Holdning til frugtstænger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

991 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. juni 2010

Pige2009

Jeg har overvejet om Laura skal have en frugtstang som pålæg på rugbrødet. Dem fra Castus indeholder hverken sukker, konserveringsmidler osv. og af varedeklarationen kan jeg læse følgende:
Ingredienser: Frugter 96,5% (Dadler 73%, rosiner 20% og blåbær 3,5%), vegetabilsk olie, vand, blåbærekstrakt.

Hvad er jeres holdning til at servere dette?

K.h. Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

Svei

Jeg er meget afslappet....mine har både fået pålægschokolade, mælkesnitter, frugtpålæg(hvis de kunen lide det altså )

Så jeg synes ikke frugtstænger er værre end så meget andet og så længe kosten er varieret, så kan jeg ikke se problemet.

Anmeld

22. juni 2010

Pige2009

Yrsa skriver:

Jeg er meget afslappet....mine har både fået pålægschokolade, mælkesnitter, frugtpålæg(hvis de kunen lide det altså )

Så jeg synes ikke frugtstænger er værre end så meget andet og så længe kosten er varieret, så kan jeg ikke se problemet.

Ok. Laura er jo kun 8 mdr. så det er lidt svært at hitte på en gang imellem

Anmeld

22. juni 2010

Svei

Baagøe skriver:

Ok. Laura er jo kun 8 mdr. så det er lidt svært at hitte på en gang imellem

Tja...der er jo alt det der kan smørres...torskerogn, avokado, ost af forskellige slags, pateer og postejer, banan, jordbær.

Jeg synes da der er rigtig meget....

Anmeld

22. juni 2010

Stumpen

Mathilde får ofte både en stang og et stykke "pålæg" med i madpakken... Hun er rimelig kræsen hvad pålæg angår eller rettere hun spiser som vinden blæser.. Den ene da  ÆLSKER hun æggemadder og den næste kan hun ikke lide det og sådan er det stort set med  ALT mad -på nær morgenmaden... 

Anmeld

22. juni 2010

wamse

Baagøe skriver:

Jeg har overvejet om Laura skal have en frugtstang som pålæg på rugbrødet. Dem fra Castus indeholder hverken sukker, konserveringsmidler osv. og af varedeklarationen kan jeg læse følgende:
Ingredienser: Frugter 96,5% (Dadler 73%, rosiner 20% og blåbær 3,5%), vegetabilsk olie, vand, blåbærekstrakt.

Hvad er jeres holdning til at servere dette?

K.h. Linda

Lærke har ofte haft det med i madpakken

Anmeld

22. juni 2010

tkj

Jeg giver ser dem lidt som pålægschokolade. De er uden tilsat sukker, men frugtsukker virker på mange måder som sukker. Så jeg synes det er ok i begrænsede mængder - hvilket en mad i madkassen vel må siges at være, hvis den suppleres med andre og sundere madder.

Det eneste man kan være opmærksom på, at den olie de bruger i netop castus er palmeolie (=billig madolie, ikke særlig sund). Men igen begrænsede mængder er nøgleordet med de fleste ting

Knus

Anmeld

22. juni 2010

<3

tkj skriver:

Jeg giver ser dem lidt som pålægschokolade. De er uden tilsat sukker, men frugtsukker virker på mange måder som sukker. Så jeg synes det er ok i begrænsede mængder - hvilket en mad i madkassen vel må siges at være, hvis den suppleres med andre og sundere madder.

Det eneste man kan være opmærksom på, at den olie de bruger i netop castus er palmeolie (=billig madolie, ikke særlig sund). Men igen begrænsede mængder er nøgleordet med de fleste ting

Knus

Anmeld

22. juni 2010

bullerbassen

Her får Silas ( 8 måneder ) ind imellem en frugt stang som mellem måltid - hvis vi lige er ude og gå eller køre.

Ved ikke om det er sundt eller ej - men han får ellers ikke nået      " usundt " så det skader ved ik

Anmeld

22. juni 2010

Pige2009

Yrsa skriver:

Tja...der er jo alt det der kan smørres...torskerogn, avokado, ost af forskellige slags, pateer og postejer, banan, jordbær.

Jeg synes da der er rigtig meget....

Ja, men jeg er bare meget lidt kreativ - har dog lige købt ind til avocadosmørepålæg Så det er bare rigtig dejligt at få lidt inspiration.

Knus L.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.