efterårsbaby...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.674 visninger
20 svar
0 synes godt om
22. juni 2010

oo

hvad SKAL man have til en efterårsbaby...altså af tøj og sådan? jeg har jo allerede købt en masse fint tøj  og fra Tina har vi fået sådan en dunheldragtudendørsting...men skal de have sko? og hvad med overtøj?? og undertøj? jeg havde tænkt mig bare at købe et hav a bodyer nede i genbrugeren, hvor de sælger dem til 1 kr stk...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

ChatH

Tjuhl skriver:

hvad SKAL man have til en efterårsbaby...altså af tøj og sådan? jeg har jo allerede købt en masse fint tøj  og fra Tina har vi fået sådan en dunheldragtudendørsting...men skal de have sko? og hvad med overtøj?? og undertøj? jeg havde tænkt mig bare at købe et hav a bodyer nede i genbrugeren, hvor de sælger dem til 1 kr stk...

Bodyer bodyer bodyer og bodyer og mange af dem hvis du får en rigtig skiderik( dem har vi en af). ellers ervores jo fra november, men altså vi elsker voksiposen eller en look a like den er super god når de er helt små.

og ellers vil jeg klart anbefale en fleece dragt af en eller anden slags. molo laver nogen fantastiske nogen dem har vi virkelig været glade for.

og ja bukser med foer i og små trøjer.

vi havde sådan nogen foerede sutsko fra melton man kan stramme ind med et spænde. de er super lækre og ikke ret dyre

Anmeld

22. juni 2010

Jules

Fleecedragt og en blød flyverdragt til at sove ude i når der blir koldere i vejret:)

Jeg ligger inde med en del neutrale bodyer hvis det er? Har SÅ MANGE .... Og jeg er sikker på hun kun får de lyserøde på hvis jeg kender mig selv ret... Hihi.

Masser af stofbleer.... De er uundværlige....!

Og ja de futter Chatarina snakker om er så gode :)

Anmeld

22. juni 2010

Ida.

Det er forskelligt, hvilket tøj folk bruger mest til deres babyer - personligt synes jeg, heldragter er fantastiske til babys første 6 mdr - de er bløde, der er intet der strammer og de har god bevægelsesfrihed i dem. Jeg synes ikke, der er stor forskel på sommer-, efterårs- og vinterbørn ift. hvad man putter dem i, når de er indenfor; heldragter, kortærmede bodyer, langærmede bodyer (i stedet for bluser), bluser - strømper har jeg ved begge mine nærmest opgivet...de bliver sgu alligevel aldrig på, og babyer har dyne på det meste af tiden...

Til udendørs (sove, transport) vil jeg købe en fleecedragt med hætte (vi har brugt meget strikdragter med fleecefoer eller sådan nogle vamsede fleecedragter med bomuldsfoer), et par varme futter (evt. dem af fløjl fra melton, som de andre snakker om - de er supergode), et par fingerløse vanter (ellers kan et par strømper bruges - nogle fleecedragter er med indbyggede futter og vanter - de er ret geniale! Vi havde sådan en soveposelignende en fra H&M med vanter, som var lukket nede ved fødderne - har ikke rigtig set den siden, men den er FANTASTISK (og ikke til salg ;D)), og en god hue - evt. en strikhjelm af uld - og køb gerne mere end én hue, de er gode at have og har en tendens til at blive væk   i øvrigt er det også rart at have to fleecedragter, så der er plads til uheld (gylp, tis, bæ de er sgu så charmerende de små ;D)...

Anmeld

22. juni 2010

JustAnotherName

Jeg er meget enig med de andre.

