Ekstra tjek pga nervøsitet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor Mange Af Jer Har Været En Ekstra Tur Til Jordemoder, Læge Eller På Fødegangen Fordi I Var Bekymrede For Om Jeres Baby Var Okay?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

824 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. juni 2010

Bebsen

Hej alle

Var lige et smut forbi fødegangen i mandags, da jeg synes han var lidt stille derinde, alt var selvf okay

Men nu er jeg lidt nysgerrig efter hvor mange der egentligt tager til et ekstra besøg/tjek pga nervøsitet

Knus bebsen og hendes bebs, 33+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

Mathilde

Jeg har stemt blankt for jeg har været til ekstra tjek flere steder.

Først ved lægen pga blødning i uge 6. Var afsted 2 gange for at få taget blodprøve, så vi kunne tjekke om hcg steg..

Derudover har jeg været ved jm hver anden uge og en af gangene sendte hun mig til ekstra scanning i uge 24 igen pga blødning.

Så jeg har været lidt ekstra afsted, men alt har altid været fint

Anmeld

23. juni 2010

JustAnotherName

Har stemt fødegangen.

I min første graviditet, gik der pludselig et døgn, hvor jeg ikke havde mærket liv. Så jeg blev urolig, og skulle op på sygehuset og have kørt en strimmel - eller hvad det nu er det kaldes for, når de spænder det der bånd omkring ens mave og måler barnets hjertelyd og bevægelser.

Jeg lå i en halv time, og så mærkede jeg jo masser af liv igen.
Jeg skulle bare ligge stille og slappe af - så kom det igen...!

Anden graviditet havde jeg færre besøg end man har første gang.
Og ingen ekstra besøg af nogen art.

Anmeld

23. juni 2010

Bebsen

JustAnotherName skriver:

Har stemt fødegangen.

I min første graviditet, gik der pludselig et døgn, hvor jeg ikke havde mærket liv. Så jeg blev urolig, og skulle op på sygehuset og have kørt en strimmel - eller hvad det nu er det kaldes for, når de spænder det der bånd omkring ens mave og måler barnets hjertelyd og bevægelser.

Jeg lå i en halv time, og så mærkede jeg jo masser af liv igen.
Jeg skulle bare ligge stille og slappe af - så kom det igen...!

Anden graviditet havde jeg færre besøg end man har første gang.
Og ingen ekstra besøg af nogen art.

Hihi, det lyder fuldstændig som min tur på fødegangen den anden dag, jeg var os bekymret fordi jeg ikke havde mærket så meget liv det sidste døgn, men da jeg så lå og fik kørt strimmel begyndte han at vælte rundt derinde som han plejer

Anmeld

23. juni 2010

L-Mortil3

Har slet ingen ekstra tjek været til

Var til ekstra besøg ved lægen, men det var pga henvisninger pga bækkenløsning

Anmeld

23. juni 2010

oo

altså jeg blev jo naturligt gravid mens vi var tilknyttet fertilitetsklinikken på OUH og pga min tidligere graviditet udenfor livmoderen, så blev jeg hevet ind til scanning to dage efter jeg testede positivt og inden jeg kom til 1. lægeundersøgelse havde vi været igennem 4 scanninger på klinikken for at sikre os at det sad hvor det skulle og at det voksede som det skulle. derudover tog vi i huj og hast på skadestuen på Svendborg sygehus da jeg var i 17. uge fordi jeg havde en blødning. der havde jeg talt med fødegangen som stilte mig om til gynækologisk afdeling som bad mig komme ind på skadestuen. på skadestuen fik jeg at vide, at vi blot skulle have ringet til egen læge  men de brugte alligevel over en time på at undersøge og scanne mig, så det var helt fint.

siden da har jeg ikke været til ekstra tjek

Anmeld

23. juni 2010

lion

Bebsen skriver:

Hej alle

Var lige et smut forbi fødegangen i mandags, da jeg synes han var lidt stille derinde, alt var selvf okay

Men nu er jeg lidt nysgerrig efter hvor mange der egentligt tager til et ekstra besøg/tjek pga nervøsitet

Knus bebsen og hendes bebs, 33+5

Med min datter var det jm der spurgte om jeg kunne mærke liv og jeg synes hun var blevet mere stille, det var i slutningen og hun havde det fint.

Men min søn var det hos en gynækolog da jeg små blødte i uge 6, alt var ok.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.