Hej igen,
først vil jeg lige sige undskyld for at jeg kom til at "fylde" så meget. Det var ikke min mening, jeg troede jeg havde mistet mine data og startede forfra.
Din datter på 1 år kan sagtens få glæde af spædbarnsdukken. Hun er vel begyndt at "putte" nogle bamser og dukker og er interesseret i at dukken skal have forskelligt tøj på? Din eneste overvejelse skal være om hun med sine ca. 80-86 cm er for lille til at holde en dukke på 50 cm. Kroppen er dog lille, meget af de 50 cm er jo benene. Den vejer ca. 400 gram vil jeg tro.
Jeg ville ikke være bange for at købe den til hende, den vil blive hendes bedste ven og fra nu bliver hun højst sandsynligt mere og mere dukke interesseret. Jeg har set piger ned til 2½ år få dukken og der har den haft præcis samme effekt, som på mine piger på 5 og 8 år. Den har vakt følelser, meget underligt, men det har den altså :-)
De andre dukker fra Joyk, som vi også har, vil jeg ikke anbefale, da de er stive i benene sådan at de kan sidde, det er sødt, men ikke sjovt at klæde på med mere. De er mere til at stille i en sofa i en institution eller andet. Og dem vi kalder Skrubsakkerne er de samme som spædbarnsdukken (muslingerne) bare større. De passer str. 74-80 cm.
Håber ikke jeg fik gjort dig forvirret med al den info...
smil fra Ann
Anmeld