Jeg sætter bare lige lidt tilfældige billeder ind af det "nødvendige", som jeg mener, at man har brug for til en efterårs-baby 

Bodyer - Gerne med lange ærmer til de kolde måneder.
Hjelm / Baby-hue - De er bedst når de er tynde, så barnet ikke koger af varme. Og med snor som bindes, så den ikke hele tiden ryger af.
Luffer - uden fingre indbygget i.
Futter / Hjemmesko (fungerer som sko, mens de jo ikke kan gå alligevel) - Meltons er super gode (49 kr), da de kan lukkes, så de ikke konstant ryger af (ved Bianca blev de på. Ved Celina gjorde de ikke - det gjorde INTET fodtøj på hende, suk!)
SLEE-BEE (eller voksi, hvis man har råd og helst vil eje det ægte orginale) ....Vi havde Slee-Bee og den fungere super godt. Både som lift, legetæppe og sovepose. Genial i vinterhalvåret, når de små sover udenfor, da de så er pakket sikkert ind og ikke skal prop-moses med tøj og dyne som kan sparkes af osv.
Sovedragt - Vi havde sådan en vapset blød dragt i fleece, som vi brugte da det var køligere ude. Da det blev SERIØST VINTER, brugte vi flyverdragt.
Stofbleer - Primært til gylp. Men de er faktisk effiktive til mange ting ...til at skygge for barnevognen, så barnet ikke får sol i ansigtet eller sne ned til sig, afhængigt af årstiden. Og til underlag på puslebordet, så det nemt kan kyles til vask, hvis der kommer "noget" udenfor. Og som hovedpude i begyndelsen, hvor de sover i liften (igen i tilfælde af gylp) .....Stofbleer er gode til mange ting!
Strømpebukser - Det har jeg især brugt meget til Celina. De er et godt alternativ til strømper, da de jo ikke sådan falder af som strømper godt kan (og som før nævnt, kunne Celina sparke ALLE sko/futter af). Når det er varmt er strømpebukser fine i sig selv. Og til vinter er de gode indenunder bukser. Jeg brugte det kun under kjoler til Bianca. Men med Celina har jeg brugt det meget til hvad-som-helst..
Udendørs-futter .....mest når barnet er over ½ år, og begynder at kravle rundt udenfor. Så længe de ikke kan gå, så skal de ikke have rigtige sko. Og så er disse futter geniale. Det er de også i barnevognen, når de er små og skal sove udenfor i kulde.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. juni 2010

JustAnotherName

Og HVIS NU du ikke kommer til at amme, og dit barn skal have flaske.
Så vil jeg helt klart anbefale dig, at du køber en flaske-sterrilisator.
Det gør bare livet nemmere!!! Så er det SÅ NEMT at gøre flaskerne rene.
Det kører man nemlig hurtigt surt i, at skulle stå og skrubbe og koge dem hver eneste gang de har været i brug. Men det slipper man for med sådan en sterrilisator. Og jeg ville ikke have undværet den, da vi havde Bianca som fik flaske 6 gange om dagen.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. juni 2010

Dictes mor

Jeg ville købe en masse uld bodyer eller bodyer, som er en blanding af uld/bomuld, som den lille kan have på inden under sit andet tøj, så den kan holde varmen. Det får Dicte i hvert fald på til efteråret og hele vinteren igennem, for det kan de ånde i også.

Derudover kan jeg varmt anbefale et par futter fra melton, de er strikkede af uld og har en ruskindssål, man kan købe dem i ønskebørn. De er gode og varme, og dem har jeg brugt meget til Dicte. Derudover jeg har brugt en strikket hue, luffer og sokker, som jeg har fået af Karina, hendes mor havde strikket dem. De har været uundværlige.

Jeg ville også købe en god varm flyverdragt lignende ting til når den lille skal i bil eller ud og sove i det kolde vejr. Og da Dicte var helt lille havde jeg en uld sparkedragt, som hun sov i udenfor (inden under sit tøj), den var god og varm.

Jeg kunne blive ved, men jeg har også købt meget til hende, måske også mere end nødvendigt.

Anmeld

22. juni 2010

Dictes mor

JustAnotherName skriver:

Jeg er meget enig med de andre.

