Erfaringer med joyk-dukke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.809 visninger
5 svar
0 synes godt om
23. juni 2010

Mussen2

Overvejer stærkt at købe denne dukke til min datter, som nusse dukke /erstatning for mit hår

Nu har jeg jo investerret i en hel del som IKKE har virket, så jeg vil lige hører om nogen har erfaringer med den og om den er blevet brugt til "nusse" dukke eller mere til leg.

http://www.elverborn.dk/forhandler/joyk/joyk-dukke-natalie.html

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

JulieE

De ligner meget dem der hedder Rubens barn (ved ikke om det er de samme), men dem fraråder de faktisk til børn under 3 år grundet fibrerne i håret.

Men søde det er de altså. Min datter har en Rubens og de er bare total cute

Anmeld

23. juni 2010

thildemus

De ligner meget dem der hedder Rubens barn (ved ikke om det er de samme), men dem fraråder de faktisk til børn under 3 år grundet fibrerne i håret.

Det er ikke de samme. Når du sammenligner vil du hurtigt se, at håret heller ikke er samme materiale. Søgte lidt på det efter indlæg i går og så vidt jeg kan se anbefales de til alle aldersgrupper. Fandt en hjemmeside der skriver lidt mere detajleret om dukkerne. Det er ikke den dukke du linker til, men beskrivelsen gælder for alle joyk dukker.

http://www.legeakademiet.dk/pi/Joyk_empati_dukke_Terapi_nostalgisk_3426_77.aspx

Til TS: Ved ikke hvor du er fra, men Karrusella har en butik i kbh, hvor du måske kan tage din pige med ind. På den måde spilder du ikke pengene hvis hun slet ikke gider den

Anmeld

23. juni 2010

Ann Riemer

Hej med Jer,

det er mig der har skrevet teksten inde på Legeakademiet. Nu skriver du ikke hvor gammelt dit barn er, men jeg synes personligt at spædbarns dukkerne fra Joyk er fantastiske. De er 50 cm lange, hvilket vil sige at de kan bruge dit barns tøj fra han/hun var 50/56 cm. De er proportioneret med vægten, så de er tunge i numsen og slasket i arme og ben. De har spids hovedform som en nyfødt og så lærer dit barn at støtte en nyfødts hoved, for ellers falder dukkens hoved lidt bagud og så er de udstyret med køn og lille navle. Huden er silkeblød.  De er godt nok korthåret, men som en anden skriver herinde, så tror jeg også man skal passe lidt på i forhold til et lille barn, der er glad for at nuse hår og så en langhåret dukke :-) Havde selv en datter, der yndede at plukke håret af mit hoved og kører det mellem tænderne som tandtråd.... virkelig underlig ting at gøre, men vi måtte bare igennem det, jeg satte håret op når jeg havde hende i nærheden.

Nå, men tilbage til dukkerne, du kan se en video af dem her:

http://www.youtube.com/watch?v=xPMrWnVXiWo

eller søg Joyk på www.youtube.com

Smil fra Ann

Anmeld

23. juni 2010

Mussen2

Ann Riemer skriver:

Hej med Jer,

det er mig der har skrevet teksten inde på Legeakademiet. Nu skriver du ikke hvor gammelt dit barn er, men jeg synes personligt at spædbarns dukkerne fra Joyk er fantastiske. De er 50 cm lange, hvilket vil sige at de kan bruge dit barns tøj fra han/hun var 50/56 cm. De er proportioneret med vægten, så de er tunge i numsen og slasket i arme og ben. De har spids hovedform som en nyfødt og så lærer dit barn at støtte en nyfødts hoved, for ellers falder dukkens hoved lidt bagud og så er de udstyret med køn og lille navle. Huden er silkeblød.  De er godt nok korthåret, men som en anden skriver herinde, så tror jeg også man skal passe lidt på i forhold til et lille barn, der er glad for at nuse hår og så en langhåret dukke :-) Havde selv en datter, der yndede at plukke håret af mit hoved og kører det mellem tænderne som tandtråd.... virkelig underlig ting at gøre, men vi måtte bare igennem det, jeg satte håret op når jeg havde hende i nærheden.

Nå, men tilbage til dukkerne, du kan se en video af dem her:

http://www.youtube.com/watch?v=xPMrWnVXiWo

eller søg Joyk på www.youtube.com

Smil fra Ann

Hejsa

MAnge Tak

Min datter er 1 år, vil du stadig anbefale denne type til hende eller en af de andre?

Anmeld

24. juni 2010

Ann Riemer

Hej igen,

først vil jeg lige sige undskyld for at jeg kom til at "fylde" så meget. Det var ikke min mening, jeg troede jeg havde mistet mine data og startede forfra.

Din datter på 1 år kan sagtens få glæde af spædbarnsdukken. Hun er vel begyndt at "putte" nogle bamser og dukker og er interesseret i at dukken skal have forskelligt tøj på?  Din eneste overvejelse skal være om hun med sine ca. 80-86 cm er for lille til at holde en dukke på 50 cm. Kroppen er dog lille, meget af de 50 cm er jo benene. Den vejer ca. 400 gram vil jeg tro.

Jeg ville ikke være bange for at købe den til hende, den vil blive hendes bedste ven og fra nu bliver hun højst sandsynligt mere og mere dukke interesseret. Jeg har set piger ned til 2½ år få dukken og der har den haft præcis samme effekt, som på mine piger på 5 og 8 år. Den har vakt følelser, meget underligt, men det har den altså :-)

De andre dukker fra Joyk, som vi også har, vil jeg ikke anbefale, da de er stive i benene sådan at de kan sidde, det er sødt, men ikke sjovt at klæde på med mere. De er mere til at stille i en sofa i en institution eller andet. Og dem vi kalder Skrubsakkerne er de samme som spædbarnsdukken (muslingerne) bare større. De passer str. 74-80 cm.

Håber ikke jeg fik gjort dig forvirret med al den info...

smil fra Ann

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.