til en bebs, eller evt ved hvor der kan findes en online (gratis)?

En ringslynge?
http://mamaslife.dk/product.asp?product=86#

Og andre:
http://mamaslife.dk/product.asp?product=1062 

Anmeld

23. juni 2010

Bebsen

TUSIND tak for linksene  

Men nu er jeg lidt i tvivl om hvilken jeg skal sætte min "syerske" til at sy, hvad vil du/I foreslå ?

Jeg har i forvejen en bæresele, men vil gerne have en slynge som bebsen kan ligge i, da det jo skulle være hårdt for ham at sidde i bæreselen i længere tid, og den kan han jo heller ikke ligge i...

Det her med slynger er en helt ny verden for mig, så har brug for lidt hjælp  

Anmeld

23. juni 2010

Rikke, Liam & Linus

Bebsen skriver:

TUSIND tak for linksene  

Men nu er jeg lidt i tvivl om hvilken jeg skal sætte min "syerske" til at sy, hvad vil du/I foreslå ?

Jeg har i forvejen en bæresele, men vil gerne have en slynge som bebsen kan ligge i, da det jo skulle være hårdt for ham at sidde i bæreselen i længere tid, og den kan han jo heller ikke ligge i...

Hvad med en strækvikle. De er fantastiske. Kan laves af noget kraftigt strechjersey eller lign.

Ellers vil jeg anbefale dig at bliver medlem på slyngebarn.dk. Der er sy-opskrifter på ALLE slags slynger/vikler. Og altid en eller anden der kan svare på dine spørgsmål. Rigtig søde og hjælpsomme mennesker derinde.

Anmeld

23. juni 2010

Ranarupta

Bebsen skriver:

TUSIND tak for linksene  

Selv tak

Hvor gammel er dit barn?

Jeg er selv meget ny i denne verden, men jeg ved, at hvis man er uerfaren og har et barn op til 8-10 kg, så er en stræk-vikle god. (Når barnet så bliver tungere, skal man gå over til en fast-vikle.)
Sådan en har jeg selv og er utroligt glad for den! 

Hvis man er erfaren, kan man bruge en fast-vikle fra starten.

Og så findes der ringslyngen, som vist er meget nem at bruge og den kan bruges til nyfødte og op.

Begge typer vikler er ét langt stykke stof på ca. 5 meter. Det vikler man så rundt om overkroppen på en bestemt måde. Der findes vikle-instrukser på samme side, hvor linksene er fra
http://www.mamaslynge.dk/

Anmeld

23. juni 2010

Bebsen

Rikke&Liam skriver:

Hvad med en strækvikle. De er fantastiske. Kan laves af noget kraftigt strechjersey eller lign.

Ellers vil jeg anbefale dig at bliver medlem på slyngebarn.dk. Der er sy-opskrifter på ALLE slags slynger/vikler. Og altid en eller anden der kan svare på dine spørgsmål. Rigtig søde og hjælpsomme mennesker derinde.

Der vil jeg straks melde mig ind Tak for forslaget

Anmeld

23. juni 2010

Bebsen

Ranarupta skriver:

Selv tak

Hvor gammel er dit barn?

Jeg er selv meget ny i denne verden, men jeg ved, at hvis man er uerfaren og har et barn op til 8-10 kg, så er en stræk-vikle god. (Når barnet så bliver tungere, skal man gå over til en fast-vikle.)
Sådan en har jeg selv og er utroligt glad for den! 

Hvis man er erfaren, kan man bruge en fast-vikle fra starten.

Og så findes der ringslyngen, som vist er meget nem at bruge og den kan bruges til nyfødte og op.

Begge typer vikler er ét langt stykke stof på ca. 5 meter. Det vikler man så rundt om overkroppen på en bestemt måde. Der findes vikle-instrukser på samme side, hvor linksene er fra
http://www.mamaslynge.dk/

Hov, nu forsvandt mit svar til dig

Nåh, men min bebs er stadig inde i maven, så det er til en hel bette bebs (Han sku dog gerne ligge i den tunge ende af vægtskalaen)

Men du anbefaler stræk-viklen og evt ring-slyngen?

Jeg vil kigge nærmere på dit link Er det nemt nok at "vikle" sig ind?

Anmeld

23. juni 2010

Ranarupta

Bebsen skriver:

Hov, nu forsvandt mit svar til dig

Nåh, men min bebs er stadig inde i maven, så det er til en hel bette bebs (Han sku dog gerne ligge i den tunge ende af vægtskalaen)

Men du anbefaler stræk-viklen og evt ring-slyngen?

Jeg vil kigge nærmere på dit link Er det nemt nok at "vikle" sig ind?

Ja, så vil jeg klart anbefale strækviklen! Den har jeg selv og jeg har lært at vikle mig selv ind vha. det link, jeg sendte dig.

Jeg synes, at det er en mio. gange bedre med en vikle end en bæresele!

Jeg snakkede med en anden mor - der har utroligt meget erfaring med slynger og vikler og hun har alle slags Men dem hun bruger mest er fastvikle og en ring-slynge (hendes yngste barn er 8 mdr. gammelt).

Anmeld

25. juni 2010

Bebsen

Hmm, overvejer om jeg måske skal have mig både en vikle og en ring-slynge, hihi  

Tak for rådene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.