Kejsersnit giver babyer anderledes bakterier

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

801 visninger
2 svar
0 synes godt om
23. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nyhed fra nettet - fra jp.dk

Børn født ved kejsersnit bliver koloniseret af helt andre bakterier end naturligt fødte børn. Bakterierne spiller muligvis ind på risikoen for at udvikle alvorlige sygdomme som kræft, astma og sukkersyge.

Du skal måske tænke dig om en ekstra gang, hvis du overvejer at droppe den normale vaginale fødsel og i stedet få et kejsersnit.

Børn født ved kejsersnit får nogle helt anderledes bakterier ind i kroppen end børn, der er født naturligt.

Bakterierne påvirker muligvis vores immunforsvar, og derfor kan det være med til at forklare, hvorfor kejsersnitbørn har større risiko for at udvikle astma, sukkersyge og kræft som voksne.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

lisbethita

Karoline skriver:

Nyhed fra nettet - fra jp.dk

Børn født ved kejsersnit bliver koloniseret af helt andre bakterier end naturligt fødte børn. Bakterierne spiller muligvis ind på risikoen for at udvikle alvorlige sygdomme som kræft, astma og sukkersyge.

Du skal måske tænke dig om en ekstra gang, hvis du overvejer at droppe den normale vaginale fødsel og i stedet få et kejsersnit.

Børn født ved kejsersnit får nogle helt anderledes bakterier ind i kroppen end børn, der er født naturligt.

Bakterierne påvirker muligvis vores immunforsvar, og derfor kan det være med til at forklare, hvorfor kejsersnitbørn har større risiko for at udvikle astma, sukkersyge og kræft som voksne.

Læs mere her

Hej med dig - og alle I andre!!

De skriver også i samme artikel:

"Studiet kan alligevel vise sig at få betydning for fremtidig forskning og for vores alle sammens helbred, fordi en babys første møde med bakterier måske er med til at afgøre, hvor sundt det bliver som voksen."

Jeg synes der har sneget sig en lille "måske" ind?? Jeg ved ikke, hvor meget man skal lægge i det? men super fint at tage det op til debat. Der er nok lige så mange holdninger, som der er mennesker .

Personligt var jeg meget tæt på at få akut kejsersnit og da hellere det end at der var sket barnet noget. Så lige pga. den situation ser jeg kejsersnit som noget, der kunne have hjulpet frem for noget som jeg er bange for !!! Det var alt fra mig!

Ha' en skøn skøn dag!!!

KRAM

Anmeld

23. juni 2010

Laulund87

Lidt skræmmende..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.