Blåvand kalder... igen... måske...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

531 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. juni 2010

Vinker

Er i dag blevet ringet op af fra "Blåvand bolcher" (en butik der (selvf) sælger bolcher, slik, is, pandekager, pizza, sandwish, kaffe mm.)

Hun ringede fordi hun havde set mit cv inde på jobnet.dk, og det så ud til jeg bare lige havde den perfekte baggrund og erfaring til at arbejde for hende. Hun står netop og mangler personale til den hårde sæson som så småt er gået i gang (ja tak, jeg kender kun alt for godt til sommeren i Blåvand!)

Nå men egentlig var det en fuldtids, men tidsbegrænset stilling hun manglede en til. Jeg måtte så fortælle hende at jeg desværre nok ikke kunne leve op til det hun søgte eftersom jeg skal kunne hente de fleste dage i vuggestuen. Vi snakkede lidt frem og tilbage. Hun var rigtig sød, nem at snakke med og meget forstående og fleksibel. Hun sagde at hvis jeg evt. bare kunne tage hver anden weekend på fuldskrue og måske en hel hverdag, ja så var vi jo allerede oppe på en del timer.

Så er problemet bare at hun jo rigtig gerne vil ha mig hver anden weekend, men Morten har weekendarbejde i august og september så der ville jeg kun kunne arbejde søndag (og evt en eller to lørdage) Derudover er der igen igen ingen sommerferie sammen herhjemme (for 4. år i træk)

Men jeg kunne egentlig godt tænke mig at tage det arbejde i et par mdr, men igen er der bare så mange ting der skal hænge sammen. Noget andet er at det også skal gå op i en højere enhed med fagforeningen. Der er jo mange regler at tænke på for hvordan er jeg så stillet efter denne tidsbegrænset deltidsstilling?

Igen en masse tanker, spørgsmål og regler at holde styr på!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

sarahb

Det lyder da til hun synes du er helt perfekt til hendes job eftersom hun tilpasser timerne næææsten til dig. Det kunne da være fedt at komme ud og lave noget og have en hverdag igen hvis det kan hænge sammen
Jeg håber, for så får du lige min adresse for så skal der sendes bolcher

Hihih

Anmeld

22. juni 2010

anna-jonas

Ja, tænk dig om................og stil krav. Det vigtigste er jo at baglandet kan fungere, og at du ikke pludselig står og er slidt helt ned til sokkeholderen når sommeren er slut. Du skal vide præcis hvad fuld skrue betyder i timer.

Håber at det hele løser sig, og du kan få et godt job, hvor alt går op i en højere enhed.

Anmeld

22. juni 2010

Vinker

Det lyder da til hun synes du er helt perfekt til hendes job eftersom hun tilpasser timerne næææsten til dig. Det kunne da være fedt at komme ud og lave noget og have en hverdag igen hvis det kan hænge sammen
Jeg håber, for så får du lige min adresse for så skal der sendes bolcher

Hihih

Ja hun må da synes om mig so far, men hun mangler flere til at arbejde hos hende så netop derfor er det også til at få timerne umiddelbart som jeg vil ha dem fordi der ca ska være 13 på arbejde hver dag i skiftehold.

Er spændt på hvad det ender med når jeg ringer til hende i morgen!

Men hvad pokker ska jeg ha i løn? Hva ska jeg ha i timen? Jeg har 6-7 års erfaring fra grilbar (dog mest som skolepige) og så 5 års erfaring som salgsassistent - hva pokker er jeg værd? åh det er så svært!

Hihi ja du ville da helt sikkert elske at få sendt bolcher over til dig - men måske du alligevel snart kommer en smut til Sønderris?

Anmeld

22. juni 2010

Vinker

Anna-jonas skriver:

Ja, tænk dig om................og stil krav. Det vigtigste er jo at baglandet kan fungere, og at du ikke pludselig står og er slidt helt ned til sokkeholderen når sommeren er slut. Du skal vide præcis hvad fuld skrue betyder i timer.

Håber at det hele løser sig, og du kan få et godt job, hvor alt går op i en højere enhed.

Ja Mette, jeg ska nok tænke mig om. Du har helt ret i at det er vigtigt at stille krav mm, men det er slet ikke så svært for jeg føler mig i denne situation mig ret afklaret - føler lidt jeg har fat i den lange ende eftesom det er hende der har kontaktet mig...

Det sværeste er lønnen synes jeg - hvor meget man skal forlange. Jeg vil ha det jeg er værd, men hvad pokker er det så lige... Løn er altid svær...

Ja fuldskrue er måske et vidt begreb, men det er fra åben til luk - som jeg snakkede med hende om var jeg helt klart mest interesseret i at gi den gas med mange timer når jeg endelig var der så jeg arbejdede så få dage som muligt men alligevel har et okay antal timer. Jeg gider ikke ligge og køre til Blåvand for kun enkelte timer. Så de dage jeg kan arbejde, så er jeg der også. Det er en hård branche og jeg ved hvor travlt der er i den butik. Det blir hårdt hvis det er, men jeg ved jo også at det så kun er for en begrænset periode!

Vil dog sige at jeg blir nødt til at have ferie i uge 30!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.