Tager jeg for meget på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

459 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. juni 2010

henh01

Hej Piger

Jeg er lige hjemvendt fra diætist og fik af vide at nu skulle jeg til at passe lidt på - har siden starten af dec taget 5,8 kg på og blev gravid i feb, hvor jeg ud fra mine egne beregninger har taget 3 kg på (er i 19.uge)

Ud fra min diætists beregninger har jeg taget 6 kg fedt på, hvilket åbentbart er for meget. Hvad mener I?? Vejer på nuværende tidspunkt 11 kg for meget i forhold til mit vægmål og har sjovt nok et for højt BMI tal, hvilket jeg altid vil have hvis min krop skal være i balance. Ja der er åbenbart noget om at muskle - og knogle masse vejer forskelligt fra individ til individ. -og mit vejer meget, hvorfor min krop vil være i ubalance hvis jeg taber mig mere end de omkring 11 kg på nuværende tidspunkt. Inden jeg blev gravid manglede jeg ca. 8 kg for at mål mit og diætistens mål.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

jeg synes da bestemt ikke det lyder som om du har taget for meget på!? altså 2 kg på 2-3 måneder (inden du blev gravid) er jo hvad der kan ske og bestemt ikke en eksplosiv vægtøgning!!!!! Hell, jeg kan tage 2 kg på ved at være et par dage på ferie

Og at du på 19 ugers graviditet har taget 3 kg på, er altså ingenting! Det lyder jo ikke til du var svært overvægtig til at starte med, så jeg ville ikke bekymre mig hvis jeg var dig

Så længe du husker at tænke over hvad du spiser, spis varieret og få dine vitaminer, så kan du vist tage den med ro og kalde dig en ganske almindelig gravid

Knus Caroline, som tog 14 kg på i alt (+2 kg da jeg var 21+0)

Anmeld

23. juni 2010

Daisy

henh01 skriver:

Hej Piger

Jeg er lige hjemvendt fra diætist og fik af vide at nu skulle jeg til at passe lidt på - har siden starten af dec taget 5,8 kg på og blev gravid i feb, hvor jeg ud fra mine egne beregninger har taget 3 kg på (er i 19.uge)

Ud fra min diætists beregninger har jeg taget 6 kg fedt på, hvilket åbentbart er for meget. Hvad mener I?? Vejer på nuværende tidspunkt 11 kg for meget i forhold til mit vægmål og har sjovt nok et for højt BMI tal, hvilket jeg altid vil have hvis min krop skal være i balance. Ja der er åbenbart noget om at muskle - og knogle masse vejer forskelligt fra individ til individ. -og mit vejer meget, hvorfor min krop vil være i ubalance hvis jeg taber mig mere end de omkring 11 kg på nuværende tidspunkt. Inden jeg blev gravid manglede jeg ca. 8 kg for at mål mit og diætistens mål.

Jeg synes man skal tage den lidt med ro når man er gravid med hensyn til vægt. Selfølgeligt er det ikke sjovt at tage 20+ kilo på, men man har sku lov til at tage et par kilo på. Men tror nu advarslen kommer nu fordi man nogle gange tager mere på sidst i graviditeten

Det der med BMI lytter jeg ikke til. Jeg har trænet sport på eliteplan, og vi havde alle et for højt BMI. Nemligt forholdet imellem fedt og muskelmasse gjorde at det blev så højt. En person kan have et fint BMI men hvis vedkommende er tyndfed er der for meget fedt i forhold til muskel. På den anden side kan en person have et for højt BMI men meget lidt fedt på kroppen.

Held og lykke fremover med bebsen og vægttab

Anmeld

23. juni 2010

Lena Maria Møller

hejsa.

jeg vil sige at man skal selvfølgelig passe på med hvad man propper indenbords.. jeg er selv en som måske ikke lige er en slim type med en smuk bold på midten  men når det så er sagt, så skal man jo heller ikke være hysterisk.

jeg har 5 uger tilbage til Termin og min vægt var 70 da jeg blev gravid og jeg vejer nu 81 kg. 11 kg i alt indtil nu. Min Jordemoder siger mellem 13 og 18 kg for min BMI er ok at tage på under graviditeten..

Tag den med ro og spis sundt og så gå amok ind i mellem og bare nyd at være gravid...

kæmpe kram og opbakningen her fra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.