Jeg sætter bare lige lidt tilfældige billeder ind af det "nødvendige", som jeg mener, at man har brug for til en efterårs-baby 

Bodyer - Gerne med lange ærmer til de kolde måneder.
Hjelm / Baby-hue - De er bedst når de er tynde, så barnet ikke koger af varme. Og med snor som bindes, så den ikke hele tiden ryger af.
Luffer - uden fingre indbygget i.
Futter / Hjemmesko (fungerer som sko, mens de jo ikke kan gå alligevel) - Meltons er super gode (49 kr), da de kan lukkes, så de ikke konstant ryger af (ved Bianca blev de på. Ved Celina gjorde de ikke - det gjorde INTET fodtøj på hende, suk!)
SLEE-BEE (eller voksi, hvis man har råd og helst vil eje det ægte orginale) ....Vi havde Slee-Bee og den fungere super godt. Både som lift, legetæppe og sovepose. Genial i vinterhalvåret, når de små sover udenfor, da de så er pakket sikkert ind og ikke skal prop-moses med tøj og dyne som kan sparkes af osv.
Sovedragt - Vi havde sådan en vapset blød dragt i fleece, som vi brugte da det var køligere ude. Da det blev SERIØST VINTER, brugte vi flyverdragt.
Stofbleer - Primært til gylp. Men de er faktisk effiktive til mange ting ...til at skygge for barnevognen, så barnet ikke får sol i ansigtet eller sne ned til sig, afhængigt af årstiden. Og til underlag på puslebordet, så det nemt kan kyles til vask, hvis der kommer "noget" udenfor. Og som hovedpude i begyndelsen, hvor de sover i liften (igen i tilfælde af gylp) .....Stofbleer er gode til mange ting!
Strømpebukser - Det har jeg især brugt meget til Celina. De er et godt alternativ til strømper, da de jo ikke sådan falder af som strømper godt kan (og som før nævnt, kunne Celina sparke ALLE sko/futter af). Når det er varmt er strømpebukser fine i sig selv. Og til vinter er de gode indenunder bukser. Jeg brugte det kun under kjoler til Bianca. Men med Celina har jeg brugt det meget til hvad-som-helst..
Udendørs-futter .....mest når barnet er over ½ år, og begynder at kravle rundt udenfor. Så længe de ikke kan gå, så skal de ikke have rigtige sko. Og så er disse futter geniale. Det er de også i barnevognen, når de er små og skal sove udenfor i kulde.

hold op nogle fede bodyer og babyhjelm.

Anmeld

22. juni 2010

Vinker

Tjuhl skriver:

Ja bodyer er bare et "must have" - gerne så mange som muligt og i alle de skønne og sjove udgaver. Fedt med så billige bodyer fra genbrug  Det sker jo at de små prutter udenfor bleen eftersom deres afføring er meget tynd så det kan nemt gi pletter og meget vasketøj på kort tid!

Jeg synes også at heldragter er super til de helt små - rigtig praktisk for så er der ikke noget tøj der kravler op eller ned eller skiller på midten. Også rigtig afslappende for den lille for sådan en strammer ingen steder.

En fleecedragt går man aldrig fejl af - dog havde Niklas Emil ikke nogen, men vi brugte voksipose så derfor ejede han ingen flyverdragt ell lign den første vinter-sæson.

Mht fodtøj synes jeg er fløjlsfutter er super - de er varme og bløde og behagelige. eller tykke bløde strømper - dog falder de tit af. Snakker vi alm. strømper har jeg altid været glad for dem fra Decoy fordi de er gode lange og ikke stramme.

Strømpebukser er helt klart også et must! Niklas Emil levede stort set kun i strømpebukser og body og evt en heldragt. om natten sov han også i strømpebukser og body.

Det var lige lidt fra mig ;)

Anmeld

22. juni 2010

oo

fedt fedt fedt tøser!!! jeg tror at det eneste jeg for alvor mangler er de der melton futter...altså dvs jeg mangler flere ting at KØBE, men sådan på listen over must-haves

jeg skal jo ikke amme overhovedet og Milka har været så sød at sælge sine avent sutteflasker plus flaskesterilisator til mig - der er faktisk flere herinde der har været utrolig søde til at sælge deres brugte babyudstyr til mig, så jeg er vist nok rimelig fint dækket ind

jeg synes bare stadig det er MEGET abstrakt, at der kommer et barn ud til os - altså...et MENNESKE som vi skal tage os af og passe på  forberedelserne er jo meget hyggelige, men jeg får godt nok en smule koldsved når jeg tænker på hvad præcis det er jeg forbereder mig til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.